Ponovljeni eksperiment: GrimGrimoire OnceMore recenzija

Kao što Joko Taro želi da mu svaka naredna igra bude nešto potpuno novo, tako bih rekao i Vanillaware, renomirani japanski studio, eksperimentiše sa žanrovima kroz svaki od svojih naslova. Probao sam gotovo svaku njihovu igru i sve su skoro u potpunosti različite. Toliko ukusa od vanile još nisam doživeo! U redu, u redu, glupe šale nisu najidealniji način da se započne recenzija…

Skromnog sam mišljenja da bi Odin Sphere, jednu od njihovih prvih igara, svaki zaljubljenik u japanske, akcione, 2D RPG igre morao bez izgovora da isproba. Donekle slični Muramasa: The Demon Blade, takođe je veoma zanimljiv akcioni naslov. Čak i kooperativnu tabačinu kakva je bila Dragon’s Crown, ne bi trebalo zaobići ukoliko ikad ugrabite priliku.

Toliko različitih igara, a opet sve nošene istim duhom. Osim nesumnjivo vizuelno prelepih i sličnog dizajna, svaka od njih sa sobom nosi i veoma sličnu atmosferu. Konkretno ovde na scenu stupa GrimGrimoire, igra koja je izašla iste igre kao Odin Sphere, a predstavlja daleko veći eksperiment od, rekao bih svih ostalih naslova ovog studija.

Izdanje pred nama je redizajnirano za moderne platforme a sa sobom donosi nekolicinu evidentnih razlika. Kao prvo, grafika je oštrija i prilagođena odnosu stranica savremenih ekrana. Gejmplej je obogaćen nekolicinom specijalnih napada koji poprilično menjaju dinamiku igre a prisutan je i odabir težine igre, gde najlakšu opciju preporučujem onima koji su željni da priču isprate bez mnogo trzavica.

Priča je karakteristična za Vanillaware igre, s tim da je možda još za nijansu konfuznija. Protagonistkinja Lilit, odlazi na čarobnjačku akademiju gde upoznaje plejadu različitih likova u nastojanjima da dosegne vrh tornja koji je ispunjen preprekama. U ovom obliku, priču je lako sažvakati, ali nakon što se upustite u celo pripovedanje, lako je izgubiti se kao u španskoj seriji bez titlova. Na svu sreću, postoji opcija za kratak pregled priče koja je iza vas.

Gejmplej je svakako najzanimljiviji aspekt igre, u njegovoj sasvim neobičnoj prezentaciji. Igra potencira svojevrsnu ‘’tower defense“ mehaniku u 2D izvođenju, gde je cilj na vreme izgraditi vojsku i uništiti protivnika sve do njegovog izvora. Ljubitelji multitaskinga ovde mogu da uživaju, kako su brzina i snalažljivost nesumnjivo jedne od najznačajnijih veština kojima se morate služiti da biste porazili protivnika.

Moram ipak zameriti propuštenoj prilici da se uvedu i kontrole za ekran osetljiv na dodir, kako bi ovakva vrsta manevrisanja sigurno doprinela celom doživljaju. Ograničenost pomeranja kursora isključivo analognim palicama zadovoljava, ali je igrivost mogla da dostigne sasvim drugi nivo da je razvojni tim posvetio malo više pažnje Switch izdanju.

Sistem veština koje možete otključavati poprilično je detaljan. Pažljiv odabir kojim ćete posvetiti stečene poene, može mnogo olakšati dalje igranje, naročito na najvišim podešavanjima težine. Ali ovo takođe ostavlja dosta prostora i za eksperimentisanje igračima koji uživaju u ovakvim sistemima. Iako ne naročito kompleksno, na raspolaganju ipak stoji dobar broj mogućnosti.

Verovatno najprimamljiviji element igre, jeste njena vizuelna prezentacija. Vanillaware su zaista majstori svog zanata i svi ljubitelji japanskih, 2D igara, imaće čime da napare oči. Neverovatno je kako malo dotezanja dvadesetak godina stare grafike, može mnogo da učini kako bi igra izgledala apsolutno moderno, što samo pokazuje koliko je original bio ispred svog vremena u vizuelnom smislu.

Ovu igru nažalost ne mogu da preporučim širokim masama igrača. U pitanju je naslov za publiku koja ili voli neobične naslove ili je ljubitelj svega onoga na šta ova igra podseća. Kao ono što jeste, u pitanju je solidan naslov koji ne bi bilo loše da probate ukoliko se nađete u prilici. U suprotnom, preporuka stoji samo onima koji znaju šta mogu da očekuju. Ostali – slobodno prvo probajte druge igre ovog studija. Veće su šanse da ćete u njima uživati.

GrimGrimoire OnceMore je dostupan za PlayStation 5, PlayStation 4 i Nintendo Switch

Igru ustupio: NIS America