Slatko i zabavno sa teškim naoružanjem: Persona 5 Tactica recenzija

Persona 5 definitivno ima najveći životni vek i najviše spin-off naslova od svih Persona igara. Dok većina dobija dodatni deo priče ili možda neki mali spin-off, petica je došla do nivoa da ima i muzički. No ovde se vraćamo u dobro poznate taktičke vode za ovaj serijal, samo sa malo više slobode oko pozicioniranja i kombinacija napada i mehanika. Da li će ovo biti ipak prelako za fanove serijala, to ćemo videti.

Nekako standardno za spin-off-ove u Persona 5 svetu, igra počinje po završetku originalne glavne priča, u ovom slučaju tako što se tim fantomskih lopova okuplja u kafeu Leblank. Njihovo opušteno uživanje se naglo prekida kada cela prostorija biva prebačena u drugi svet. Po izlasku iz kafea tim se iznenada nalazi na trgu nepoznatog kraljevstva kojim vlada tiranin Marie. Svojom magijom ona začara većinu tima i sada je na Jokeru da pronađe način da ih spasi od kontrole uma i da se zajedno sa družinom vrati u svoj svet. No da biste to uradili prvo morate da se pridružite Erini i njenom pobunjeničkom odredu.

Gejmplej u ovom naslovu dodaje pregršt zanimljivih dodataka i opcija za igranje, ali takođe oduzima pregršt stvari na koje su Persona fanovi navikli. Naravno tu je i dalje sistem opreme i oružja, napredovanje kroz nivoe i skupljanje EXP poena po pobedi protivnika, kao i svi već dobro poznati likovi. Međutim, više nema social linkova, slobode za istraživanje i upoznavanje sa nekom lokacijom, nema elementalnih snaga ili slabosti nego svaki element dodaje neki efekat, pa čak je i uticaj persona umanjen iako su naravno i dalje prisutne. Ako zanemarimo šta je izbačeno, i to bez ikakvog razloga, pred nama i dalje imamo veoma kompetentnu i dobro sastavljenu taktičku igru, koja pored toga što je Persona spin-off, donosi mnogo prijatnih novina u ovaj žanr.

Osnova svake bitke biće pozicioniranje i korišćenje već postavljenih zidova iliti cover sistema. Naime, u zavisnosti od toga gde se nalazite, moći ćete da, ili primite manje štete, ili je kompletno izbegnete. Moramo napomenuti da ovde ne postoji procentualna šansa da pogodite ili promašite kao u nekim igrama (XCOM gledam u tebe). Ako vidite protivnika i možete da ga naciljate, prosto ćete ga pogoditi, i ovo sve naravno važi i za protivnike kada gađaju vas. Ako uspete da zaobiđete zaštitu koju protivnik ima i nanesete dosta štete, možete ga baciti u Downed status i tako dobiti priliku da još jednom reagujete, i to se može ponoviti koliko god puta uspeli da oborite protivnika.

Vaše sposobnosti, persone i sve u tom rangu će imati nove efekte i neki će čak i pomerati protivnike i postaviti ih u poziciju za neki veći napada koji pokriva određenu površinu terena. Na primer, kako biste aktivirali All-Out-Attack moraćete da se postavite u trougaonu poziciju oko protivnika. Pošto će persone trenutno raditi više na principu poboljšanja vaših statusnih poena, igra je uvela ceo skill tree da se pozabavi sa otključavanjem novih sposobnost i pojačavanje određenih karakteristika likova. E sad, ne morate da se brinete pošto ćete vrlo lako i brzo moći da resetujete sve potrošene poene i namestite ih u nove sposobnosti. Pored toga, ako baš zeznete potez u toku borbe moći ćete da uradite undo jedan krug unazad. Sve ovo dovodi do toga da vas igra podstiče da testirate razne kombinacije i da se dobro pripremite pre svake misije.

Svaka misija se svodi samo na borbu, nešto kao što je XCOM Chimera Squad uradio za taj serijal. Pre nego što odete na zadatak imaćete priliku da kombinujete persone, kupujete opremu, postavite poene, odaberete skillove i naravno razgovarate sa drugim likovima koji su trenutno tu. Nakon toga počinjete misiju i tu ste prepušteni samo vašim vijugama da pronađete najbolji način da je pređete. Same mape su poprilično male ali će na njima biti dovoljno novih opcija i mehanika da vam drže pažnju, bar dok jednom ne pređete ili dok ne pronađete najoptimalniji način za prelazak. Naravno, ne morate da se vraćate na prethodnu snimljenu lokaciju pošto ćete u Replay modu moći ponovo da odigrate svaku misiju i tako je pređete na optimalniji način i pokupite više nagrada.

Na nov vizuelni stil ćete definitivno morati da se naviknete. Za razliku od prethodnih spin-off naslova, ovde je dizajn urađen u nekakvom chibi fazonu, što je malo čudno kada se uporedi sa ozbiljnom pričom igre. Ipak, klasičan Persona 5 stil je i dalje tu.

Muzika je kao i obično apsolutno fenomenalna. Pored novih numera čućete i pregršt poznatih pesama iz petog dela serijala, samo malo sređenih ili doteranih. A sam intro za igru prikazuje i totalno novu numeru specijalno pravljenu za ovaj naslov. Glasovna gluma je takođe na nivou, ali ipak imamo čudne momente kada se govori o nekim ozbiljnim temama, jer reči izgovara prilično chibi lik.

Koliko je ATLUS dobar razvojni tim pokazuje njihova sposobnost da odrade ovoliko različitih spin-off naslova i da i dalje izdaju veoma funkcionalnu igru čak i kada su neki sistemi i mehanike drastično različite od originalne igre na kojoj su bazirane. Sa tim na umu, ovaj naslov je i dalje teško preporučiti Persona fanovima i ljubiteljima taktičkih timskih igara. Ako volite Persona igre bićete srećni da se vratite u njihov svet, ali ćete takođe izgubiti dosta mehanika koje su srž ovog serijala. Ako ipak samo volite taktičke igre, bićete počašćeni divnim novim mehanikama koje će izmeniti kako vodite bitke, ali ćete takođe biti zbunjeni sa svetom i likovima ako niste prethodno bar malo upoznati sa Persona 5 igrom, svetom, likovima, ili anime serijalom.

Persona 5 Tactica je dostupna za PC, PS4, PS5, Nintendo Switch, Xbox One i Xbox Series X/S

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Persona 5 Tactica