Ovih dana, Capcom nas je vrlo prijatno iznenadio sa jednim vrlo zanimljivim marketinškim potezom. Kao niotkuda, pojavila se vest da će igrači imati prilike da zaigraju demo Resident Evil 2 Remake-a, koji je zakazan za izlazak 25. januara, takozvani One-Shot Demo.
U prevodu, to znači da imate samo jednu šansu da ga zaigrate i to na samo 30 minuta, nakon čega demo više nije moguće zaigrati.
Nakon iskorišćenja naše jedne, ili iskreno rečeno, dve šanse (probali smo a još jednom na dva različita PSN naloga), moramo da priznamo da smo izuzetno optimistični po pitanju finalne igre. Da ne kažemo da smo prezadovoljni. Par utisaka u nastavku.
Demo počinje u prepoznatljivoj policijskoj stanici Racoon City Police Deartment u ulozi svima nama poznatog i dragog Leona S. Kenedija. Prva reč koja nam pada na pamet je – nadrealno! Stanica koju smo mogli da vidimo samo iz fiksnih uglova kamere je tu pred nama da je istražujemo u svoj svojoj 3D slavi sa neverovatnim brojem detalja, ponovo izmišljena od strane studija koji apsolutno poštuje originalno delo ali ga i nadgrađuje.
Svako ko je odigrao originalnu dvojku pomisliće da zna gde treba da ide i šta da radi. Ali, ne lezi vraže, prijatno će se iznenaditi. Koliko god da je veran originalu, dizajn stanice donosi i dašak originalnosti i svežine taman onoliko da unese dozu nesigurnosti i osećaja nepoznatog, što samo doprinosi dobroj atmosferi.
Kad smo atmosfere, imamo samo reči hvale. Osećaj jeze i teskobe je vrlo prisutan od trenutka kada zakročite u stanicu, i zaista se meri sa modernim horror naslova. Kao RE veteran, vaš recenzent nije se osećao nimalo sigurno kao u “standardnim” RE naslovima, već naprotiv kao neko ko se zaista obreo usred zombi apokalipse. Neprijatelji vrebaju sa raznih strana i njihova sporadična pojava u manjem ili većem broju zna da izazove osećaj panike, naročito kad se uzme u obzir i to da se od igrača zahteva da bude precizan i da ih nišani u glavu radi što manjeg rasipanja municije.
Gejmplej mehanika savršeno fluidna i zasnovana je na modernim TPS shooterima, a menadžment inventara je iz sedmice koja je izašla prošle godine i kojoj zaista nismo imali šta da zamerimo na tom polju.
Grafički, igra zaista izgleda impresivno, na oprobanoj platformi (PlayStation 4) koja targetira 60FPS u 1080p rezoluciji. Frejm rejt nije savršeno stabilan, ali s obzirom da je bazirana na RE Engine-u na kom je napravljena i sedmica, svakako očekujemo dobro optimizovan naslov i stabilan frejm rejt kako na konzolama tako i na PC-u. Dobra grafika implicira i puno realističnih gory scena. Dok je sedmicu krasio dizajnerski tonalitet i tema raspada i truljenja, rimejk dvojke nam donosi klanicu i body horror sa svežim primercima, shodno dizajnu originala.
Produkcija sveukupno je na vrhunskom nivou. Kadriranje scena, glasovna gluma, muzika i dizajn zvuka, sve je profesionalno izvedeno i to baš prija kao kontrast kičastoj prezentaciji u klasi filmova Š produkcije koja je krasila stare naslove sve do petice.
Sve u svemu ako bi sudili po demo-u, rekli bi vam da kupite igru prvog dana kad se pojavi. Zadržana čar originalnog naslova, u novom, fluidnom izvođenju iz trećeg lica u kom se osećaj strave nije izgubio ni malo. Sve nam to govori da će ova igra biti apsolutni hit. A ove reči dolaze od autora kome je Resident Evil 3 bio prva 3D igra sa kojom se susreo posle dugogodišnjeg igranja igara na Commodore 64 i od tad je ostao večiti zaljubljenik u RE franšizu i prešao skoro sve naslove po par puta. Probajte demo i procenite sami.
AUTOR: Aleksa Petronijević