Vesti
Putovanje u zmajevu pećinu: Digital Dragons 2024
Posle veoma napornog puta i slučajne ekskurzije u Beču, u subotu 19. maja smo konačno stigli u kulturni centar Poljske – prelepi i očaravajući Krakov. Pored svog istorijskog značaja, Krakov je u narednih nekoliko dana postao i centar globalne game dev industrije.
Od 19. do 21. maja održala se Digital Dragons 2024 konferencija. Poznat kao jedan od vodećih gaming događaja u Evropi, Digital Dragons već godinama okuplja developere, izdavače, investitore, novinare i ljubitelje video igara iz celog sveta. Iako je primarni fokus konferencije i ovom prilikom bio na domaće studije na čelu sa CD Projekt Red-om i Techland-om, ni najveći giganti industrije nisu propustili ovaj veliki skup, uključujući Activision, Larian Studios i Valve.
Prvi dan konferencije je bio malo sporijeg tempa, što je posetiocima dalo priliku da se natenane raskomote i upoznaju putem kreativnih radionica koje su se održale u sklopu Park Inn hotela. Kraj hotela nalazi se ICE Krakow Congress Centar, koji je sutradan postao pravi ‘’gaming forum’’.
Prve večeri smo morali da obiđemo i stari Krakov, koji nam je u potpunosti nadmašio sva očekivanja. Autentičnost ovog srednjovekovnog grada nas je toliko omađijala da nas ne bi začudilo da ispod njegovih zidina zapravo živi pravi zmaj. U srcu starog grada, DD ekipa je organizovala i žurku koja je poslužila kao glavni networking hub za posetioce konferencije. Tokom povratka u smeštaj, u tada već sitne sate, naleteli smo na vrlo pričljivog mladića za koga se kasnije ispostavilo da je niko drugi do Robert Kurvic, kreator Disco Elysium-a.
Posle nekoliko panela i kreativnih radionica koje su se održale u sklopu Park Inn hotela, drugog dana konferencije smo se preselili na ‘’main event’’, u ICE Krakow Congress Centar. Na samom ulazu u ICE Centar naleteli smo na štand Lariana, koji je inače otvorio novi studio u Varšavi. Posetilaca je bilo na pretek ali je njihov štand privukao ubedljivo najviše pažnje, što nas nimalo ne iznenađuje.
Pored Lariana, imali smo priliku da posetimo štandove i drugih poznatih studija – Flying Wild Hog, Techland, Creepy Jar, 8bit, PlayTika, Moonactive i Activision, koji je inače bio glavni sponzor celog događaja.
Celo prizemlje ICE Centra bilo je posvećeno indie dev studijima koji su prikazali svoje projekte u razvoju. Ponuda je bila obimna, te smo imali veoma raznovrsne žanrove, od akcionih RPG-ova i point and click avantura, pa do platformera, raznih simulacija i čak VR igara.
Jedan segment indie cornera bio je rezervisan za nacionalne predstavnike, pa smo tako imali indie studije iz Slovačke, Gruzije, Litvanije, Indonezije i drugih zemalja širom sveta. U drugom segmentu su bili smešteni finalisti indie takmičenja, čije pobednike smo saznali poslednjeg dana konferencije. Posetioci su slobodno mogli da isprobaju svaku od igara, a potom i glasaju za svoju najomiljeniju.
Jedan od najboljih aspekata Digital Dragons konferencije je edukativni sadržaj koji pruža svojim posetiocima – drugog dana se održalo preko 50 predavanja o najrazličitijim temama vezanim za gaming industriju. Pošto su se predavanja održavala istovremeno u šest sala, nikako nismo mogli da stignemo na svako koje nas je interesovalo (sa Time Turner-om bismo možda i uspeli). Posećenost nekih predavanja je bila neverovatna, ali ne samo zbog teme, već i izlagača.
Sven Vinke je razgovarao o teškom razvojnom procesu za Baldur’s Gate 3, kako je tim uspeo da prevaziđe sve probleme i na kraju napravi remek-delo koje ćemo zauvek pamtiti. Nakon toga smo slušali Erina Limonika iz Activision-a koji nas je naučio o značaju kvalitetnog world buildinga.
Nakon kraće pauze, svratili smo na predavanje koje je držala Augusta Batlin, koja radi za Valve već 17 godina. Predavanje je bilo fokusirano na Steam apdejte koje možemo očekivati ove godine, uključujući poboljšanja za Steam Families, bolju lokalizaciju i olakšice za developere koji žele da dovedu svoje igre na platformu.
Drugi dan Digital Dragons 2024 konferencije završio se Awards Galom, dodelom nagrada koja je primarno bila fokusirana na poljsku gaming industriju. Tako smo imali nagrade za najbolji dizajn, audio, narativ i naravno najbolju overall igru. U opticaju su bile poljske igre iz 2023. godine, tako da vas verovatno ne iznenađuje što je Cyberpunk 2077: Phantom Liberty uzeo dve nagrade. Na kraju, žiri je izabrao i najbolju internacionalnu igru (imate pravo jednom da pogađate koja je).
Poslednji dan ovogodišnje DD konferencije je prošao malo opuštenijim tempom, što ne znači da su predavanja bila manje zanimljiva od prethodnih.
Narativni direktor i glavni pisac iz Lariana su razgovarali o kompleksnom narativnom ‘’choice and consequence’’ sistemu iz Baldur’s Gate 3, dok se Activision pozabavio malo drugačijom temom, koja se bavi internom kulturom jednog gaming studija, odnosima svih zaposlenih, kao i poboljšanjem istih. CD Projekt Red je većinu svojih predavanja posvetio Phantom Liberty-u, koji je praktično preporodio Cyberpunk 2077 franšizu nakon katastrofalnog inicijalnog perioda. CDPR je bio vrlo tajnovit međutim, tako da nažalost ništa nismo čuli o The Witcher 4 niti CP2077 nastavku, koji se nalazi u vrlo ranoj fazi razvoja.
Digital Dragons 2024 je takođe ugostio jednog govornika iz Srbije – Ljubicu Garić iz 8bit studija. Kao iskusni senior recruiter, Ljubica je razgovarala o značaju transparentnosti plata u game dev industriji. Ovoj temi je delom pristupila iz strateškog ugla i objasnila prednosti i izazove ovakvih diskusija, bilo da ste recruiter ili developer koji traži odgovarajući posao.
Kako su predavanja ‘’utihnula’’, posetioci konferencije su se poslednje večeri okupili ispred ICE Centra, kako bi nastavili svoje diskusije ‘’off the record’’, razgovarali o svom iskustvu u industriji, kao i omiljenim igrama.
Iako nam DD ekipa nije spremila nikakvu specijalnu ceremoniju zatvaranja (što im nimalo ne zameramo), na kraju dana se održala Indie Gala, dodela nagrada za najbolju poljsku indie igru. Titulu je osvojio Dungeons of the Amber Griffin, RPG dungeon crawler čiji Steam demo možete isprobati već danas.
Sada kada smo sabrali utiske, možemo reći da smo se fantastično proveli. Pored sjajnog edukativnog sadržaja i prilike da se družimo sa posetiocima konferencije, Krakov nas je potpuno oduševio. Organizacija događaja i celokupni doživljaj je bio na vrhunskom nivou, zbog čega imamo visoka očekivanja za Digital Dragons 2025!
Vidimo se sledeće godine!
Preuzeto sa: IGN Adria
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.