Ostalo
INTERVJU: A-Steroids Studios – Underworld Drug Lords
Igra Underworld: Drug Lords je zanimljiv projekat koji je još jednom pokazao koliko su neka od ograničenja koja postavljaju veliki izdavači, ovoga puta Apple i njihova App Store platforma, potpuno pogrešno postavljena i vrlo često u praksi se primene samo na najbanalnije načine. Imali smo priliku da porazgovaramo sa Andrey Podoprigorom, kreatorom ove igre, koji nam je pričao o njegovim iskustvom plasiranja igre na App Store kao i generalno o ovoj igri.
PLAY! Zine: Da li biste mogli da nam kažete više o vašoj franšizi Underworld?
Underworld je jedinstveni simulator dilovanja droge koji spaja svakodnevnicu i online iskustvo. Akcija u igri zavisi od vašeg pravog života i od interakcije sa pravim ljudima iz vašeg kraja, grada, države ili celog sveta. Kupuj jeftino, prodaj skupo i ne budi uhvaćen – to je cilj.
PLAY! Zine: Šta vas je nagnalo da napravite “build your own drug carel” tip igre?
Koncept igre nastao je još 2008. kao spoj ideje iz starog hita, Dopewars (izdatog 1984.) i GPS funkcije iPhonea. Kad smo napravili “proof of concept” verziju igre 2009. i posle perioda od dve godine odlučili smo da napravimo pravi nastavak za naše verne fanove.
PLAY! Zine: Da li ste dobili neko dodatno objašnjenje od Applea vezano za banovanje vaše igre sa App Storea?
Ne, jer prilično je jednostavno. Igra krši Content Publishing pravila pošto je, pa, “o dilovanju droga”. Ne seri, stvarno? [sic!] Nije pomogla ni činjenica da smo promenili prave droge u neke izmišljene sa sve slikama i imenima.
PLAY! Zine: Voleli bismo da znamo nešto više o potencijalnoj saradnji sa Sony Pictures Television – da li možete da nam kažete nešto više o tome?
2009 godine, malo pošto smo pustili originalnu verziju igre na App Storeu, obratili su nam se ljudi iz Sony Pictures Televisiona sa idejom da iskoriste naš endžin za igru koja bi služila kao promocija za seriju Breaking Bad. To se desilo otprilike dok je serija bila između 2. i 3. sezone i nije bila popularna koliko sada ali opet je to bio ogroman “OMG” momenat za nas. Nažalost posle nekoliko rundi pregovora javili su se sa lošim vestima. Apple nije bio previše srećan zbog svega, a pošto je oficijelna aplikacija za seriju bila odbijena sa App Storea, Sony je odlučio da ne rizikuje više i stopira ceo projekat.
PLAY! Zine: Da li možda imate ideju zašto Google dozvoljava vašu igru preko njihovog servisa, a Apple ne?
Vrlo je prosto. Google ne pre-moderira objavljeni sadržaj i oslanja se na povratne informacije krajnjih korisnika, a Google Play korisnici izgleda da nemaju problem sa Underworldom. Naravno, uvek će biti ljudi koji će nešto mrzeti “just because” ali najveći broj ljudi ili uživa u njoj ili ih jednostavno ne zanima.
PLAY! Zine: Da li mislite da će u dogledno vreme Apple promeniti svoj stav, sudeći po činjenici da dozvoljavaju igre kao što je GTA?
Iskreno ne vidimo mogućnost da se to desi u skorije vreme.
PLAY! Zine: Ako biste radili na nekoj drugoj igri van Underworld sveta, o čemu bi se radilo?
Trenutno imamo dve nove igre u razvojnoj fazi i tonu novih ideja. Obe igre će biti smeštena u živopisni fantazijski svet, vrlo sličan onom koji je svojstven jednom od naših naslova, Clash of the Damned. Bez obzira na ovo, vrlo smo zadovoljni kako se Underworld razvija i napreduje i imamo nekoliko velikih apdejtova u rukavu za koje se nadamo da će oduševiti naše fanove.
Autor: Petar Vojinović