Može to i više i bolje, Ronine: Rise of the Ronin recenzija

Jedna od najtužnijih stvari u vezi bilo kog tržišta, jeste zasutost istovetnim proizvodima, sve do potpunog bezličja. Ovo je naravno jedna od pojava koja ume da zapati i tržište video igara, a često je uzrokovana popularnošću kvalitetnih trendova koje je teško replicirati.

U poslednjih desetak godina, jedan od najpopularnijih pravaca u kom su video igre na ovaj ili onaj način težile, jesu formule koje je FromSoftware uveo sa svojim “soulslike” naslovima. Ukoliko ne evidentno inspirisane, mnoge igre su uspešno ili ne toliko vešto koristile neke od prepoznatljivih karakteristika žanra.

U celu situaciju uključio se i renomirani studio Team Ninja, koji i dan danas stoji kao ponosni vlasnik najbolje igre žanra, a da to nije studio koji je žanr i izmislio. Nioh i Nioh 2 su jedne od najkvalitetnijih igara ovog tipa, ukoliko izuzmemo sve Dark i Demon’s Souls igre, Bloodborne i naravno Elden Ring.

Mada koliko god te dve igre bile odlične, opet previše podsećaju na serijale kojima su inspirisane, uvodeći tek poneki element po kom je Team Ninja studio prepoznatljiv. Zato Rise of the Ronin, igra koja je danas pred nama, ima drugačiji pristup. Dok zadržava svega nekolicinu “soulslike” elemenata, fokusira se najvećim delom na brze, zarazne i izazovne mehanike borbi. Ali usput rupe popunjava i nekim zastarelim elementima.

Priča nas vodi u Japan 19. veka, neposredno nakon njegovog otvaranja granica ka ostatku sveta. Dvojac blizanaca (po maču), proći će mnoge situacije ovog turbulentnog perioda, kako diplomatske tako i političke, ali na sebi svojstven način – mačem i oštricom.

Narativ je teško vođen karakterima, i onim koje vodite ali i svakim od onih koje srećete usput. Dok u svojoj suštini ne predstavlja naročito duboku priču, likovi su ti koji kompletnom pripovedanju daju na značaju. Ujedno, ovo je i jedan od najsnažnijih aspekata igre i ukoliko se dovoljno uživite, sigurno ćete uživati. Pa za razliku od priče koju ćete sigurno i zaboraviti nakon nekog vremena, likove ćete pamtiti daleko duže.

Zvezda naslova je svakako akcija i sve mehanike koje ona podrazumeva. Team Ninja je ovde stvarno majstor svog zanata, pa će blokiranje, izbegavanje i kontriranje udaraca brzinom munje, navući osmeh na lice svakog obožavaoca brzih i preciznih borbi. Na raspolaganju imate mnogo oružja ali i još više specijalnih poteza koji uz njih dolaze. Jedina zamerka na ovom polju, tiče se kontrola koje su čudno razbacane po kontroleru i zahtevaju malo duži period navikavanja. A opet nakon svega ostavljaju i utisak da ste mogli biti i veštiji, samo da su komande bile bolje.

Naravno sve ovo je začinjeno dobrom dozom nasilja, pa celo iskustvo odaje utisak nekad jako popularnih samurajskih filmova ukombinovanih sa nekim od Ninja Gaiden naslova. U tom pogledu, svako ko nabavlja igru znajući šta od nje može da očekuje, neće biti razočaran.

Ali poput neotkrivenog talenta, ova igra pati od plejade nagomilanih elemenata koji odvlače pažnju sa kvaliteta, usporavaju i umnogome oslabljuju celo iskustvo. Kao prvo, zasipanje opremom i ostalim predmetima, nešto je sa čime smo se i sretali u skorijim Team Ninja igrama, ali nikada se nismo zaista i navikli. Ako uživate u menadžmentu oružja i odevnih predmeta, verovatno ćete uživati i ovde. Ali to nije nešto što privlači prosečnog igrača.

Dizajn otvorenog sveta, takođe miriše na deceniju i po stare recepture, pa nema mnogo toga intrigantnog da ponudi, bivajući istovremeno zatrpan sadržajem koji vam neće dugo privlačiti pažnju. Gomile lokacija na mapi koje pozivaju na to da ih obiđete, vrlo lako mogu izgubiti svoju draž i postati smetnja umesto cilj.

Na svu sreću, sporedne aktivnosti koje se tiču priče, daleko su zanimljivije. Ali i ova dešavanja često umeju biti repetitivna pa ukoliko ne nude nagradu dovoljno visoku za njihovo obavljanje, vrlo je verovatno da ćete odustati i od njih. Sve je naravno i stvar preferencije. Ja sam lično uživao sasvim dovoljno u ovom sadržaju, pa iako je došao trenutak kada mi se nije ponavljala slična misija, osetio sam zadovoljstvo u tome što imam izbor da prestanem, pre nego da mi je nametnuto prestajanje dok želim da nastavim dalje.

Grafički, Rise of the Ronin predstavlja šarenolik proizvod. Na momente, lako je biti prezadovoljan vizuelnom prezentacijom. Ovo su trenuci kada se umetnički pravac, lokacija i ostatak režije poklope u besprekornom maniru. U ostatku situacija, nećete moći da odolite a da igru ne uporedite sa starijim, superiornijim naslovima. Zapravo, cela ova igra podseća na slabiju verziju kultnog Ghost of Tsushima ili recimo Sekiro-a, ali na svu sreću prožetu nekim od elemenata koji ipak uspevaju da je istaknu među konkurencijom.

Ukoliko se odlučite na igranje, očekuje vas najmanje 40 sati kvalitetnog mačevanja, koje lako može i da se duplira ukoliko se uživite i poželite da testirate sve tokove priče – nešto što je omogućeno poprilično inovativnim sistemom proživljavanja pređašnjih događanja i menjanjem budućnosti. Da ne pominjem borbe protiv glavnih likova koji vas očekuju na kraju svakog od poglavlja.

Zapravo, ako bih morao da uperim prstom na najsnažniji aspekt igre, u svim borbama i odnosima sa likovima, kulminacija nesumnjivo leži upravo u ovim okršajima. Upoznati protivnika putem mača, baš kao u nekoj istočnjačkoj filozofiji koja poziva na strpljenje i razumevanje na višem nivou svesti. Učiti poteze i sposobnosti protivnika, pa pažljivim planiranjem strategije napasti i trijumfovati, najsvetliji su trenuci koje Rise of the Ronin ima da ponudi. Čak toliko svetli da i ostatak igre, bio on osrednji ili manje dobar, uspevaju da izvedu na pravi put.

Ovo možda jeste inferiorna igra u odnosu na gorepomenute naslove, koje svakako savetujem da odigrate pre nego što se upustite u ovakvu jednu avanturu. Ali ukoliko ste ih već igrali ili pak znate šta od ove igre možete da očekujete i to je sve što želite, nema sumnji da ćete se odlično zabaviti.

Igri posvetite vreme, naoružajte se strpljenjem i budite spremni da oprostite neke od neveštih i izanđalih mehanika starijih naslova. Ukoliko uspete u tome, mislim da vam ovo lako može postati jedno od omiljenih iskustava ove godine.

Rise of the Ronin je dostupan za PS5

Igru ustupio: PlayStation

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.