Domaća Scena
INTERVJU: Bohemian Pulp studio
Najnoviji intervju sa domaće scene govori o jako zanimljivom projektu Let Bions be Bygones studija Bohemian Pulp, koji nas je odmah kupio svojim fantastičnim vizuelnim stilom. Kada smo saznali da je Steam stranica igre aktivna i da se datum izlaska bliži, iskoristili smo priliku da popričamo sa čovekom zaslužnim za nastanak ove igre.
Play!Zine: Zdravo Đorđe, hvala za intervju! Za početak nam reci čime se baviš.
Đorđe: Zdravo, zovem se Đorđe i živim u Novom Sadu. Moja supruga Jasmina i ja smo osnivači malog nezavisnog studija koji smo nazvali Bohemian Pulp. Trenutno smo mali tim okupljen oko projekta pod nazivom Let Bions Be Bygones. Tim čine veoma entuzijastični i inspirisani ljudi sa namerom da svojom kreativnošću doprinesu gejming sceni.
Play!Zine: Koje je tvoje prethodno iskustvo?
Đorđe: Svoju karijeru sam započeo kao freelance ilustrator i grafički dizajner, a vremenom sam se preorijentisao u generalistu za video igre, i na kraju u nezavisnog developera.
Play!Zine: Šta je Let Bions be Bygones?
Đorđe: Let Bions Be Bygones ili kraće LBBB je naša prva i trenutno jedina igra na kojoj radimo. To je point-and-click, narativna, detektivska avantura u ‘’Blade Runnerskom’’, distopijskom svetu, u kojoj igrač uzima ulogu propalog detektiva i pokušava da reši naizgled bezazlen slučaj nestale devojke u jednom od ozloglašenih slum-ova prenaseljene planete Terrahive.
Play!Zine: Da li možeš da nam kažeš koliko će trajati kampanja igre, odnosno koliko dugo ćemo uživati u ovom neonskom pikselizovanom svetu?
Đorđe: Trenutna gruba procena je 10-ak sati za jedno igranje. To će svakako zavisiti i od pristupa igri, jer ćemo omogućiti različite načine igranja. Jednu istu stvar će biti moguće uraditi na mnoštvo različitih načina, biće posledica vaših akcija, kao i neobaveznih zadataka koje nećete morati a ni biti u mogućnosti sve da rešite u jednom igranju. Svet je kompleksan i mnogo toga nećemo eksplicitno objasniti, već ćete morati da ga upoznate kroz igru. Kada na sve to dodamo četiri ličnosti koje se bore unutar igračevog karaktera, detektiva Coopera, mislimo i ciljamo da će biti nagrađujuće iskustvo igrati igru više puta.
Play!Zine: Koliko ljudi radi na projektu?
Đorđe: Osnovni tim trenutno čini pet ljudi. Jasmina, koja je takođe Game Designer, ispratila je projekat od samog početka, a prethodnih godinu i po dana je posvetila izgradnji mehanike, definisanju priče i vizuelnom stilu. Takođe, zadužena je za cinematic scene, osvetljenje i još mnogo toga. Sava Botić je fantastičan eksperimentalni muzičar koji radi na muzici i efektima. Oskar Kogut, talentovani programer iz Poljske pomagao je od samog početka iz čistog entuzijazma, a odnedavno je u potpunosti preuzeo programerski deo. Ranko Trifković je omogućio da priča stane na noge, a nedavno se narativu priključio i Aleksej Krpan iz Sensible Shoutinga, što je znatno ubrzalo pisanje teksta koji je srž igre. Tu je još nekoliko vrlo bitnih pomagača, voljnih da u svoje slobodno vreme učestvuju koliko mogu. Nažalost, kako su projekat i saradnja sa izdavačem započeti u trenutku kada je tim bio izuzetno mali, trenutno ne možemo da podržimo učešće većeg broja ljudi, ali verujemo da kvalitet neće ispaštati zbog toga. Strast nam je velika i mislimo da ćemo izneti nešto dobro na scenu, a to nam je svima trenutno najbitnije.
Play!Zine: Kako je došlo do saradnje sa renomiranim izdavačem Microprose?
Đorđe: Iskreno, vrlo nasumično. David Lagettie, trenutni CEO Microprose-a, lično me je kontaktirao kada je video neke od ranih objava koje sam postavljao na Facebook, i ubrzo smo napravili dogovor. Meni je to tada delovalo odlično i izvodljivo, ali vremenom je projekat višestruko porastao, tako da smo u situaciji da kontinuirano pravimo kompromise i tražimo dodatnu pomoć.
Play!Zine: Koji je glavni način obezbeđivanja sredstava za razvoj igre?
Đorđe: Originalna ideja za finansiranje Bohemian Pulp-a je bila Patreon, ali to nažalost još uvek nije zaživelo. Imamo nekoliko vernih pobornika ali ni blizu dovoljno da se išta time finansira. Srećom, MicroProse je uskočio i zbog toga je projekat opstao. I dalje želimo da verujemo da će Patreon i uopšte crowdfunding zaživeti kada šira javnost sazna za našu igru, i zato planiramo ozbiljno učešće zajednice u njenom formiranju.
Play!Zine: Koji filmovi, serije i igre su ti bile glavna inspiracija za kreiranje Let Bions Be Bygones?
Đorđe: Teško da ću uspeti sve da ih nabrojim, jer je to sve neko iskustvo izblendano u našim mozgovima, ali recimo da su najveći uticaji BladeRunner, The Expanse (knjige možda više nego serija), Altered Carbon, Pulp (Bukovski), i tako dalje.
Play!Zine: Raduje nas da vidimo Steam stranicu i Wishlist opciju. Kada možemo očekivati da igra izađe?
Đorđe: Još nemamo predstavu koliko će nam biti potrebno vremena da zaista napravimo igru koja je spremna za širu publiku, jer iza svakog ćoška može da nas sačeka brdo problema, ali nadamo se da ćemo se izboriti sa svime do prve polovine 2023. godine, a možda i pre, ali najbolje je ne obećavati ništa unapred, da ne ispadne da može biti i posle :D
Play!Zine: Koliko je teško biti game developer u Srbiji?
Đorđe: Iskreno, ne mogu previše da sudim, jer tu nemam puno iskustva. Ono što znam jeste da je podrška zajednice fantastična. Događaji u organizaciji SGA su nam izuzetno pomogli da stupimo u kontakt sa veoma kvalitetnim ljudima koji su nam dali pregršt saveta. Tu su i predavanja i iskustva drugih koji nas sve guraju napred.
Play!Zine: Kakva je tvoja procena po pitanju budućnosti ove industrije u Srbiji, pošto vidimo sve veću svetsku zainteresovanost za firme i studije sa ovih prostora?
Đorđe: Mislim da postoji ogroman potencijal i mnogo talentovanih ljudi koji se polako uobličuju u timove i kompanije. Znam i puno ljudi koji prelaze iz svojih struka u gejming, što mi je drago, jer mislim da kroz igre kao tip umetnosti trenutno imamo najveću slobodu stvaranja i izražavanja, kao i sve veću publiku i niše za sve vrste ideja. Gejming industrija generalno raste i postaje sve ozbiljnija, a ne sumnjam da će i Srbija to ispratiti.
Play!Zine: Hvala ti na odličnom intervjuu! Želimo ti puno sreće u razvoju Let Bions be Bygones!
Za još intervjua sa domaće scene, posetite ovaj link.
Autor: Milan Janković
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.