REVIEW: Far Cry 4

Ako ste igrali prošli Far Cry, verovatno se sećate  da je igra bila zaista dobra u nekim od ključnih elemenata ali da je protagonista bio vrlo razočaravajuć. Kao i čitava priča koja je pratila igru, sa prenaglašenim besmislenim elementima koji nisu imali potencijal ni da u trash maniru pruže neki kvalitet i zabavu. Čini nam se da je Ubisoft takođe ovo uvideo i da je igra koja je sada pred nama odgovorila na neke od ovih ključnih mana. Sa druge strane, open world gameplay ovoga puta možda neće delovati toliko impresivno, u smislu da ste sve ovo već videli, ali je makar setting u kome se igra odigrava vrlo zanimljiv, pa Far Cry 4 i na tom planu uspeva da bude interesantniji u odnosu na prethodnika. Ono što pokušavamo već u startu da vam kažemo je da je Far Cry 4 vrlo solidna igra. Gomila očiglednih nedostataka i jasnih mana je i dalje prisutna, ali iskreno, ne znamo ko je i očekivao da će Far Cry 4 biti remek delo. Radi se o zabavnoj igri, četvrtom delu koji nam stiže samo dve godine posle trećeg (makar ih Ubisoft ne štancuje kao Assassin’s Creed koji je svoj vrhunac dostigao sa dve igre u prazničnoj sezoni ove godine). Kada Far Cry 4 direktno uporedimo sa prošlim delom, rekli bismo da je četvorka gotovo u svakom aspektu bolja igra. A to je već nešto.

Polazna osnova kada je u pitanju priča je i ovoga puta prilično jasna i jednostavna od samog starta. Vi ste u ulozi Ajay Ghalea, sina političkih revolucionara u fiktivnom kraljevstvu koje se naziva Kyrat. Ajay se vraća kako bi odao priznanje svojoj pokojnoj majci ali je vrlo brzo uvučen u konflikt koji se odvija između pobunjeničke armije Golden Path i sadistički nastrojenog tiranina pod imenom Pagan Min. Još od prvih trejlera je bilo jasno da će glavni antagonista u igri zapravo biti ključni lik oko koga će se sve prelamati, a ne oko čoveka iza puške, odnosno vas. I tako zaista i jeste. Ajay do kraja igre neće biti ni blizu toga da postane interesantan lik, dok je Pagan Min jedan od upečatljivijih gaming likova koji su se pojavili ove godine. Ostali likovi u igri – definitivno ne. Neki od njih idu toliko daleko u svojoj besmislenosti, da nam zaista nije bilo jasno da li se radilo o nedostatku kontrole kvaliteta pa imamo ovako šareno iskustvo, ili su developeri zaista mislili da se radi o dobrom humoru kada su kreirali neke od ovih apsurdno ne zabavnih elemenata.

Kada je u pitanju gameplay, Far Cry 4 se drži već proverene formule. Data vam je ogromna sloboda da radite ono što vi želite. Osvajate, skupljate, pravite, igra zapravo ponekad, iako se radi o punokrvnom akcionom naslovu, pokazuje da je samo da su se za taj pravac odlučili, mogla da bude i open world RPG, uzimajući u obzir koliko je svet zaista ogroman i razrađen. Oni što je međutim novina je fenomenalni setting Kyrat-a koji je omogućio puno toga novog. Okruženja su pod uticajem kultura naroda sa Himalaja, pre svega Tibeta, Nepala i Indije. Kada se ovo pogleda kroz prizmu samog gameplaya, dobili smo izuzetno interesantan prostor da u njemu pravimo haos u tipičnom Far Cry maniru. Kanjoni i planine pružaju potpuno nove mogućnosti taktičkog igranja. Kretanje ogromnom mapom u igri jeste prema očekivanju sporije, ali je to dobra vest, imajući u vidu nove načine na koji možete da stignete sa mesta A na mesto B. Korišćenje wingsuit-a je pun pogodak. Grappling hook će vam takođe omogućiti da stignete do naizgled nedostižnih delova mape. Tu su naravno i vozila za koja moramo da istaknemo da obratite pažnji na kotrole. Po default settingu, na isti analogni i vozite levo/desno i dodajete gas ili kočite. Ovo je tu verovatno kako bi imali slobodu da radite i druge stvari dok vozite. Verovatno ćete se na ovakve kontrole navići ali pogledajte za svaki slučaj i da li vam možda više leži malo tradicionalnije upravljanje koje je takođe dostupno u opcijama.

Posebna pažnja u celokupnom settingu igre je posvećena veoma bogatom životinjskom svetu koji na odličan način doprinosi dinamici igre. Prvo što bi o ovome trebalo da imate u vidu – većina životinja je tu da vam zagorča život. Developeri su u igru ubacili znatno više životinjskih vrsta i napravili razne načine na koje one ostvaruju interakciju sa vama i neprijateljima. Da, možda je vaša glavna interakcija sa njima to što ćete ih napucavati, po mogućstvu iz bezbedne udaljenosti. Ali u nekim situacijama u igri, životinje imaju potencijal da potpuno neočekivano naprave izuzetno komične momente. A šta tek reći za jahanje slona! Posle tog iskustva, zapitaćete se zašto se oni ne nalaze u svakoj open world igri.

Far Cry 4 sadrži i nešto više društvenih elemenata, od kojih su neki zabavni a neki samo dobre ideje na papiru. Ako pređete neke od sporednih misija, imate mogućnost da vas prati prijateljski NPC. Drugi igrač vam se takođe može pridružiti u Far Cry varijanti co-op moda, koji je u praksi (bar kada radi sa tehničke strane) prilično zabavan. Ako ste vi neko ko se priključuje main igraču, ništa nećete otključati što će vam kasnije ostati u vašem inventaru, ali je iskustvo pravljenja kompletnog haosa u dva igrača zaista nešto što vam preporučujemo da oprobate. Očekujete prilično smešne random momente, a jedina stvar koju bi trebalo da imate u vidu je to da sako se previše udaljite jedan od drugog, ispašćete iz co-op moda.

Far Cry sadrži još puno toga što će vam pod uslovom da vam leže core elementi igre, znatno produžiti vreme zabave koje igra pruža u odnosu na već pristojnih dvadesetak sati koliko će vam trebati da završite main story kampanju. Na primer super zabavne misije u kojima nakon uzimanja sumnjivih opojnih supstanci, sebe pronalazite u svetu gde su vam na raspolaganju luk i strela koji usporavaju vreme, kao i vaš lični tigar koji iz stealth moda može da ubija neprijatelje. Tu je i online multplayer napucavanje u kome su u 5 na 5 settingu, suprotstavljena dva tima,  Rakshasa koji se oslanjaju na stealth i pomoć životinja, protiv Golden Path koji su naklonjeni oružju i vozilima. Moramo da priznamo da je Rakshasa klasa sa svojim mogućnostima nevidljivosti i teleporta nama bila interesantniji izbor.

Ubisoft je u poslednje vreme postao kompanija koja je na lošem glasu. Njihove igre često puno toga obećavaju na trejlerima, a kad se konačno pojave na tržištu, ostavljaju utisak nezavršenog proizvoda koji je imao dobru polaznu osnovu ali stvari nisu završene do kraja. Far Cry 4 međutim nije obećavao revoluciju žanra. Igra nije inventivna u odnosu na prethodni deo, ali je zato ono što je tu bolje realizovano nego prošli put. Svet izgleda prelepo, a mogućnosti  koje vam pruža su prilično raznovrsne. Dobro realizovan open world shooter. Posetite Kyrat. Nećete zažaliti.

Autor: Marko Narandžić