REVIEW: Goblin and Coins

Ako ste se nekada zapitali kako je to bilo u poslednjoj deceniji dvadesetog veka, evo vam idealne prilike da bar na kratko doživite taj osećaj. U malim zadimljenim prostorijama skupila bi se gomila klinaca i na televizoru pratila kako jedan od njih juri, skače i maltretira nesrećnike u Super Mariu. Bez premca, u prvim igraonicama koje su imale stare konzole u to vreme, Super Mario je bila najpopularnija igra.

sss1

Tvorac Goblins and Coins igre je odigrao na kartu nostalgije i podario nam igru koja, kada je prvi put pokrenete, izmami osmeh na lice i setne misli kako je to bilo nekada (čitaj, kako smo matori).

U pitanju je klasični 2D platformer sa svim elementima koji su definisali ovaj žanr u ranim 90-im godinama. U ulozi smo goblina (da se naslutiti iz naslova) čiji gospodar, koji je usput rečeno zmaj,  biva opljačkan našom greškom i sada se moramo suočiti sa posledicama. U prevodu, ako ne želimo u čorbu, moramo da vratimo blago. I tu počinje avantura kroz više od 35 nivoa sa jednim ciljem – skupiti svo blago i vratiti ga nazad zmaju. Znate kakvi su zmajevi kad im neko ukrade zlato, to besno, nervozno, odmah glumi Šmauga, može neko i da nastrada. Elem, napredujući kroz nivoe, utisak koji stičete posmatrajući level dizajn je kao da igrate Super Maria ali od poslednjeg nivoa. Ovde što više napredujete, zone su sve urbanije i „civilizovanije“, a samim tim i sve opasnije po prosečnog goblina.

goblin-coins

Da ne dužimo mnogo, to je u principu cela priča. Trči, skoči, spljeskaj neprijatelja, sakupi novčiće i tako iz nivoa u nivo. Igra idealna za mlađu populaciju i retro-nostalgičare, dovoljno dobra za jednokratnu zabavu ali ne puno više od toga. Ipak, preporučujemo da probate jer je pristojno odrađena i za cenu koju platite dobijate ispoliran proizvod. A i autor je „naše gore list“.

Autor: Borislav Lalović

Igru ustupio developer Nikola Bulj.

Goblin and Coins