Odlična tabačina i još bolji nastavak: Granblue Fantasy Versus: Rising recenzija

Kada je pre nekolicinu godina objavljena Granblue Fantasy igra u obliku VS tabačine, sve je odavalo utisak iskustva kom je neverovatno malo falilo da bude u samom vrhu žanra. No, kako je igra ipak posedovala dobar set kvaliteta, zaslužila je i pravo na nastavak, koji ovaj put rekao bih donosi sve ono što je prvoj igri nedostajalo. Tako je sada pred nama jedan kompletniji i daleko kvalitetniji proizvod, koji ću pokušati lepo da ishvalim u nastavku ovog teksta.

Granblue Fantasy Versus Rising sjajno kombinuje odličnu grafiku sa uzbudljivim akcionim mehanikama, pa sa lakoćom uvlači igrača u svoj pažljivo građeni univerzum. Arc System Works je poznat po neverovatnoj prezentaciji u svojim borilačkim igrama, a igra pred nama je rekao bih njihov najimpresivniji proizvod do sada. Igra ne samo da izgleda sjajno, već je po pitanju detalja i mehanika jedan odlično izbrušen naslov.

Izuzetno pristupačan za nove igrače a istovremeno izuzetno dubok za veterane borilačkih igara, Versus Rising je sjajan primerak žanra. Komande su odličnog odziva, pa je izvođenje komboa i naprednih poteza pravo uživanje. Svaki od likova ima svoj unikatni stil, tako da je i svaki novi meč ujedno i sasvim novo iskustvo. Neki likovi su brži i pretenduju u napadu a drugi su za strpljivije igrače sa širokim dijapazonom defanzivnih poteza, tako da je vrlo lako odlučiti se lika kog ćete primarno uvežbavati.

Svaki od njih ujedno ima i ocenu koja definiše koliko je jednostavno u potpunosti ovladati njegovim korišćenjem. Tako i slabiji igrači pa i oni znatno iskusniji, već u startu mogu da odaberu likove koji više odgovaraju njihovom stilu igranja. Ovo je nešto što je generalno jako teško postići u borilačkim igrama – da svi profili igrača mogu podjednako da uživaju u igranju. A ovde je to izuzetno dobro izvedeno.

Igra poseduje i priču koju je moguće prelaziti, a za potpuno razumevanje je ipak potrebno da budete upoznati sa dešavanjima iz prethodnog nastavka. U suprotnom, verovatno ćete biti malo izgubljeni. Ali ukoliko vas više zanima emocija i samo pripovedanje od potpunog razumevanja dešavanja, sigurno je da ćete svejedno dosta uživati. Iako je sve većim delom predstavljeno u stilu vizuelne novele i možda nema naročito veliku dubinu, opet je zabavno proći kroz ovaj pripovedački momenat.  Likovi su živopisni a situacije kroz koje prolaze mogu sa lakoćom privući vašu pažnju.

Verovatno najlepša stvar u vezi igre jeste osećaj da ste svakom pobedom postigli nešto. Količina eksperimentisanja sa likovima i sticanje većeg iskustva u igranju, podstiču sa lakoćom da nastavite sa igranjem, tako da je i zarazni faktor poprilično visok. A tu je i multiplejer koji preko interneta funkcioniše značajno bolje nego što je to ranije bio slučaj. Mada kada su ovakve igre u pitanju, savetujem uvek da prvo pronađete bar jednog istomišljenika i zaljubljenika u žanr sa kojim ćete primarno odmeravati snage u lokalnom režimu igranja.

Jedna od interesantnijih opcija, jeste multiplejer igra koja funkcioniše po principu igre “Fall Guys”. Sijaset onlajn igrača istovremeno mora da prođe kroz nekoliko mini-igara uz konstantnu eliminaciju, a pobednik može biti samo jedan. Svi likovi su predstavljeni u “chibi” fazonu, a moguće im je i menjati izgled. Ove kozmetičke izmene kupujete ili osvajate kroz “gacha” mehaniku koja deluje nekako zalutalo u jednoj ovakvoj igri. Ali ukoliko volite taj faktor igara na sreću, sigurno ćete uživati i u tom segmentu igre.

Sam gejmplej i borbena mehanika, podsećaju na kombinaciju klasika kao što je Street Fighter i modernijih naslova poput Dragon Ball FighterZ ili par poslednjih Gulity Gear igara. Jednostavne komande za izvođenje poteza koje će leći svakom početniku a istovremeno pozamašna dubina i količina poteza za napredne igrače. Tu su neke jedinstvene mehanike poput “rush” komboa kako biste jako brzo napunili skalu za specijalne poteze ili aktiviranje “EX” napada usred ovih kombinacija udaraca.

Dodatno tome, svaki od likova ima svoj unikatni set veština kojim može da osveži klasične kombo napade. I tu je stvarno svašta prisutno, od defanzivnih opcija kao što su izbegavanja i kontranapadi pa sve do moćnih super poteza kojima se borba može u trenutku preokrenuti.

Što se detaljnih mehanika tiče, igra zaista ima jako lepo odmerenu dubinu. Korišćenje specijalnih poteza, jako je jednostavno i može se čak i više pojednostaviti za slabije igrače. Ali opis svih finesa ne samo da bi zauzeo ogroman deo ove recenzije, već je i nešto o čemu ne volim mnogo da govorim, već mi je uvek preporuka da sami otkrijete svaki detalj. Jer baš tu i leži jedan od najlepših elemenata ovakvih igara – sistem kom je lako pristupiti, ali što ga više kapirate, on vam nudi još više opcija.

Skoro nisam zaigrao jedan ovako kvalitetan borilački naslov u anime fazonu. U tom smislu, Granblue Fantasy Versus Rising je pravo remek-delo. Pametno izvođenje, uzbudljive borbe i apsolutno prelepa grafika, samo su neki od elemenata kojima s lakoćom može da vas osvoji već pri prvom igranju. A količina izbrušenih detalja koji su nedostajali originalu, čini ovo naslovom koji nikako ne smete da propustite, ukoliko volite ovakve igre.

Granblue Fantasy Versus: Rising je dostupan za PC, PS4 i PS5

Igru ustupio: Cygames

Granblue Fantasy Versus: Rising