Gadgets

Solidan bežični kontroler: MSI Force GC30 recenzija

MSI se sve više prebacuje iz kategorije isključivo proizvođača matičnih ploča i grafičkih kartica ka svim ostalim komponentama i dodacima za PC računara a jedno od glavnih polja na koje žele da dođu jesu i periferije. Sada smo pak imali prilike da se upoznamo sa jednom malo drugačijom opcijom koja nije baš u srcu svakog PC igrača – gamepad kontrolerom.

MSI Force GC30

Već na prvi pogled ovaj kontroler deluje kako bi se i očekivalo – svedeno a funkcionalno pakovanje u kome se nalazi uređaj koji na prvi pogled deluje kvalitetno i izdržljivo. Plastika od koje je izrađena ne deluje previše mekano ali to uliva poverenje u njenu dugotrajnost a treba naglasiti da se sa strane nalaze posebni hrapavi delovi koji omogućavaju preciznije držanje i smanjuju šanse da vam uređaj isklizne iz ruku. Raspored tastera i palica je identičan onome što očekujemo od Xbox kontrolera, tačnije asimetričan je što je negde i u skladu sa trenutno prihvaćenim industrijskim standardom. Analogne palice su vrlo dobro izrađene i lepo leže pod rukom tako da je kontrola precizna i brzo odgovara na zahteve igrača. Sa leve strane se nalazi D-Pad i tu dolazimo do prve interesantne karakteristike ovog uređaja – sam oblik D-Pad dela kontrolera je moguće promeniti!

Naime u paketu dobijate i standardni u četiri smera, ali i osmougaoni, sličan onom kakav se nalazi na najnovijim i Elite Xbox kontrolera. Promena istog je vrlo jednostavna jer je za kontroler zakačen magnetima i bukvalno možete menjati raspored u nekoliko sekundi, a sa druge strane je dovoljno čvrsto zakačen da nema problema prilikom korišćenja. Triggeri na ramenima kontrolera su vrlo lepo rebrasto teksturisani pa ćete imati dobru kontrolu a MSI u svojim materijalima navodi da postoji čak 256 nivoa pritiska istih pa možete vrlo suptilno definisati jačinu što je izuzetno značajno za neke tipove igara, na primer simulacije vožnje ako vam je tu gas. Ostali dugmići su uglavnom standardni s tim da MSI navodi da oni mogu izdržati čak 2 miliona klikova što je duplo više od većine sličnih uređaja. Na sredini se nalazi MSI logo kojim palite gamepad a ispod njega se nalaze četiri jednostavne LED diode koje vam govore u kom je režimu rada uređaj trenutno. Treba napomenuti i da uređaj poseduje force feedback motore koji obezbeđuju vibraciju i bolji osećaj korišćenja u dobrom delu igara.

Najbitniji aspekt ovog gamepada je zapravo mogućnost povezivanja na računar ili Android uređaje i preko kabla i bežičnim putem preko USB dongle. Priloženi kabl je dosta dugačak i fleksibilan, tako da će povezivanje na PC i preko njega biti sasvim okej, a u paketu se dobija i poseban USB OTG kraći kabl za Android telefone ili tablete. Treba naglasiti da dosta Android igara zapravo ciljano ne podržava gamepadove, pogotovu one koji su povezani preko Bluetooth konekcije iz razloga što većina proizvođača igara za ove uređaje to smatra formom varanja, odnosno sticanja nepoštene prednosti u odnosu na igrače koji igraju samo preko touchscreena. OTG kabl jednim delom rešava taj problem vezano za bežično povezivanje ali i dalje nije baš izvesno da će gamepad biti podržan u svim aplikacijama, pre svega ne u first-person shooter igrama. S druge strane povezivanje bežično na PC je izuzetno lako, samo stavite USB dongle u računar i praktično odmah sve radi. Ukoliko vam je potreban neki poseban režim rada kao što je DirectInput Analog ili Digital mode gde možete definisati drugačije kontrole za određene tastere i to je moguće, a poseban je režim rada i za Android uređaje. Sve se to lepo reflektuje na LED diodama na prednjoj strani pa nećete imati problema sa zaključivanjem u kom je režimu rada gamepad trenutno. Uređaj poseduje internu bateriju od 600 mAh koja bi trebalo da bude dovoljna za oko 8 sati igranja u bežičnom režimu rada ali ga možete koristiti i dok je povezan na kabl i dok se puni.

Zaključak

Mnogi PC igrači i dalje dosta negativno gledaju na korišćenje gamepad uređaja na računaru ali treba imati u vidu da se sve češće igre prave i sa konzolama i sa PC računarima u vidu i da su kontrole nekad i nisu baš idealne na miš i tastatura kombinaciji. Ovo pre svega najviše uticaja ima na third-person igre poput God of War ili Jedi: Fallen order koje prosto deluju kao da su dizajnirane tako da se igraju na kontroleru. MSI Force GC30 je vrlo solidan bežični gamepad koji sa cenom od nekih 40-ak evra ne bi trebalo da vam previše ošteti kućni budžet a donosi vrlo dobre karakteristike pa bi trebalo razmisliti o nečemu takvom za proširenje igračkog iskustva.

Autor: Miloš Hetlerović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.