PC

FTC reagovao na povećanje cene Xbox Game Pass pretplate

FTC je proveo veliki deo 2024. godine izgrađujući svoj slučaj protiv Microsofta kako bi se preokrenula akvizicija Activision Blizzarda. Ovog meseca, FTC je dobio dodatni argument, jer regulator obaveštava Apelacioni sud SAD da nedavno podizanje cene Game Pass usluge prekršava obećanja koja je Microsoft dao da bi se akvizicija odobrila.

Game Pass prolazi kroz izvesne promene. Game Pass za konzole više se neće prodavati i biće zamenjen novim “standardnim” paketom koji ne uključuje pristup novim igrama na dan izlaska. Ubuduće, moraćete da platite za Game Pass Ultimate kako biste dobili igre na dan izlaska, a pretplata će biti skuplja, podižući se na 20 dolara mesečno. Ova promena se uskoro sprovodi kako bi se minimizovao uticaj koji bi Game Pass mogao imati na prodaju Call of Duty: Black Ops 6.

U pismu poslatom Apelacionom sudu SAD i danas javno objavljenom, FTC navodi da je Microsoftova promena Game Passa “tačno ona vrsta štete za potrošače” koju je želeo da izbegne protivljenjem akviziciji. FTC to tvrdi kao dokaz zloupotrebe tržišta. Ispod možete pročitati pismo FTC-a:

“Savezna trgovinska komisija piše da upozorni Sud na najavljena podizanja cena od strane Microsofta na tržištu pretplata za više igara i igranje u oblaku(cloud gaming), koje je okružni sud smatrao relevantnim za analizu spajanja. Microsoft podiže cenu svog proizvoda “Game Pass Ultimate” sa 16,99$/mesec na 19,99$/mesec – porast od 17% na godišnjem nivou.

Pored toga, Microsoft obustavlja svoj proizvod “Console Game Pass” od 10,99$/mesec. Korisnici tog proizvoda moraju da plate 81% više da pređu na “Game Pass Ultimate”. Za potrošače koji nisu voljni da plate 81% više, Microsoft uvodi degradirani proizvod, “Game Pass Standard”, po ceni od 14,99$/mesec. Ovaj proizvod košta 36% više od Console Game Passa, i ne uključuje izdanja na dan izlaska. Degradacija proizvoda – uklanjanje najvrednijih igara iz Microsoftove nove usluge – u kombinaciji sa povišenjem cena za postojeće korisnike, upravo je ona vrsta štete za potrošače od spajanja koju je FTC tvrdio. Povećanje cena i degradacija proizvoda od strane Microsofta – u kombinaciji sa smanjenim Microsoftovim investicijama u output i kvalitet proizvoda putem otpuštanja zaposlenih – su sva obeležja firme koja ostvaruje tržišnu moć nakon spajanja.”

U poslednjem paragrafu, FTC osporava izjave koje je Microsoft dao pre akvizicije, tvrdeći da su nekonsistentne sa njihovim akcijama nakon spajanja:

“Važno je napomenuti da su Microsoftove akcije nekonsistentne sa Microsoft-ovim obećanjima u nastavku. Povećanje cena od strane Microsofta se podudara sa dodavanjem ‘Call of Duty’ (CoD) najskupljem nivou Game Pass-a, a obustavljanje Console nivoa dešavaće se kratko pre izlaska najnovije CoD igre. Ispod, Microsoft je obećao da ‘će akvizicija biti korisna za potrošače tako što će CoD biti dostupan na Microsoft-ovom Game Pass-u na dan njegovog izdanja na konzolama (bez povišenja cena za uslugu zbog akvizicije).’ Microsoftove akcije nakon spajanja, stoga, potvrđuju nameru Kongresa da se fuzije privremeno zaustave kako bi se u potpunosti procenili njihovi verovatni efekti na tržišnu konkurenciju, kao i skepticzam suda prema obećanjima koja nisu u skladu sa ekonomskim podsticajima firme.”

Smatra se da je upravo ova situacija sa FTC-om glavni razlog sporog dodavanja Activision Blizzard igara na servis Game Pass. Do sada su potvrđene samo dve velike igre za Game Pass ove godine – Diablo 4 i Call of Duty: Black Ops 6, ali glasine tvrde da bi se uskoro na servisu mogle pojaviti i druge igre, poput Crash Bandicoot i Tony Hawk’s Pro Skater.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top