Vesti
Ideja za GTA Online je postojala još u GTA 3 eri
Bivši developer studija Rockstar, Obe Vermej, na društvenim mrežama je otkrio detalje o razvoju multiplejer moda za GTA serijal, uključujući zanimljivost da je GTA Online bio u planu još za GTA 3.
Vermej je rekao da je Rockstar eksperimentisao sa različitim vrstama multiplejera kroz više naslova u serijalu. Ni prve dve igre s kraja 90-ih nisu izuzetak, jer su i GTA 1 i GTA 2 imali multiplejer, ali samo u lokalu.
Pravi ozbiljniji koncept za onlajn multiplejer nastao je sa GTA 3. Studio je tada napravio prototip jednostavnog deathmatch moda, ali on nikada nije bio realizovan zbog vremenskih ograničenja.
Ideja o multiplejeru se vratila sa GTA Vice City, kada je Rockstar zaposlio nekoliko network inženjera. Ipak, rokovi su i tada bili prekratki, pa je mod ponovo ostao nedovršen. Rockstar je ideju o onlajn multiplejeru ostavio po strani za GTA San Andreas, jer je to bio poslednji naslov u PlayStation 2 eri. Razvojni tim se zato odlučio za lokalni co-op mod.
Onlajn multiplejer je konačno zaživeo sa GTA 4. Rockstar je tada zaposlio četiri programera i više level dizajnera koji su radili isključivo na multiplejeru. GTA Online, koji je izašao dve nedelje nakon GTA 5, i dalje je jedan od najpopularnijih multiplejer naslova današnjice. I više od decenije nakon izlaska, svakodnevno okuplja oko 100.000 igrača samo na Steamu.
Ostaje da se vidi šta je Rockstar smislio za GTA 6 kada je multiplejer u pitanju.
GTA1 and 2 had LAN multiplayer. To save bandwidth, they only sent keypresses between machines — assuming the game state was 100% deterministic. That meant every game had to run in perfect sync, at the framerate of the slowest PC.
In practice, this wasn’t always reliable. I… pic.twitter.com/Oha4VQvn1q
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) June 18, 2025
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.