LARP sa klincima: South Park: Snow Day! recenzija

Kada neki serijal igara iznenada promeni žanr, fakat je da ta tranzicija često ne prođe dobro, primarno jer su igrači već navikli na jedan sistem i stil gejmpleja. Drugi razlog je što time praktično nastaje novi serijal na koji je nalepljen već poznati IP. South Park igre su malo specifične – nikada nismo imali ”direktan” nastavak, ali se sve tri igre nadovezuju i efektivno nastavljaju neku meta priču oko novog klinca u gradu.

Tako je, i dalje ćete igrati ulogu novog klinca u gradu, iliti lika koga napravite, koji će upasti u nove nevolje sa ciljem da razbije još jedan sistem igranja koji su klinci iz kraja smislili. Za razliku od The Fractured but Whole naslova, ovde se vraćamo u fantasy setting tokom jednog snežnog dana u South Parku. Iako mi možda godinama nismo videli neki ozbiljniji sneg, ovde će biti i te kako zavejano.

Najveću promenu kod gejmpleja koju ćete odmah spaziti, čak i tokom trejlera, jeste kompletan prelaz iz 2D okruženja i taktičkih borbi na 3D prezentaciju i akcioni beat-em-up sistem. Pošto će fokus biti na fantasy aspektu igre, osnove borbe će se svoditi na generalno mlaćenje mačevima, toljagama i sličnim oružjem. Ni druge ”klase” nisu zapostavljene pošto ćete na raspolaganju imati i luk i strele, kao i magični štap koji će vam omogućiti da bacate magične projektile na sve strane. Dodatno, imaćete pomalo limitiran izbor sposobnosti od kojih ćete moći da ponesete i aktivno koristite samo dve. Nažalost, ovako mali izbor opcija će učiniti većinu borbi veoma sličnim ako ne i identičnim u slučaju da se odlučite za jedan specifičan stil ili kombo koji vam odgovara.

Jedina promena i mogućnost neke varijacije dolazi u obliku kartica koje ćete dobijati i unapređivati posle svakog okršaja. Ovaj sistem ponajviše podseća na RogueLite mehaniku dobijanja privremenih benefita posle svake bitke. I apsolutno jeste. Kartice se dele na one koje unapređuju vaše sposobnosti, generalne statove ili samo pojačavaju vaše primarno oružje, a tu su i dodatne BS karte (jasno vam je šta ova dva slova znače). Ovaj tip karata mogu da koriste i protivnici, ali je njihova upotreba ograničena. Ova mehanika kompletno menja borbu, poprilično često na vrlo duhovit način.

Za razliku od prethodnih South Park igara gde ste generalno mogli da istražujete ceo grad, u Snow Day! to ipak nećete moći, što je prava šteta s obzirom na kompletan prelazak u 3D. Naravno posetićete neke poznate lokacije iz serije, ali to će biti u formi nivoa i poglavlja a ne kompletno otvorenog sveta. U nekim manjim instancama ćete moći da se šetate po nekoj zoni malo slobodnije i birate koji zadatak želite da radite, ali igra će na kraju krajeva i dalje biti veoma linearna.

Možda najbolji sistem koji je dodat jeste mogućnost igranja u kooperativnom modu sa do 4 igrača. Ovo je takođe ključni sistem igre pošto ćete teško ili skoro nemoguće preći bilo koji nivo bez cele družine na okupu. Igra će vam ponuditi pomoćne botove, ali je naravno uvek bolje igrati sa drugarima. Doduše ovde igra ponovo pokazuje koliko je ograničena, jer vam ne daje opciju da promenite izgled i klasu ta 3 bota i da dizajnirate party po sopstvenoj meri. Umesto toga, botovi će svaki put biti nasumično generisani i ubačeni kada treba da vam pomognu.

Grafički, igra počinje kao i svaka druga epizoda serije, ali kada zađete malo dublje ona prelazi u full 3D svet. Razvojni tim se potrudio da verodostojno prenese sve likove i ceo dizajn u ovu ”novu ravan”, ali ponekad to i ne funkcioniše baš najbolje kada se uporedi sa nekim lokacijama kroz koje ćete prolaziti. Neće vam dramatično pokvariti utisak, ali ćete se verovatno zapitati da li bi bilo bolje da je igra prosto ostala u 2D svetu, baš kao i serija. Vizuelni prikaz kartica je doduše super.

Glasovna gluma je apsolutno na mestu sa svim likovima. Međutim, iako u početku mogu biti komični, generalni banter i komentari posle nekog vremena postaju veoma dosadni. Fore koje želite da čujete ćete lako propustiti pošto će likovi često pričati jedni preko drugih. Iako odlično dizajnirana za fantasy setting, muzika je ponekad toliko glasna da nećete čuti protivnike niti svoje udarce. Biće i situacija gde se konstantno čuje vriska, efekti i onda još muzike gde se sve zajedno pretvara u zbunjujuću buku.

Gejmplej i generalna razrada igre više podseća na nečiji mini projekat koji je neko odlučio da pretvori u full igru. Samim tim, razne greške i loše kombinacije sistema još više bodu oči. Pored gorepomenutih problema, igra pati od veoma haotičnih borbi u kojima nikada ne znate na čemu ste, kako zbog raštrkanih AI saboraca, tako i zbog iznenadnih skokova u težini okršaja. O balansu i greškama gde protivnici ignorišu vaš blok ili napad bolje da ne pričamo. Sistem fokusiranja na jednu metu ne postoji, a kamera će vam praviti više problema nego što će vam pomagati. Sa vedrije strane, igra ima nekoliko dobrih opcija kao što su žiroskopsko ciljanje ako imate Switch ili PS5, color blind mod, i slično.

South Park: Snow Day! je tip igre koji će definitivno odgovarati fanovima serije, ali možda više onima koji će moći da progutaju greške i probleme kako bi uživali u svetu i humoru po kome je South Park poznat. Igra odiše šarmom koji očekujete od ovog sveta, od klasičnih fora do onih koje ovde sa vama ne bismo smeli da podelimo. Svakako, ako ste želeli da igrate neku South Park igru sa ortacima ovo je super opcija za vas.

Ako vas ova serija ne zanima ili ste lako uvredljivi, onda zaobiđite South Park: Snow Day! Ako išta, barem ne košta kao neki užasan AAA naslov.

South Park: Snow Day! je dostupan za PC, PS5, Nintendo Switch i Xbox Series X/S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.