Vesti
Reditelj Witcher trojke izabrao svoj GOTY 2025: „AI nije sposoban da napravi ovakvu igru“
U novom intervjuu za Eurogamer, reditelj CD Projekt Red hitova The Witcher 3 i Cyberpunk 2077, Konrad Tomaškevič, govorio je o ulozi veštačke inteligencije u gejmingu i objasnio zašto njegov izbor za GOTY 2025 ne bi mogao nastati isključivo uz pomoć AI alata. Konkurencija za GOTY je žestoka, ali Tomaškeviča je posebno fascinirao Dispatch od stare Telltale ekipe (sada studio AdHoc). S druge strane, igra nije nominovana u GOTY kategoriji na The Game Awards.
„Mislim da AI treba da pomaže ljudima, a ne da ih zameni. Iskreno, i ja bih voleo da automatizujemo neke procese – već imamo alate za tako nešto ali mi smo ih napravili, ne AI. Zadatak ljudi je ključan jer mogu da podele lična mišljenja bazirana na njihovom iskustvu. Ljudi mogu da mi kažu da li gejmplej deluje intuitivno, da li je priča zanimljiva, da li su dijalozi emotivno jasni i ubedljivi. To je način na koji bi trebalo koristiti veštine kreativnih ljudi i ne verujem da će ih AI ikada zameniti. Može da im pomogne, ali ne i da ih potisne. Igra koju je kreirala isključivo veštačka inteligencija ne može da ima dušu.“
Tomaškevič je dodao da ga je ova filozofija odvela do Dispatch-a, koji ga je apsolutno oduševio.
„Nedavno sam prešao Dispatch i to mi je igra godine. Obožavam je. Ne verujem da bi AI mogao da napravi ovakvu igru, to prosto nije moguće. Morate imati ljude koji osećaju, koji nose tu kreativnu iskru, koji žele da dokažu nešto, da ispričaju određenu priču i izazovu emociju u pravom trenutku. Mašina nas ne može razumeti na tom nivou.“
Tomaškevič je napustio CDPR 2021. godine, nakon čega je osnovao studio Rebel Wolves. Sa timom trenutno radi na The Blood of Dawnwalker.
Našu Dispatch recenziju možete pročitati ovde.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.