Vesti

Istraživanje pokazuje da je 9 meseci „plafon“ za early access fazu – svaki mesec preko potencijalno šteti igri

Posted on

NewZoo, jedna od najvećih analitičkih kompanija u industriji, nedavno je objavila Global Games Market Report za 2025. godinu. Ovaj obimni dokument od preko 200 strana analizira svaki aspekt gejming industrije i njene rezultate u protekloj godini, uključujući segment posvećen igrama u early access-u.

Prednosti early access faze su mnogobrojne, ali u određenim slučajevima može predstavljati klopku za developere, na šta NewZoo posebno ukazuje u svom novom izveštaju.

„Early access je postao veoma rasprostranjen model, naročito među indie studijima koji na taj način pokrivaju troškove razvoja, prikupljaju povratne informacije i promovišu svoje igre. Iako je tradicionalno vezan za manje razvojne timove, nekoliko AA i AAA naslova, poput Baldur’s Gate 3 i Sons of the Forest, takođe su uspešno iskoristili ovaj model.“

NewZoo je zatim predstavio detaljnu analizu odnosa između dužine early access faze i broja igrača tokom prva tri meseca nakon izlaska 1.0 verzije igre.

Foto: NewZoo (Kina i Indija nisu uračunati)

Podaci pokazuju da igre beleže najbolje rezultate nakon šest meseci early access-a, a da duži period smanjuje njihove šanse da zadrže značajan broj igrača. Izveštaj napominje da je uspeh nakon perioda od 22 do 24 meseca bio ekskluzivan za V Rising i Ready or Not.

NewZoo ističe da većina igara, nakon prelaska na verziju 1.0, beleži minimalan ili nikakav rast u poređenju sa early access fazom, dok samo one koje izađu u roku od šest meseci pokazuju značajan napredak.

Ipak, postoje i izuzeci. Na primer, Dave the Diver, koji je bio u early access-u osam meseci, dostigao je 1,5 miliona igrača ubrzo nakon izlaska verzije 1.0.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version