Desert posle gozbe: Horizon Forbidden West: Burning Shores recenzija

Horizon Forbidden West, jedan je od najgrandioznijih naslova nove generacije i deo franšize za koju ćemo nesumnjivo videti još nastavaka. I dok će treći deo verovatno svetlost dana ugledati tek na narednoj generaciji konzola, idealan dodatak za sve one željne još sadržaja, stiže u vidu DLC-a pod nazivom Burning Shores.

Ukoliko ste voleli osnovnu igru, Burning Shores je nešto što nikako ne smete da propustite. I da, u najširem smislu on praktično predstavlja produžetak svega onoga što smo videli, ali ja bih ga više poistovetio sa trešnjom na vrhu torte. Kao dezert nakon odličnog obroka, Burning Shores kompletira celo Forbidden West iskustvo baš onako kako dolikuje.

Osnovna igra, prema mom skromnom mišljenju jedna je od najlepših igara ikada proizvedenih. No ovaj DLC nekako uspeva da grafiku podigne na još viši nivo. Posvedočio sam jednom od najlepše oslikanih svetova u nekoj video igri, ispunjen vegetacijom, krajolicima, pejzažima, mehaničkim životinjama i nekim od najbolje modeliranih ljudskih karaktera ikada.

DLC je smešten na lokaciju današnjeg Los Anđelesa, koja je površinski velika koliko i trećina prethodne mape. A s obzirom na maestralno dobar dizajn i pregršt detalja, ovo je bez sumnje mesto koje je uživancija za istraživati. Pa čak i meni koji sam ovog meseca, postapokaliptični Los Anđeles oko 40 sati već istraživao i u Dead Island nastavku…

Zahvaljujući novom prevoznom sredstvu, Eloj će sada ovaj svet moći da posmatra iz još laskavijeg ugla, gde svaki prizor napada u nameri da vam oduzme dah. U vizuelnom smislu, ova igra je pravi dragulj. A naspram originala, sve je mnogo lepše ispolirano i ispeglano, tako da nema više ni približno tehničkih poteškoća kao ranije.

I dok je borba gotovo istovetna kao u prethodniku, sa izuzetkom novog naoružanja kao i nekih novih sposobnosti i veština, akcenat igre i dalje vode njeni karakteri i svet. Akcija nekome može biti neprivlačna, s obzirom da većina okršaja ostavlja utisak natezanja sa protivnikom dok neko prvi ne popusti. Ali bez obzira da li vas oduševljava ili ne, da biste voleli ovu igru morate voleti njene likove i način na koji su izgrađeni.

Kao po običaju, to je ovde urađeno fantastično. Od već izgrađenih likova preko spektakularne glasovne glume do značajne količine vremena uložene u svakog od njih kako bi delovali što živopisnije – svako ko se uživeo u Horizon univerzum imaće čemu da se raduje. Novi likovi i oni na koje je sada više bačen akcenat, naročito dobro nose celu atmosferičnu priču.

Ulaganje u izgradnju likova naravno povremeno povlači i izvesne nuspojave. Tako ovaj put, u skladu sa danas popularnom propagandom, opciono će biti dalje istražena seksualnost protagonistkinje. Za mene potpuno suvišan i usiljen detalj ali na svu sreću ne kvari generalni utisak.

Jedino što manjka a da ima veze sa likovima, jeste nedostatak vremena kako bi se neki još više izgradili. DLC naravno nema dužinu osnovne igre i traje svega nekih petnaestak sati, što je nedovoljno da se svaki značajniji karakter probije kako dolikuje, ali oni koji su najznačajniji bar nemaju tih briga jer su savršeno dočarani. Naravno, sve ovo predstavlja samo uvertiru u još grandiozniju pustolovinu koja nas čeka u budućnosti, ali istovremeno i nezaobilazan dodatak za svakog obožavaoca Horizon igara.

Alternativni nedostatak moglo bi biti i previše narativnog sadržaja koji igračima koji ne mogu da se užive ovakvu igru, može predstavljati dodatni teret. Priča kao i u originalu, više se oslanja na postepeno otkrivanje, dobro natopljeno dijalozima gde svaka rečenica za cilj ima da vam još bolje dočara univerzum igre. Ukoliko niste neko ko se u ovom svetu može lako izgubiti, sve ovo vas ipak može i dodatno odbiti, što bi bila prava šteta.

Ukoliko ste prešli Forbidden West i uživali u njemu, bez razmišljanja nabavite Burning Shores i kompletirajte celo iskustvo. A ako je prelazak još uvek u toku ili nameravate tek da krenete da igrate osnovnu igru, pričekajte da je završite kako se DLC bukvalno nastavlja na kraj originala. Do tada, možda vas ukači i neki lep popust.

Horizon Forbidden West: Burning Shores je dostupan za PlayStation 5

Igru ustupio: PlayStation

Horizon Forbidden West: Burning Shores