Jedna od najkontroverznijih gejming priča u 2017. godini svakako su Loot Box sistemi u igrama, koji igračima nude nasumične predmete u igri za pravi novac ili valutu unutar igre.
Iako postoje neko vreme, prošle godine su izdavači nekako postali posebno bahati po ovom pitanju i počeli su da prelaze granice do te mere da je igra Star Wars Battlefront II postala pravi p2w (plati da pobediš) fijasko koji je do te mere iznervirao igračku publiku da je čitav sistem dospeo i u mejnstrim medije, i samim tim skrenuo i pažnju državnih organa.
Među prvima su se tada oglasili Havaji u SAD, i država Belgija u Evropi, koja je zatražila njihovu potpunu zabranu u Evropskoj Uniji.
Sada se po ovom pitanju javlja i vlast u Nemačkoj.
Nemački časopis “Welt” javlja da je Univerzitet u Hamburgu uradio detaljnu naučnu studiju u kojoj je zaključeno da sistemi Loot kutija predstavljaju klasične predatorske metode sa jasnim elementima kockanja, pogotovo kada se zna da najveći deo zarade od Loot kutija dolazi od takozvanih “kitova”, odnosno malog dela igračke populacije koji obično ima puno para i veliki problem sa potrošnjom novca. Loot sistemi u ovim igrama su pravljeni tako da imitiraju aparate u kockarnicama, koji simuliraju lučenje dopamina i adrenalina prilikom otvaranja ovih kutija i uzbuđenja koje ono stvara.
U studiji još piše da su Loot Box sistemi izdavačima u 2016. doneli zaradu od 10 milijardi dolara, a da se ta cifra popela na skoro 14 milijardi u 2017. godini.
U skladu sa ovom studijom, nemačka radio-difuzna agencija (Landesmedienanstalt) je pokrenula postupak zabrane Loot kutija u Nemačkoj, i konačan odgovor se očekuje negde tokom marta. Istovremeno, predsednik komisije za zaštitu omladine, Wolfgang Krajzik, je rekao da Loot kutije sasvim izvesno krše nemačke zakone o zaštiti omladine i da će ubuduće izdavače koji ih koriste potencijalno čekati veliki penali.
Znači li sve ovo polako kraj Loot Box sistemima?