Muzikom protiv dosade: Road 96: Mile 0 recenzija

Road 96 je bio veoma uspešan i interesantan eksperiment u avanturističkom žanru igara. Mile 0 pokušava da bude to ponovo, ali nismo sigurni koliko je eksperiment ovoga puta bio uspešan. Kombinovanje ozbiljne priče o dve strane političkog konflikta sa veoma otkačenim i ludim sekvencama ritmičke, QTE, skejtbording akcije je veoma čudan izbor. Pogotovu ovo za QTE sekvence – mislio sam da je ova mehanika mrtva već dobrih sedam godina i više.

Radnja se odvija pre dešavanja u Road 96 i pratiće razlog zašto su Zoe i Kaito odlučili da krenu na svoj put. Upravo taj put će testirati prijateljstvo ovih mladih tinejdžera iz vrlo različitih porodičnih i političkih pozadina. Na prvi pogled, ceo zaplet i priča su prilično kliše, no ova igra i pored toga dobro prenosi mračno stanje jedne nacije sa vrlo suptilnim izborima, iako oni na početku deluju binarno.

Ako ste očekivali više gejmpleja u stilu prve igra onda ćete se malo iznenaditi, možda pozitivno, možda negativno. Samim tim, imaćete opciju da se šetate po solidnom broju lokacija i da interagujete sa raznim karakterima i predmetima. Većina istih će imati uticaj na generalno stanje igre i vašeg lika, ali će takođe menjati popriličan deo narativa u nastavku priče. U slučaju da uklonimo drugi segment igre, lako bismo mogli da kažemo da je ovo još jedna point-and-click avantura.

Govorim o segmentu u kome ćete igrati muzičke igre u runner stilu, sa sve QTE, to jest quick time event segmentima. Ova QTE mehanika neće biti korišćena samo tokom tih muzičkih segmenata, već i u toku drugih interakcija sa svetom. Ovaj sistem je davno korišćen do tolikih granica da su se svi živi smorili od njega i na kraju odlučili da ga zamrze, tako da ovako iznenadni povratak istog može neke ljude odbiti od igre. No sam dodatak ovakvog gejmplej sistema je nešto na šta polako treba da se navikavamo u avanturističkim igrama. Polako prolaze dani gde je za neku avanturu ili narativnu igru potrebno samo da se šetate kroz lepe krajolike i pričate sa šarenolikim likovima. Sada je potrebno da se u taj već ustaljeni miks uvede nešto novo, nešto ludo, nešto neočekivano.

Kada je Mile 0 u pitanju, u startu ćete biti ubačeni u ovaj muzički haos koji će definitivno podeliti publiku – ili ćete ga voleti, ili ćete želeti da se što pre završi. Ako išta, razvojni tim se potrudio da ovo ne bude nešto dosadno kao Pepsiman runner, nego da bude stvarno otkačeno i ludo iskustvo sa promenama uglova kamere i psihodeličnim stazama i putanjama. U pauzama od mirne i relativno opuštene šetnje često ćete biti prebačeni u ovaj akcioni svet.

Vizuelni prikaz igre dosta podseća na crtani film – nije preterano detaljan ali je veoma ekspresivan. Kroz igru ćete naleteti na svakakve ekstreme i klišee, pogotovu kada su ljudi u pitanju, ali ipak će biti prijatni za oči. Jedinu zamerku imam na animacija, gde pokreti likova možda nekada mogu biti pomalo kruti.

Kada se igra bazira na zvuku i muzici onda se podrazumeva da bi taj segment trebalo da briljira, što je ovde upravo slučaj – odabir pesama za muzičke sekvence je odličan i veoma šaren. Glasovna gluma je takođe na nivou i veliki broj likova će biti veoma dobro prikazan.

Na temu tehničkih problema, možda ćete naleteti na koji grafički bug, ali igra generalno radi bez problema. Najvećih problema ćete verovatno imati tokom tih muzičkih sekvenci koje zahtevaju veoma precizno i brzo kretanje, jer će kontrole ponekad biti spore da prihvate imput ili čak previše osetljive na isti.

Ako planirate da kupite ovaj prequel, imajte na umu da se Mile 0 odvija na jednoj lokaciji, tako da ne očekujete ”road trip” priču, što nije nužno loša stvar. Naravno ne zaboravite ni na ”muzičke runner” segmente. Ako uzmemo u obzir i jako povoljnu cenu, Mile 0 vredi odigrati, bilo da ste fan Road 96 serijala, bilo da želite da istražite ovaj zanimljiv svet pun političkih i mračnih priča.

Road 96: Mile 0 je dostupan za PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5 i Nintendo Switch

Igru ustupio: Plaion

Road 96: Mile 0