Opisi igara

Odmotajmo klupko misterije: Stray recenzija

Posted on

Ovaj tekst posvećen je malom broju ljudi koji Stray još uvek nisu zaigrali. A takvi su svakako retki, kako je ova igra verovatno najigraniji naslov leta. Jednostavna a nesvakidašnja, Stray je osvojila srca miliona igrača a na meni je pao težak zadatak ali i zadovoljstvo, da pokušam da objasnim zašto je to tako.

Mačke kao protagonisti u video igrama, tom večito rastućem dijapazonu ideja, svakako nisu ništa novo. No ono što Stray stavlja ispred svih drugih naslova sa našim četvoronožnim prijateljima, jesu atmosfera i realizam.

Nikada do sada nisam zaigrao igru u kojoj se zaista jesam osetio kao, pa – jedna od mačaka lutalica. Animacija kretanja kojom je oslikana većina prepoznatljivih mačjih pokreta, vrši dobar posao kako bi igrača što više ubedila da je pod njegovom kontrolom stvaran stvor.

Jedina zamerka koju bih ovde stavio a koju možda ne biste očekivali, jeste na samom modelu mačke odnosno finim detaljima. Kada je malo bolje zagledate, shvatićete da je ne krasi baš sijaset realističnih sitnica i da umnogome deluje pomalo i crtanoliko. Ovo je velika šteta naročito kada uzmemo u obzir snagu PS5 konzole ali i grafički kvalitet ostatka igre. Nije u pitanju neka velika zamerka, ali što više budete zurili u macu lutalicu, to će vam više bosti oči.

Dakle, kada je reč o ostatku grafičkog prikaza, sve je za čistu desetku. Nije baš svaki efekat nepogrešiv i savršen, ali dizajn sveta koji je u najvećoj meri prezentovan u vidu futurističkog, postapokaliptičnog, zbijenog grada inspirisanog nekadašnjim Koulunom u Kini – apsolutno je fenomenalan.

No nije sve ni u sirovom dizajnu, koliko u ostatku „grafičke režije“ koja celom svetu uliva dušu. Efekti vode i svetlosti, animacije pokreta karaktera, doziran zvuk i audio podloga, pregršt detalja koji pozivaju na istraživanje – sve ovo je nešto što nažalost ne srećemo dovoljno često kada su video igre u pitanju. Jednom kada uronite u svet igre, teško da ćete je pustiti dok je sasvim ne završite. Osim ako niste alergični na mačke, naravno.

Osim neposredne misterije gde grad vizuelno poziva na istraživanje, tu je i dosta jednostavan a suptilan narativ. Naša maca lutalica, zalutala je u ovaj grad malo dublje nego što je planirala. A u pokušajima da iz njega izađe, s njom ćete uviđati i dublje tajne koje on krije. Naravno, tu su i neki drugi likovi čije želje i planovi odlično idu pod ruku s vašim, tako da se kroz ovu pustolovinu prepliće i nekoliko priča.

Što se samog gejmpleja tiče, izvođenje je iz trećeg lica i uglavnom se tiče istraživanja. I pored uglavnom laganog toka igre, neke deonice su akcione i zahtevaju brze reflekse i dobru koordinaciju pokreta. Uz to, očekuje vas i nekoliko različitih mehanika, tako da ne morate da brinete da li će gejmplej kroz celu igru ostati svež. Hoće.

Još jednu malu zamerku izneo bih na račun brzine kretanja mace. Ako ste ikada imali mačku, dobro znate koliko su one brze i okretne. A ova maca, bez obzira na opasnost u kojoj se može pronaći, uglavnom izgleda ležerno i kao da koristi svega polovinu svojih fizičkih kapaciteta. Bilo je tu još dosta prostora za akrobacije kakvim mačka može da pristupi, ali avaj, nećemo mnogo da zanovetamo.

Naravno i ograničenja pri mogućnostima kakva bi i savršeno simulirana mačka imala, čine ovu igru naslovom koji nije za svakoga. Ukoliko niste ljubitelj istraživanja i pomisao da kontrolišete ranjivog stvora u okrutnom svetu budućnosti nije nešto što vam deluje kao dobra zabava, ne mogu reći da vam preporučujem da zaigrate Stray. Ali baciti pogled dok je neko drugi igra – to bar mogu preporučiti bilo kome.

Meni, ovo je bilo jedno opuštajuće i osvežavajuće iskustvo. Kao što sam rekao, sve ovo je nešto što nažalost ne srećemo ni približno dovoljno često. Za svoju dužinu od oko osam sati igranja, Stray pruža ono što bih mogao opisati kao prolongirani osećaj otvaranja poklona. Kao da cela igra staje u momenat cepanja šarenog celofana, dok nas znatiželja slatko razdire. Ne, to je to! Ako ste alergični na mačke i ne volite poklone, ne igrajte Stray.

Svi ostali, ma koliko vas je malo a da je već niste zaigrali – dajte igri šansu. Sve su prilike da ćete biti prijatno iznenađeni.

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: FortySevenPR

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version