Fanovi su godinama gajili nadu da će Agent, misteriozni špijunski triler studija Rockstar Games, jednog dana ipak ugledati svetlost dana. Smeštena u vreme Hladnog rata, igra je trebalo da proširi impresivni portfolio Rockstara, ali je razvoj ubrzo zastao, a projekat je zvanično otkazan nakon čak 11 godina.
U tročasovnom intervjuu Leksa Fridmana sa suosnivačem Rockstara, Denom Hauzereom, otkrivene su nove informacije u vezi Agenta – igre koja je 2007. prvi put pomenuta, a 2009. i zvanično najavljena.
Hauzer je objasnio da je razvoj prošao kroz brojne verzije, ali da nijedna nije uspela da “klikne”.
„Radili smo na pet različitih verzija špijunske open-world igre, ali razvoj je svaki put stao. Često i danas razmišljam o tome, ali verujem da, za razliku od filmova, špijunske priče jednostavno ne funkcionišu u video igrama, barem u formi koju sam ja zamislio.“
Hauzer je dodao i da koncept Agenta nije bio ograničen samo na 70-te i Hladni rat, kako su mnogi verovali:
„To je bila samo jedna od verzija. Postojala je i verzija smeštena u savremeno doba… radili smo na mnogo različitih ideja sa različitim timovima.“
Agent je zvanično najavljen 2009. kao PlayStation 3 ekskluziva, ali se nakon toga o igri godinama nije čulo ništa konkretno. Projekat je konačno ugašen 2018. godine.
U kontekstu današnje industrije, najbliži primer prave špijunske open-world igre je 007: First Light od IO Interactiva. Igra ima istu tematiku, ali ona je prezentovana kroz poluotvorene nivoe, što samo dodatno potvrđuje Hauzerovu tezu.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
