Nintendo Switch
Pet ljutih gusara, ja ih oštro gledam: Koa and the Five Pirates of Mara recenzija
Koa and the Five Pirates of Mara, neočekivani je natavak na Summer in Mara, igru staru tek tri godine. Zašto neočekivan? Pa zato što je za razliku od svog prethodnika koji je bio simulacija istraživanja, pecanja, zemljoradnje i ostalih opuštajućih aktivnosti, igra pred nama je 3D platforma bez dodirnih tačaka po pitanju izvođenja.
Dok o prethodniku i ne znam mnogo, desetak sati koje sam proveo uz najnoviju igru, bilo mi je dovoljno kako bih mogao da sa vama podelim nekolicinu najbitnijih utisaka. Pa da krenem redom.
Kada su platforme u pitanju, verovatno najvažniji faktor tiče se težine, odnosno publike kojoj je igra namenjena. Kada je Koa u pitanju, ovo je zapravo jako teško odrediti.
Igra počinje sa tako niskim nivoom izazova, da sam se u trenutku zabrinuo da li je igra namenjena predškolskom uzrastu ili su igre za mene prosto prestale da budu teške (ha-ha, ne, stvarno). Ali kako su nivoi odmicali, izazov je eksponencionalno rastao do samog epiloga za koji slobodno mogu da kažem da bi predškolce instant rasplakao.
Da stvar bude gora, konkretan izazov ne leži u pametnom dizajnu nivoa, već u nekolicini čudno implementiranih i još čudnije ispoliranih mehanika.
Protagonistkinja Koa, dizajnirana je kao čovečuljak zdepastih proporcija. Ovo samo platformisanje odnosno skakanje čini da izgleda kao da radije upravljate nekom buvom nego ljudskim bićem. A pod ruku sa tako pipavim izvođenjem stižu i platforme po kojima je potrebno skakati a za koje je neretko jako teško odrediti kako im doskočiti.
Ukoliko padnete u provaliju, nivo krećete ispočetka ili od aktiviranog čekpointa, u kom slučaju ne morate ni da skupljate već pokupljene predmete, što predstavlja značajnu olakšicu. Pa dok su neki nivoi naročito kratki, ostali su izuzetno dugački, te je i ovde teško proceniti kakav je prosek po pitanju njihove dužine. No što se igre tiče, prećićete je sigurno za manje od deset sati igranja.
Osim što je potrebno da u nivoima pokupite što više predmeta kao i resurse za, pomalo dosadnu kupovinu kozmetičkih stvari, prisutni su i izazovi gde je nivo potrebno preći što brže radi dobijanja zlatnih medalja. Ovo samo po sebi poziva da svaki od nivoa odigrate bar po dva puta – jednom kolekcionarski, skupljajući sve, a drugi put što brže kako biste oborili rekord.
Prelaskom nivoa sakupljate delove mape koje otključavaju pristup ostalim delovima mora odnosno novim nivoima, što je samo po sebi interesantno ali takođe ne revolucionarno. Apsolutno je prisutan utisak inspiracije iz neke od Super Mario igara sa 3DS-a i Wii U-a, kada je u pitanju prezentacija nivoa i fiksirana kamera. Ali nažalost, sve je daleko skromnije, manje ispolirano i inovativno, pa i kraće u svakom smislu.
Priča je prisutna ali ne naročito interesantna, pa dok je nekad predstavljena u animiranom stilu, većinu narativa ćete čitati čak i bez prisutne bilo kakve glasovne glume (kratke onomatopeje iz vremena Nintenda 64 ne računam). Ali ukoliko ste ovde došli samo da se opustite a ne da se raspametite kakvom dubokom pričom, onda su ova igra i njena pristupačna cena, prava stvar za vas.
Nije u pitanju nikakva revolucija, pa čak ni vrhunac po pitanju već oprobanih recepata, ali Koa and the Five Pirates of Mara može da pruži sasvim zadovoljavajuću količinu platformisanja ljubitelju ovog, ne više tako učestalog žanra. U tom pogledu, bez obzira na njenu dužinu i neizbalansiran progres težine, mogu lako da je preporučim.
Jedna šarena igra simpatičnog izgleda, relaksirajućeg dizajna i nekolicine raznovrsnih nivoa, možda su upravo ono za čime ste tragali u poslednje vreme. Samo nemojte mnogo da očekujete i dobićete i više nego dovoljno.
Koa and the Five Pirates of Mara je dostupna za PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch
Autor: Milan Živković
Igru ustupio: Terminals.io
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.