Tchia li si tchia: Tchia recenzija

Jedino što može da se meri sa osećajem ushićenosti, dok nestrpljivo čekate da se u prodaji pojavi omiljena igra, jeste osećaj potpune iznenađenosti naslovom za koji ste čuli tek juče a već ga igrate i uživate van svih granica očekivanja.

Za ovu igru, saznao bukvalno i jesam par dana pre nego što sam je i zaigrao. Ono što me je dočekalo, bilo je jedno toplo i opušteno, atmosferično iskustvo sa kakvim se danas iskreno retko srećem. A kao kontrast sjajnoj ali krajnje napetoj Resident Evil četvorci koju sam uporedo igrao, ova igra je bila kao hladna obloga nakon dobrog treninga.

Tchia je igra inspirisana Novom Kaledonijom, ostrvskim arhipelagom nadomak Australije, njegovom kulturom, običajima i lepotom. Prezentovana u „crtanolikom“ stilu, igra momentalno baca sve karte na sto kada je u pitanju njena vizuelna prezentacija, pa ćete je ili odmah nabaviti, ili ćete je preskočiti.

Ne preskačite je.

Priča prati (T)Čiu, devojčicu iz naslova igre u potpuno neočekivanoj pustolovini. Nakon što joj izvesna grupa ljudi kidnapuje oca, Čia uzima na sebe zadatak da ga spasi. Ovo će je odvesti na put preko celog arhipelaga gde će naučiti više o kulturi Nove Kaledonije ali i upoznati mnoštvo novih prijatelja.

Zapravo nije Čia ona koja uči o ovom svetu koliko sam igrač, jer igra nije samo inspirisana arhipelagom, već daje sve od sebe da vam predstavi sve ono što je karakteristično za ovu egzotičnu lokaciju. Naravno, svemu doprinosi i činjenica da su tvorci igre poreklom odatle… Međutim, Tchia ne kopira do detalja sve motive Nove Kaledonije, već više interpretira ovo mesto na svoj način. Ovo ostavlja prostora i za dobrom količinom stvari kojima sigurno nećete posvedočiti čak i da lično posetite ovo mesto.

Tako recimo Čia ima sposobnost da preuzme kontrolu životinja ili predmeta na koje naiđe. Ovo joj pruža ne samo mogućnost da stvari sagleda iz drugačije perspektive, već i da reši brojne zagonetke i premosti sve izazove koji joj se nađu na putu. A to sve odlično ide uz duh ovog naslova, jer bez obzira što ste na misiji da spasite oca, poenta igre jeste da se opustite, u nju uživite i svojim tempom uživate u istraživanju.

Svet ne samo da je prelep, nudeći brojne kontraste u zavisnosti od lokacije, već je i njegova prezentacija za svaku pohvalu. Smena dana i noći, jedna je od najlepših koje sam ikada video. A hipnotišući pejzaži i vidici kojima se poigrava svetlost praskozorja, prizor je koji sam sigurno duže promatrao nego što je trebalo.

Tchia sjajno uspeva i da dočara uzbuđenje istraživanja i novih saznanja. Recimo, pristup mapi ne znači da ćete u svakom trenutku biti svesni toga gde se nalazite, već mapa po starom principu, pre vremena GPS i preciznih lokatora, pruža samo uvid u svet oko vas. Na vama je da prepoznavanjem elemenata karakterističnih za okruženje, shvatite gde se nalazite i tako se orijentišete. Sjajan detalj.

Dok mnoge aktivnosti sa sobom nose i prikladne nagrade, ostatak i ne donosi mnogo konkretnih razloga za igranjem. Tako neki zadaci nagrađuju ojačavanjem sposobnosti, dok drugi za cilj kao da imaju samo da se zabavite igrajući ih. Ukoliko niste neko ko sasvim ume da se upusti i opusti igranjem besciljnih izazova, ovo ćete sigurno doživeti kao veliku manu.

Tchia pruža lep osećaj pod prstima. Kontrole su jednostavne, osećaj kretanja kroz svet iako često trom, veoma je zadovoljavajuć. Elementi pozajmljeni iz drugih igara kao recimo „nazovi padobran“, kojim možete preletati svet kao u nekim od Zelda naslova ili sviranje gitare kao u The Last of Us, odlično se uklapaju u ceo doživljaj. Ukoliko ste neko ko jednostavno voli dobru atmosferu, mnogo aktivnosti, lepu količinu sadržaja po pitanju zagonetki i mnogo, baš mnogo istraživanja, Tchia je bez sumnje naslov za vas. Osim ako baš nikako ne podnosite šarenoliku grafiku u stilu crtanog filma, ne volite kada vas igra istovremeno poziva na lagani tempo dok vas otac čeka da ga spasite ili akcija praćkom ne donosi uzbuđenje za kakvim tragate.

Tchia svakako nije igra za svakoga i to joj je sigurno i najveća mana. Ali količina ljupkog šarma kojim vas poziva i evidentna gomila srdačnog truda koji je razvojni tim uložio u njeno stvaranje, čini ovo naslovom koji s lakoćom mogu da preporučim bilo kome.

Ako tragate za interaktivnim opuštanjem nakon napornog dana (ili naporne igre), novac koji je potrebno da utrošite na kupovinu ovog naslova, mala je cena za ono što ćete dobiti zauzvrat.

Tchia je dostupna za PlayStation 4/5 i PC

Igru ustupio: Cosmocover