U srcu ga nosam: Tekken 8 recenzija

Ne znam koliko dugo ste vi čekali, ali ja imam utisak da Tekken na zadovoljavajućem nivou nisam zaigrao još od petice. Tračak uzbuđenja kakav sam još pre dve decenije doživeo, osetio sam ponovo uz najnovije izdanje već pri prvom pokretanju. Trebalo mi je vremena da utvrdim da li je komešanje u stomaku bilo opravdano oštrom intuicijom, ili me je samo mučilo parče pice koje mi je sinoć prosto bilo žao da bacim…

Mislim da po pitanju napretka, Tekken 8 možemo staviti rame uz rame sa poslednjim izdanjem Street Fighter franšize. Kao da su obe igre izvlačile pouke iz svojih prethodnika, naročito onih najskorijih. Te oba serijala ovde kulminiraju nekim od najprepoznatljivijih osobina, podignutim na potpuno novi nivo. Draga publiko, Tekken 8 je opasno zabavna igra.

Ukoliko ste priželjkivali osvrtanje serijala ka preteranom haosu, uništenju i bombastičnim sekvencama, bićete i više nego zadovoljni. Tekken 8 plasira bržu i eksplozivniju akciju, koja kao da izjavljuje: “Ja sam Tekken iskustvo koje ste oduvek priželjkivali i konačno sam tu!” Ne, igra je zaista toliko atraktivna i precizno haotična, da će vam već pri prvim borbama biti jasno sa čime imate posla.

Jedna od najzabavnijih stvari u vezi Tekken igara, za mene je uvek bila priča. I to ne toliko njena suština, koliko način na koji je ispričana. Tu su naravno uvek bile prisutne zabavne CGI animacije prepune humora i “badass” momenata koji ne moraju ni da imaju puno smisla. Nekad pomislim da sam Tekken 3 prelazio samo kako bih pogledao odjavnu špicu za svakog od karaktera…

Ovde nas dočekuje priča “The Dark Awakens” kojom ćete proći kroz više od deset poglavlja, na Džinovom putu da svrgne svog oca sa “prestola moći”. Pa dok je prezentacija urađena po principu one koju viđamo u modernim Mortal Kombat igrama, samo nešto skromnije, ne mogu reći da se nisam pošteno zabavio prelazeći priču. Dodatno tome, nakon što ovo završite, na raspolaganju imate “Character Episodes” gde ćete igru ponovo prelaziti samo kako biste otključali kraj za svakog od likova ponaosob. Nostalgija!

Tu je i Arkadni režim, koji nekako deluje suvišno nakon već pomenutih, jer njegovim prelaskom nećete dobijati ni epiloge niti neke značajne nagrade. Ali zato ćete se suočavati sa “duhovima”, odnosno likovima koji su oblikovani na osnovu drugih, stvarnih igrača. Igra pažljivo analizira borbeni stil a zatim pravi vašeg avatara i šalje ga u borbu protiv drugih takmičara, pokušavajući da što bolje dočara način na koji se borite. Interesantna stvarčica… Ne mogu da kažem da ne vidim u čemu leži njen šarm.

Tu je i “Arcade Quest” u kom ćete igrati ulogu karaktera kog ste sami napravili, na njegovom putu da bude najbolji u igranju Tekken video igre. Poznato? Da, i Street Fighter 6 je odradio nešto skoro identično prošle godine. Osim što je tamo izgled vašeg lika bio u grafičkom stilu same igre, a ovde na raspolaganju imate karaktere i svet koje bih u nedostatku bolje reči opisao kao – ružni. Šmrc.

Zato je tu i legendarni “Ball Mode”! Ukoliko se ne sećate, u pitanju je mešavina odbojke i između dve vatre, gde protivnika možete povrediti samo tako što ćete udarcima zafrljačiti loptu u njegovom smeru i pogoditi ili njega ili njegovo polje. Ako budete igrali Tekken protiv svog partnera ili partnerke, ovo je sigurno mesto gde ćete provesti najviše vremena.

E sad, srž igre svakako jesu borbe. Pa pored očekivanih grafičkih poboljšanja i CGI sekvenci, borbe su ono zbog čega ćete nastaviti da igrate igru čak i nakon što isprelazite sav singlplejer sadržaj koji ona nudi. Tekken 8 je ovde osvežen sa dva nova elementa u vidu “Special Style” kontrola i “Heat System” mehanika.

Ukratko, ove specijalne kontrole znače da ćete poteze daleko lakše izvoditi, ukoliko ste ležernija vrsta igrača. Svaka borba će bez mnogo muke biti atraktivna, kao onomad u doba Tekkena trojke i drndanja dugmića dok je Edi Gordo izvodio suludu kapuera gimnastiku, uništavajući sve pred sobom. Ne toliko dobra mehanika za ozbiljne, kompetitivne igrače, ali svakako odlična stvar za one opuštenije.

Sa druge strane, “Heat” je sistem koji vas tera na agresivno igranje. U svakoj rundi možete jednom aktivirati “Heat” skalu čime vaši potezi postaju smrtonosniji, a tu je i izvođenje specijalnog napada nakon što vaša energija padne u opasnu zonu. Ovo povećava šanse da se vratite u igru nakon što vas protivnik baci na kolena. Dodajte ovome i mogućnost da vratite deo energije napadanjem protivnika i dobili ste jedan jako dinamičan i agresivan sistem za koji jedva čekam da vidim kako će se pokazati na nivou svetskih takmičenja.

Tekken 8 ne dolazi sa pozamašnom paletom boraca, kako ste možda očekivali. Trenutni dijapazon od 32 borca će u budućnosti rasti kroz DLC ažuriranja. Eto recimo upravo Edi nedostaje ali je i najavljen za već prvi DLC. No što se ostalih likova tiče, ovo je možda i rezultat pozitivnih promena. Jer umesto da imamo brdo recikliranih likova, imamo nešto manji broj ozbiljno osveženih. Vidi se da je u razvoj svakog od njih uložen dodatni trud.

Jedna od najlepših strana Tekken osmice, jesu alatke za vežbanje. Režim za treniranje sa dodatnim funkcijama kao što su predlozi za poteze i komboe, ponavljanje sekvenci, “frame data” i ostale sitnice, rekao bih pomažu pri usavršavanju u igranju bolje nego ikad. Iskreno, osećaj je bio kao da imam ličnog Tekken trenera na raspolaganju, što nije nešto sa čime mnoge igre mogu da se pohvale.

Ono što me nije oduševilo, jeste multiplejer segment. Iako je dobro osmišljen, doživeo sam značajnu količinu laga i pucanja, što me je ostavilo da verujem kako je u pitanju nešto što će uskoro biti popravljeno. Tako da, ukoliko ste neko kome je multiplejer komponenta borilačkih igara njen najbitniji segment, predlažem da sačekate malo sa kupovinom i pratite situaciju.

Igra naravno vrvi od kozmetičkih mogućnosti, gde izgled vašeg omiljenog borca možete u nekoj meri izmeniti. Ukoliko volite ovakve stvarčice gde je moguće ostaviti lični pečat, verujem da vas Tekken 8 neće razočarati.

Po pitanju grafike, igra odlično koristi Unreal Engine 5, prezentujući igru u punom sjaju. Modeli su odlični, animacije još bolje, a specijalni efekti koji do punog izražaja dolaze u najljućim momentima borbe, verovatno su moj omiljeni vizuelni momenat u vezi najnovijeg Tekken-a. I sve to uz zaista odlične performanse bez žrtvovanja grafike.

Naravno tu je i očekivano dobra muzička podloga i podjednako dobra audio režija. Igranje sa slušalicama mi je podiglo puls do visine pravog treninga, tako da savetujem umereno korišćenje istih dok igrate igru.

Stvarno je izuzetno dobar osećaj videti nekolicinu velikana žanra, kako sijaju u punom sjaju toliko godina nakon svojih prvih izdanja. I Tekken 8 ovde nije nikakav izuzetak. Atraktivna i dinamična tuča koja je agresivna na sve prave načine, predstavlja jedan od najboljih nastavaka u serijalu. A možda čak i najbolji, ukoliko ostavimo nostalgiju po strani.

U potpunosti osvežen naslov koji zahvaljujući brojnim sistemima možete igrati i sa svojim praunucima, bez da neko oseti da je uskraćen. Otkad se bavim igračkim novinarstvom, nije izašla bolja Tekken igra. Nabavite je i vi i pridružite se zabavi. Vidimo se onlajn! (čim malo oprave multiplejer).

Za kraj, hajde da vidimo šta naš profesionalac Vlada ”Cold Heart” Stanković ima da kaže o novoj Tekken igri!

U ”drevnom” Japanu se pre skoro 20 godina pojavila neverovatna borilačka igru pod nazivom Tekken (Tek – ken – gvozdena pesnica), koja se vremenom razvijala i evoluirala, i postajala samo bolja i bolja. Tako smo sada dobili fenomenalni Tekken 8, koji je ostavio ljubitelje borilačkih veština i borilačkih igara bez daha.

Igra je vizuelno odlično urađena, animacije i efekti su na vrhunskom nivou. Ako ste ljubitelj borilačkih veština, bićete oduševljeni verodostojnošću i preciznošću borilačkih tehnika koje su izvedene u igri. Takođe, odabir mape ima veliku ulogu u taktici i strategiji borbe. U igri postoji 32 lika, sa različitim borilačkim stilovima – neki su tu od izlaska igre, a neki su sada ubačeni u roster. Vinsent Kasel, poznati glumac, daje glas jednom od novih likova, Viktoru.

Tekken 8 je odličan za nadmetanje u kućnoj atmosferi sa prijateljima uz pivo i kokice, a nudi i story mode, gde možete iskusiti priču vašeg omiljenog lika do kraja. Za kućne, ”nepobedive” šampione, igra ima i onlajn mod igranja sa drugim borcima iz regiona i sveta.

U Beogradu i Nišu ima dosta ljubitelja ove igre. Postoje zajednice igrača koji organizuju razne okupe i druženja, a ako ste zaista nadareni, postoje državni, evropski i svetski šampionati u Tekken-u, gde možete odmeriti snage sa najboljima!

Tekken 8 je dostupan za PC, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i PlayStation 5

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Tekken 8