Papers, Please na napredniji način: Contraband Police recenzija

Upravljanje graničnom patrolom može zvučati kao dosadan posao, ali to je vrlo značajno zanimanje od koga zavisi bezbednost svake države. Upravo je to vaša uloga u Contraband Police. Vaš posao je da obezbedite granični prelaz i da se pobrinete da ljudi sa odgovarajućom dokumentacijom pređu granicu, kao i da pronađete i privedete kriminalce.

Iako u početku deluje dosadno, policija za krijumčarenje radi odličan posao unošenja raznovrsnosti u vaše aktivnosti. Graničnu patrola ne čini samo provera dokumenata, već i lov na krijumčare i drugi šljam. Kriminalci moraju biti poslati u radne logore (radnja igre je smeštena u 1981. godinu), ali se morate i braniti ako vas bande napadnu. Morate birati između dobrobiti vašeg tima i onoga što je ispravno. Uvek morate biti na oprezu jer nikada ne znate šta vas čeka iza ugla, i upravo to čini igru zabavnom.

Što se tiče gejmpleja, postoji centralni posao pregleda vozila i donošenja odluka da li ljudi smeju da pređu granicu na osnovu politike u to vreme. Postoji zanimljiva priča koja se fokusira na umiruće dane Istočnog bloka, što je takođe zanimljivo. Ali pored ovoga, vi preuzimate širu ulogu generalnog policijskog istražitelja, kao i upravnika graničnog prelaza. Možete da nadogradite svoju bazu i tim, što održava stvari svežim kako vreme prolazi i daje vam osećaj da čak iako ostatak sveta propada, možete donekle držati stvari pod vašom kontrolom.

Vaš zadatak je da proverite sve informacije o ljudima koji pokušavaju da pređu granicu, da pretražite njihovu robu i da se pobrinete da ne pustite kriminalce u vašu zemlju. Većinu vremena ćete potrošiti na usavršavanje veština provere dokumenata, zajedno sa sposobnošću da uočite krijumčarenje.

Slično igrama kao što je The Mortuary Assistant, igraćete iz prvog lica i imaćete više poslova. Provera dokumenata je lak deo, ali kako vreme odmiče, imaćete sve više odgovornosti. Naredba vlade vas primorava da obratite pažnju na zemlju porekla na pasošu. Obaveštenja o kriminalnim aktivnostima zahtevaju pretres automobila i cepanje robe u potrazi za krijumčarenom robom. Takođe ćete voziti osuđene kriminalce u radne logore, dok ostavljate krijumčare u glavnoj policijskoj stanici.

Svaki put kada odradite svoj posao kako treba, zaradićete novac. Loše odluke će vas koštati, bilo da propustite pogrešnu osobu ili ne uhvatite kriminalca. Ovo postaje važno kada naiđete na ljude koji su očajni ili kada vam neko da mito. Da li poslušati svoje srce ili se držati svog posla? Odluke nemaju veliki uticaj kratkoročno, ali postoje ključne tačke koje dovode do teških izbora.

Iako je osnovni gejmplej zabavan i izuzetno zarazan, igra nije laka – baratanje osnovnim podacima tokom vremena neće biti dovoljno. Sa svakim novim poglavljem dodaju se novi uslovi za proveru. Tada će fiktivna zemlja odigravanja radnje igre, Akartistan, početi da zabranjuje ulazak sa teretom iz jedne ili druge zemlje, a drugi put će biti zabranjen prolazak teško oštećenim vozilima.

Ono čime me je igra prijatno iznenadila jeste činjenica da igrače u jednom momentu tera da voze sopstveni auto i napuste granični prelaz, što je otvorilo potpuno drugačiji način igranja i netipični gejmplej za igre ovog žanra.

I da, dešava se da zlikovac ne želi da se dobrovoljno preda pravdi. Zato morate da uđete u službeni automobil, upalite sirenu i pratite ga kako biste posle potere ipak uhvatili švercera i vratili ga natrag. A pošto se radi o šverceru, nakon hapšenja možete mu pretresti auto i svu pronađenu krijumčarenu robu predati policiji ili naći nekoga sa strane.

Kao i mnoge druge igre koje je objavio Payway, Contraband Police ima dobar gejmplej, ali mu nešto ipak nedostaje. Ovo je sjajna igra za 2023. godinu, ali je zaglavljena u eri grafike ranih 2010-ih a pritom zahteva 12 GB RAM memorije (!?). Uvođenje ”otvorenog sveta” u ovaj žanr je odlična ideja, ali je isti nažalost veoma jednostavan i prazan. Voleo bih da vidim verziju ove igre gde je stavljen veći fokus na policijski aspekt, gde bi se priča vrtela oko policajca koji se bori za pravdu dok se ceo sistem zakona raspada.

Solidno sam se zabavio sa Contraband Police i nadam se da ćemo u budućnosti videti neke dodatke ili zakrpu koja će rešiti njene trenutne probleme. Definitivno mogu da preporučim ovu igru, ali sa oprezom s obzirom na njeno trenutno stanje. Najbolji način da se opiše Contraband Police je prstohvat Papers, Please pomešan sa mnogo akcije i malo sim/menadžmenta. Priča i sporedne misije su prilično dobre i solidno razvijene u ovom trenutku, ali bih voleo da developeri ubace mod koji bi omogućio beskrajno igranje sa rastom težine.

Contraband Police je dostupan za PC

Autor: Milan Janković

Igru ustupio: Keymailer