Kolumne
Starfield – Najbolja igra ikada ili totalni fail?
U nedelju 11. juna, Bethesda je održala specijalnu prezentaciju kako bi fanovima dala do sada neviđeni uvid u svoj prvi originalni univerzum u poslednjih 20 godina. Naravno, govorimo o dugoočekivanom svemirskom RPG-u, Starfield. Evo šta nam je Bethesda spremila pred izlazak igre 6. septembra.
Tokom Starfield Direct događaja, direktor igre Todd Howard i njegov tim prikazali su nam dosta toga po pitanju gejmpleja (koji Bethesda inače naziva ”NASA Punk”), od likova koje ćemo igrati, okruženja i svemirskih brodova, pa do mehanika borbe i istraživanja beskrajnih svetova. Sa ogromnim univerzumom za istražiti i mnoštvom odluka koje treba napraviti, igrači sa nestrpljenjem očekuju priliku da stvore svoje jedinstvene priče unutar igre.
Jedan od najuzbudljivijih aspekata u Starfieldu je mogućnost kastomizacije vašeg lika i broda. Igrači će moći da prilagode izgled i sposobnosti likova, kao i da nadograđuju i modifikuje svoje letelice na način koji se uklapa u njihov stil igre. Ovo je i logično, s obzirom koliko se gejmeri generalno ”prže” na slobodu izbora u igrama.
Istraživanje je takođe ključna karakteristika Starfielda. Igrači će imati priliku da posete udaljene planete, upoznaju vanzemaljske vrste, nove prijatelje, a možda čak i romantične partnere. Takođe, odluke koje igrači prave će imati veliki uticaj na svet oko njih. Biće interesantno videti koliko se detaljno Bethesda pozabavila ovim aspektom igre, i da li će naši izbori zapravo imati ikakvog značajnog uticaja.
Tokom prezentacije, koja je donela preko sat vremena gejmpleja, Todd Howard je pokazao planetu koju okružuje veliki mesec i naglasio da će igrači moći da ga posete, što će biti slučaj za mnoge planete u igri. Posetićemo i mnoge gradove na pomenutim planetama, kao što su New Atlantis, Cydonis i Akila City. Howard tvrdi da će Starfield imati “preko 1000 svetova”.
Igra će takođe imati “potpuno novi sistem animacija” i moći ćemo da je igramo u trećem ili prvom licu. Takođe je prikazan character creation sistem, pri kojem ćete moći da izaberete ”pozadinsku priču” to jest zanimanje za vašeg lika, koji je nekada u prošlosti možda bio kuvar, lekar, bounty hunter, ili možda pak gangster. U zavisnosti od izabrane priče, vaš lik će dobiti neke specijalne sposobnosti.
Svaka svemirska luka u igri će imati inženjere koji će vam pomoći da dizajnirate vaš idealni svemirski brod. Kao što smo već pomenuli, kastomizacija će biti izuzetno detaljna, tako da će vaša letelica moći da izgleda ”kako god poželite”. Na prezentaciji smo videli brodove u obliku životinja, poput nilskog konja i pauka, ali i u obliku Optimus Prajma!
Međutim, sa svakom visoko očekivanom igrom dolazi strah od hajpa. Neki fanovi su zabrinuti da igra možda neće ispuniti njihova očekivanja, što je i razumljivo pošto su se već ”opekli” na neke preambiciozne naslove kao što je No Man’s Sky. Međutim, vođeni Bethesdinom solidnom reputacijom kada su RPG igre u pitanju, mnogi fanovi su sigurni da će nam Starfield pružiti nezaboravno iskustvo.
Starfield trenutno dominira top listama na Steamu kao pre-order igra, što znači da su očekivanja svakako na nivou. Kada se sve okolnosti uzmu u obzir, nadamo se da je Bethesda svesna da ne sme da omane sa ovom igrom, jer bi to značilo dosta negativnu prekretnicu za Xbox ekosistem, a samim tim i za Bethesdu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.