PC
Xbox ima potencijala da dominira cloud gaming odeljkom koji bi narastao do vrednosti od 40 milijardi dolara
Cloud gejming će eksponencijalno rasti u narednoj deceniji, a projekcije pokazuju da bi do 2034. godine mogao postati industrija vredna 40 milijardi dolara. Nedavni Bloomberg Intelligence izveštaj sugeriše da će zemlje poput Indije, gde je mobilni gejming već popularniji od konzolnog gejminga, voditi ovaj rast.
Prema analitičarima, Microsoft i Xbox su dobro pozicionirani da kapitalizuju ovaj rastući trend. Microsoft je veliki igrač u trendu cloud gejminga sa svojom uslugom Xbox Cloud Gaming, koja je deo Xbox Game Pass Ultimate.
Globalno tržište cloud gejminga, koje je bilo oko 5,76 milijardi dolara u 2023. godini, očekuje se da će eksponencijalno rasti. Ovaj rast je podstaknut boljom cloud tehnologijom i širim pristupom internetu. Eksperti predviđaju da bi tržište moglo dostići 40 milijardi dolara do 2034.
Međutim, još uvek postoje neki tehnički problemi sa cloud gejmingom, kao što su latencija i mutni vizuali, posebno za korisnike daleko od data centara.
Da bi se rešili ovi problemi, Microsoft povećava svoju mrežu data centara, uključujući novi objekat u Hajderabadu, Indija, kako bi poboljšao performanse na rastućim tržištima.
Bloomberg Intelligence predviđa da će Microsoft voditi tržište cloud gejminga, zauzimajući 40% tržišnog udela, a zatim sledi Sony sa 15%.
Rani ulazak kompanije Microsoft, zajedno sa velikom bibliotekom sadržaja i snažnom mrežom data centara, daje joj veliku prednost. Međutim, PlayStation i NVIDIA ostaju jaki konkurenti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.