Vesti

Xbox čini samo 10% ukupne prodaje fizičkih kopija igara

Posted on

Tokom poslednjih nekoliko generacija videli smo kako se Microsoft udaljava od fizičkih medija, umesto toga odlučujući se za potpuno digitalnu budućnost. Čini se da nedostatak fizičke prisutnosti Xboxa ima uticaj na prodaju, sa samo 10% svih fizičkih medija koji se troše na Xbox.

Kako je izvestio industrijski analitičar Mat Piscatella, u SAD-u 2023. godine Nintendo je uspeo da preuzme više od polovine celokupnog tržišta, sa 50% svih troškova na fizičke igre koji idu ka Nintendo platformi.

Drugo mesto je pripalo PlayStationu, koji je osvojio 40% fizičkog tržišta. Poslednji, i definitivno najmanje, je Microsoft, čiji fizički softver čini samo 10% prodaje.

Iako se ovo može činiti kao oštra razlika između platformi, kako je pomenuto, Microsoft je u poslednje vreme znatno umanjio svoju fizičku prisutnost, sa Xbox Game Pass pretplatničkom uslugom koja se predstavlja kao primarno mesto za igranje na platformi. Pored toga, prošlogodišnje curenje informacija oko osveženog Series X prikazalo je konzolu samo za digitalno, što sugeriše da se zaista povlače iz fizičkog tržišta.

Na kraju, nedavni izveštaj Jez Cordena iz Windows Centrala otkrio je da je Microsoft “zatvorio odeljenja posvećena donošenju Xbox igara u fizičku maloprodaju” – što znači da će verovatno doći vreme kada Xbox ima malo ili nimalo fizičke prisutnosti u maloprodaji.

Iako je nesrećna istina da će doći vreme kada će sve konzole za igre biti uređaji samo za digitalno, čini se da Microsoft posebno želi da ubrza ovaj proces.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required
Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version