PC
Concord je navodno koštao Sony čak 400 miliona dolara
Situacija koja okružuje nedavno objavljenu, i brzo uklonjenu igru Sonija, Concord, nastavlja da postaje zbunujuća. Kako se ispostavilo, zaista je bilo ogromne količine pozitivnosti oko projekta unutar Sonija, uprkos potpunom nedostatku javnog interesovanja od strane fanova. Osim toga, tvrdi se da je Sony potrošio oko 400 miliona dolara na projekat, što bi učinilo Concord najvećim flopom u istoriji gejminga.
Prema dugogodišnjem PlayStation-fokusiranom podcasteru i bivšem IGN entuzijasti, Colin Moriarty, izvor sa znanjem o situaciji je rekao da je Concord bio fakturisan interno kao “budućnost PlayStationa”, sa ambicijama da bude tako veliki kao franšiza poput Star Wars. Unutar Firewalk Studios, negativne povratne informacije su očigledno bile ohrabrene, negovajući okruženje ‘toksične pozitivnosti’.
Takođe se tvrdi da je igra na kraju koštala čak 400 miliona dolara da se kreira, ali da je ta cifra osporavana. Dok se često tvrdi da je Concord imao osmogodišnji vremenski okvir razvoja, Firewalk Studios je osnovan tek šest godina pre i za veći deo tog vremenskog perioda, imao je mali tim od dvanaest ili malo više zaposlenih, pre nego što se povećao nakon što je obezbedio dodatna ulaganja i na kraju je bio akviziran od strane Sonija. Čak i na svom vrhuncu, Firewalk je bio mali studio, sa manje od 150 developera. Čini se sumnjivim da je Firewalk “gubio” preko 60 miliona dolara godišnje u ovaj projekat tokom šest godina, i još manje ima smisla da je Sony potrošio stotine miliona na njega u nekoliko godina nakon što je akvizirao kompaniju.
Uprkos visokim nadama tima iza Concorda i pozitivnim povratnim informacijama oko gejmpleja, igru je zadržalo pitanje dizajna likova, koji su bili na generičkoj Disney-Marvel Sci-Fi strani. Kao rezultat, veoma malo igrača je dalo igri šansu, čak i tokom njenog besplatno dostupnog otvorenog beta testa, koji je dostigao vrhunac na samo 2000 igrača na Steamu u mesecu pred izdanje.
Konačno, Concord je prodao tako malo kopija da je Sony odlučio da skine igru sa mreže. Analitičari su procenili da je prodato manje od 25.000 kopija, što bi iznosilo oko 1 milion dolara prihoda, mnogo manje nego što je Sony morao da nadoknadi troškove razvoja. Direktor iza igre Ryan Ellis je zatim podneo ostavku sa svoje uloge da preuzme podržavajuću ulogu. Trenutno nije jasno da li će Sony ponovo lansirati Concord u budućnosti.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it's so much worse than you think.
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024
It was internally referred to as "The Future of PlayStation" with Star Wars-like potential, and a dev culture of "toxic positivity" halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.