Nisam ljut, razočaran sam: Redfall recenzija

Popeo sam se na vrh statue koja je imala sjajan pregled cele neprijateljske zone. Detonirao sam minu kako bih se lansirao dovoljno visoko i iskoristio sposobnost da bih se besčujno teleportovao do obližnjeg prozora zgrade. Iza sebe sam spustio još jednu minu i na isti način se popeo na gredu blizu plafona, odakle sam mogao da vidim patrolu koja je kružila prostorijom. Odmerio sam njenu putanju, i potom iskoristio sposobnost da usporim vreme kako bih opalio ka jednom usamljenom stražaru dok u isto vreme skačem sa nožem na drugog koji se našao ispred mene. Treći stražar me je zamalo video ali sam uspeo da ga zaposednem i nateram da hoda ka prozoru gde sam prethodno postavio minu. U isto vreme, prvi stražar je umro od pogotka, drugog sam proburazio nožem, a treći je detonirao minu. Ovaj haos je aktivirao alarm, što mi je odgovaralo jer je meta krenula da beži – direktno ka meni. Pažljivim pozicioniranjem, prizvao sam gomilu pacova koji su ga proždrali i time sam ispunio sve svoje zadatke. Ovo je samo jedan primer veoma imerzivne igre po kojoj je studio Arkane poznat. Verovatno ste pretpostavili da pričam o Dishonored koji nema nikakve veze sa Redfall, što mi je vrlo teško da napišem.

Suicide Squad je nedavno imao prikaz gejmpleja koji je kritikovan zbog svog praznog izvođenja, neoriginalnih ideja i standardnih looter-shooter klišea. Ista ova igra je odložena kako bi se (nadam se) popravili ovi dosadni elementi i zapravo vratila srž Rocksteady igara. Redfall isto spada u ovu kategoriju, samo je Bethesda već rešila da izbaci igru iz meni vrlo nepoznatog razloga.

Redfall je co-op ili singlplejer… nešto. Sama igra ne ume sebe da definiše. Nije čist looter-shooter, nije čist RPG, nije ni čist FPS. Ono na šta mene najviše podseća je, kako bi rekli, FarCry kod kuće sa vampirima. Redfall nema nijednu originalnu ideju i po svom izvođenju dosta kaska za već uspostavljenim hitovima koje je Arkane izbacio do sada. Arkane je poznat po imerzivnim simovima sa jakom pričom i odličnim gejmplej elementima, dok Redfall nema ništa od toga.

Priča se odvija u gradu Redfall, čija je čitava populacija transformisana u vampire kao posledica eksperimenata neke farmaceutske firme. Eto. Resident Evil ali sa vampirima, i to mnogo loše ispričan. Svi sinematici su statični sa mnogo naracije koja je toliko dosadna da sam ih iskreno preskakao, a nisam ni siguran koliko je priča dobra ili loša jer nije uspela da mi zadrži pažnju. Ono što jeste zanimljivo je to što su vampiri uspeli da podignu nivo vode oko grada, to jest da zaustave vodu u vremenu (valjda), tako da niko ne može da uđe niti izađe iz istog. Inicijalno, ceo taj efekat sa vodom je prilično kul, ali to je sve što je kul u ovoj igri.

Igraćete kao jedan od četiri protagoniste koji su se našli na brodu koji se nasukao usred ove katastrofe. Naravno, odjednom dobijate super moći, a potom se pridružujete preživelima kako biste spasili grad. Susrešćete se sa glavnim boss vampirima od kojih svaki ima svoje fazone i fore, ali su svi toliko generični i zaboravni da mi nije jasno zašto je Arkane uopšte išao u ovom smeru.

Svaku misiju počinjete iz vatrogasne stanice koja služi kao hub pun statičnih NPC likova. Ovi likovi su naravno diversifikovani ali ne doprinose ničemu sem da budu vendori za đubre koje skupljate tokom igre. Svaki od njih će vas slati na sporedne kvestove po gradu, gde će se lokacije vrlo često ponavljati. Tokom igre ćete otključavati sigurne kuće koje će vam služiti za fast travel i za sporedne misije koje su takođe repetativne i zaboravne.

Gejmplej je neopisivo generičan i dosadan. Imate standardna dva oružja i tokom igre ćete dobijati ista ta oružja samo sa boljim brojevima. Raznovrsnost postoji u vidu snajpera, automatskih pušaka i sačmara, ali ono što je jedino zanimljivo su specijalna oružja u vidu UV puške koja izbacuje ultraljubičastu svetlost koja kameni vampire i bacač kolaca koji lansira kolce (srpsko narodno) i instant ubija vampire. Skoro svako oružje na sebi ima nakačen kolac sa kojim morate da uradite finišer na vampire jer  inače neće umreti.

Redfall možete igrati solo ili u co-op-u i ne zna se šta je gora opcija. Ako igrate solo, biće vam dosadno jer je mapa prazna, AI glup a priča nepostojeća. Ako igrate co-op, možete naći neku zabavu kroz manipulaciju bagova i glupog AI-a, ali će vaš saigrač solo kampanju morati da krene ispočetka jer progres prati samo hosta.

A da, u Redfall postoji četiri karaktera i svaki ima svoje specifične sposobnosti. Ne kapiram poentu ovih likova niti kako se uklapaju u svet. Pri početku igre birate klasu, od kojih svaka ima po tri magije, dve bazične i jednu ultimativnu. Devinder ima koplje koje vezuje vampire i prži ih strujom, translokator iz Unreal Tournament i UV lampu koja instant zaleđuje sve vampire. Jacob bi trebalo da je stealth klasa, ali stealth je odrađen na toliko bazičnom nivou da postaje nebitan. Poseduje spektralnog gavrana koji markira neprijatelje, može da postane nevidljiv, a ulti mu je da prizove spektralni snajper koji ima auto-aim. Remi ima robotića koji može da privuče pažnju neprijateljima, da baca C4 bombe i da leči prijatelje, kao i sebe. I na kraju imamo Lejlu koja, pazite sad, ima spektralni kišobran koji je štiti, spektralni lift koji može da je podigne uvis i bivšeg dečka vampira koji joj pomaže u bitkama. Neverovatno je koliko su klase nasumične i koliko nemaju međusobnu sinergiju, kao ni sa okolnim svetom. Svaka klasa ima svoj skill tree koji se često fokusira na co-op talente kao što su brže oživljavanje, manje štete od neprijatelja vašim saborcima, i slično. Ovo je vrlo beskorisno u singlplejeru i samim tim jako loše balansirano.

Igru sam testirao na PC-u i da budem iskren, nisam imao velikih problema što se performansi tiče. Na mojoj sad već zastareloj 2070 Super kartici, igra je držala stabilan frejmrejt na najvišim podešavanjima (90 FPS), a padovi su se dešavali tek kada oko sebe imam brda neprijatelja ili eksplozija. Svakako nije savršeno ali nije neigrivo, barem na mojoj mašini.

Nisam uspeo da izguram igru do kraja. AI neprijatelja je izuzetno loš i na visokim težinama i vrlo lako ćete se navići na očigledan šablon kretanja i ponašanja i neće vam ništa predstavljati problem. Sve u svemu, Arkane je izuzetno razočarao sa ovom igrom jer smo svi očekivali mnogo više. Pošto je igra naravno live service, sa sve skinovima, igra će dobijati sadržaj vremenom, ali će sigurno proći kao i ostale looter shooter igre koje pokušavaju da zgrabe brz novac za malo sadržaja (gledam u tebe Marvel’s Avengers). Sa cenom od 70 evra za osnovnu igru, nikako je ne bih preporučio, ali je ne bih preporučio ni na debelom popustu. Mislim da je Redfall izvorno prazan i dosadan i da nikakav nov sadržaj to neće popraviti, sem ako developeri ne zauzmu potpuno drugačiji pristup i krenu ispočetka sa razvojem.

Arkane, nisam ljut, samo sam izuzetno razočaran. Očekivao sam da će razraditi temelj koji su postavili sa Dishonored i Deathloop, ali su otišli u kompletno drugom pravcu i izgubili se negde usput.

Redfall je dostupan za Xbox Series X/S, Xbox Cloud Gaming i PC

Autor: Igor Totić