Obucite se slojevito: Solasta: Crown of the Magister – Palace of Ice recenzija

Solasta je izašla pre dve godine, to jest tri ako računamo early access period, i još uvek ima najbolju implementaciju Dungeons & Dragons 5e pravila koje možete igrati u digitalnoj formi. No razvojni tim se nije odmarao, jer smo tokom ove dve godine dobili pregršt novina – od popravki starih, a kasnije i novih bagova, do novih rasa, klasa, pod klasa, magija, itema i jedne manje sporedne kampanje. Sada smo dobili i ekspanziju, iliti direktan nastavak na Crown of the Magister kampanju.

Cap maksimalnog levela u ekspanziji je povećan, a ukoliko i dalje imate save fajl iz prve kampanje, vaše stare likove možete lako ubaciti u novu avanturu i nastaviti njihovu priču. Iako je rift zatvoren, Soraksi i dalje nisu odustali od svog plana pa su krenuli na Severnu Alijansu u pokušaju da je destabilizuju. Na vama je da krenete na dug put kako biste otkrili njihove planove i naravno zaustavili ih.

Kao što sam prethodno pomenuo, Tactical Adventures je tokom vremena redovno dodavao nov sadržaj u originalnu igru, ali je on mnogo obimniji sa Palace of Ice ekspanzijom. Kao prvo, dobijamo potpuno nove rase – Tiefling i Gnome. Ovoga puta nema novih klasa i pod klasa, ali su stare dobile pregršt novih magija, predmeta, i rebalans oružja i oklopa. Naravno tu je i kompletna nova kampanja koju možete igrati sa starim likovima, nastaviti njihovu avanturu i dovesti ih do izazovnijih okršaja sa novim tipovima čudovišta, koji će ih dovesti do čak 16. nivoa. Palace of Ice je takođe doneo novine za ljude koji žele da dizajniraju svoje posebne tamnice i kampanje.

To nije sve, jer je ekspanzija uvela nekoliko dodataka koji su potpuno besplatni, što znači da možete da ih koristite i u okviru originalne igre. Tu su dodatna lica za sve standardne rase, kao i pristup nivoima 12 do 16 na svim mapama koje ljudi budu napravili u Dungeon Makeru. Drugim rečima, čak iako ne kupite ovaj DLC, i dalje ćete moći da igrate sve što fanovi budu pravili sa novim nivoima i progresijom. Jedna od novina koja možda nije očigledna, jeste da svaka klasa, tačnije podklasa, dobija novu klasnu sposobnost na levelu 15, pošto je level cap povećan na 16.

Vizuelno, Solasta i dalje ima pomalo čudan stil, pogotovu kada je izgled likova u pitanju. Za razliku od likova, čudovišta i krajolici su predivno odrađeni i vizuelno zadovoljavajući. Animacije doduše i dalje mogu biti malo krute tokom sinematika.

Glasovna gluma je i dalje osrednja, ali joj možemo oprostiti pošto odaje taj ”živi osećaj” kada likovi krenu da komentarišu jedni druge ili trenutno stanje avanture. Izbori tokom konverzacija su doduše malo limitirani, tako da ćete generalno prolaziti kroz svaku opciju.

Najveći problem igre je to što razvojni tim još uvek nije rešio problem bagova. Palace of Ice popravlja dosta toga, ali istovremeno pravi dodatne probleme. Da li je to do malog razvojnog tima, lošeg QA ili nečeg trećeg vezanog za endžin, ne znamo, ali se igra ”pokvari” praktično svaki put kada izađe novi DLC. Iz tog razloga bih vam preporučio da sačekate još koji mesec ako želite da kupite dodatak, taman dok developeri ne ispeglaju najproblematičnije bagove.

Za ljubitelje D&D 5e pravila i igre, ovo je i dalje najbolja implementacija tih pravila sa dodatkom posebnih homebrew pravila i sveta, ili barem dok ne izađe Baldurs Gate 3 u kompletnom izdanju. Ako iole volite da igrate D&D 5e a nemate vremena ili ne možete da oformite grupu, ova igra će apsolutno biti najbolje rešenje za vas. Možete čak i likove nazvati po vašim prijateljima.

Što se tiče same ekspanzije, Palace of Ice je odličan nastavak za već sjajnu originalnu kampanju. Ako u vašoj biblioteci već imate Solasta: Crown of the Magister, toplo vam preporučujem da nabavite Palace of Ice.

Solasta: Crown of the Magister – Palace of Ice je dostupan za PC, Xbox One i Xbox Series X/S

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Igru ustupio: Dead Good Media