Switch Wars: Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp recenzija

Svi znamo da Super Mario serijal ima nebrojeno mnogo nastavaka, ali kada je 1996. godine objavljen Super Mario 64, cifra u naslovu definitivno nije označavala redni broj u serijalu već ime konzole na kojoj je objavljen – Nintendo 64. Tako i igra pred nama nosi ime konzole na kojoj je prvobitno objavljena, odnosno Game Boy Advance.

S obzirom da se na ovo ne osvrće verovatno niko sem mene, naslovi koji su se ovako srodili sa konzolom na kojoj su iznikli, sa sobom ne povlače nikakve posledice. Jednostavno, mislio sam da bi to bila zanimljiva uvertira u igru pred nama… Elem!

Ukoliko ste igrali Advance Wars u njegovom prvobitnom obliku, rado bih ruku pružio nekome sa tako dobrim igračkim stažem. Ja nažalost nisam imao tu priliku, kako mi je u to vreme Game Boy Advance uspešno izmicao kao konzola koju nisam mogao da priuštim pored ostalih platformi na kojima sam se igrao. Zato sam u ovo redizajnirano reizdanje uplovio sasvim svež, naoružan jedino očekivanjima i nekolicinom informacija o igri koje sam pasivno sticao duž proteklih decenija.

U nedostatku ozbiljnijih epiteta, iskoristiću jedan koji baš retko koristim. O slatke li igre!

Ne samo u vizuelnom smislu, već po pitanju zaraze poput ruke koju prosto ne možete da izvučete iz kese slatkiša. Igra koja vas neprekidno poziva na ponovno igranje, definitivno nije nešto što mi je bilo potrebno u ovom trenutku kada vremena imam manje nego ikad. Ali nisam zažalio ni na trenutak.

Prema mom saznanju, osim očitih vizuelnih razlika, igra se po pitanju samog gejmpleja, od originala razlikuje jako malo. Veterani GBA naslova, nesumnjivo će primetiti sve promene ali bih slobodno mogao da kažem da su one zanemarljive za novog igrača, kako kompletan sistem i sve njegove mehanike, odaju utisak sjajno uklopljene celine. Ali evo nekih najvažnijih okvira u vezi današnje igre, što je suštinski ono što bi trebalo i najviše da vas interesuje.

Switch izdanje je u suštini paket koji se sastoji iz prve dve igre serijala. Prvenstveno, igra se u potpunosti vizuelno razlikuje u odnosu na original. Naspram 2D grafike krupnih piksela, svet i njegovi karakteri sada su u potpunosti trodimenzionalni. Opet moram reći da igra izgleda izuzetno slatko i prepuna je šarma, ali istovremeno ostavlja i utisak da je mogla izgledati bolje. Ja lično ne bih ni ‘’gurao“ šminku u 3D smeru već bih zadržao 2D prezentaciju rukom crtanih i animiranih svetova, ali ovo je opet više stvar preferencija. Možda se vama igra izuzetno dopadne u ovom smislu, dok meni samo predstavlja neverovatno šarmantan svet koji je mogao izgledati malo bolje.

Nivoi su posmatrani iz polu ptičje perspektive, a podeljeni na kvadratiće po kojima se vaše jedinice mogu kretati, bez obzira da li su u pitanju kopnene, vodene ili vazdušne vojne mašinerije. Jedino što u neku ruku kvari utisak, jeste činjenica da su nivoi predstavljeni kao da se nalaze u drvenoj kutiji, sugerišući da dešavanja nisu stvarni i ozbiljni događaji, već samo nešto nalik društvenoj igri. Nije mi jasno da li živimo u vremenu gde se mora objašnjavati da u ‘’Ne ljuti se čoveče“ niko nikoga zaista ne jede, ali ovaj detalj mi svakako jeste bio nedopadljiv.

No, Reboot Camp poseduje i obe kampanje prve dve igre, što je nesumnjivo preporuka za prelazak i to pravilnim redosledom. Možda vas priča neće raspametiti, ali upoznavanje sa svetom igre, njenim karakterima i generalno uživljavanje u univerzum, umnogome zavisi upravo od ovog narativa. Tako da spremite se za nekih četrdesetak sati pažljivog planiranja poteza, na putu ka veteranskom stažu.

Možda sam krenuo malo naopako, ali ako do sada niste znali, Advance Wars su potezno-strateške igre. I to izuzetno dobro izbalansirane i osmišljene, tako da ne dozvolite simpatičnom izgledu da vas prevari – ovo je jedan ozbiljan naslov. Možda ne raspolaže arsenalom mogućnosti kao neke modernije igre ovog žanra, ali sa onim čime barata, verujte da rukuje izuzetno dobro.

No, ono gde najveća vrednost Advance Wars sage leži, jeste u neograničeno širokoj mogućnosti za ponovnim igranjem. Osim što na raspolaganju imate zavidan broj mapa koje možete kupovati, na usluzi vam je i opcija da sami pravite nivoe i scenarije. Osim toga, ne morate se samo boriti protiv računara već i protiv drugara. Igra podržava igranje do u četiri igrača i to ne samo na četiri odvojene konzole, već i lokalno na samo jednom Switch-u!

Tu su i neke opcije koje su verovatno modernizovane u odnosu na original, kao što je ubrzavanje protivničkih poteza ili mogućnost da automatski ponovite prethodnu komandu jednostavnim pritiskom dugmeta. Ali i pravila koja se javljaju pri igranju, kao recimo ograničenje vremenom ili nadmetanje ko će prvi osvojiti određen broj baza, umnogome obogaćuju već i ovako beskrajno raznovrsno iskustvo.

Ne smem zaboraviti ni vođe armija, gde svaki od njih poseduje unikatnu sposobnost kojom lako možete preokrenuti tok borbe. A aktiviranje ovih super-moći, propraćeno je izuzetno lepim, animiranim sekvencama koje nekako uspevaju da još više razgale kompletan doživljaj.

Lično sam najviše uživao u varijantama gde je bilo prisutno ‘’fog of war“ pravilo, odnosno bitke gde ne možete videti celu mapu već je morate pažljivo istraživati izvidnicama. Mislim da je takav stil igranja zahvaljujući faktoru iznenađenja, verovatno najprimamljiviji. Naročito ukoliko igrate protiv ljudskih igrača.

Sve u svemu, Advance Wars 1+2: Reboot Camp je jedan od onih naslova koje nakon što jednom preuzmete na konzolu, verovatno nikada nećete ni brisati. Mogućnost da ovakvu količinu zabave nosite u džepu, stvarno je znak da živimo u budućnosti (ah, jedna od mojih omiljenih replika). Neograničeno varijabilna strateška igra, šarmantnog dizajna, lako će vam se ugnezditi u srce. A ukoliko baš nikako ne podnosite potezne strategije… Hvala što ste svejedno čitali do kraja! Cenim to, zaista.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp je dostupan za Nintendo Switch

Igru ustupio: CD Media

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp