Možda se samo čini da je Microsoft Flight Simulator relativno sveži serijal video igara, ali on zapravo korene vuče još sa početka 80-ih godina prošlog veka. Tokom svoje izuzetno duge istorije se pojavilo 10 izdanja, svako sa sve boljim detaljima i za korak bliže istinskoj simulaciji.
Ove godine, tačnije za par dana stiže novi Microsoft Flight Simulator koji sa sobom donosi značajna unapređenja u odnosu na nekoliko godina starijeg prethodnika. Nova igra omogućava putovanje oko sveta, sa verno rekonstruisanim lokacijama zahvaljujući satelitskim snimcima teškim “2 petabajta”. Nove mehanike letenja su još više u skladu sa onim iz stvarnog sveta, a fotorealistična grafika omogućava punu imerziju.
Pre nego što najnoviji Flight Simulator raširi krila 18. avgusta na PC(MS Store i Steam) i Xbox konzolama, Microsoft želi da fanove podseti kako se serijal menjao kroz istoriju i kako je od prve igre, predstavljene praktično kao niz linija, nastao fotorealistični naslov od kojeg zastaje dah.
Prva Microsoft Flight Simulator igra koju je Majkrosoft objavio 1982. godine, i koju je doveo na tada popularne IBM računare, u ranijim verzijama predstavljena je kao gomila linija i informacija na ekranu, bez boja, gde je mašta igrača trebala da se za deo letenja. Kasnije verzije su grafički prilagođe za kompozitne monitore.
Već je prva igra imala dosta ambiciozne elemente, poput smenjivih vremenskih uslova, ciklusa dan-noć. To nova igra unapređuje sa vremenskim prilikama i letačkim saobraćajem baziranim na pravoj prognozi – ako u Beogradu u datom momentu poleću 3 aviona, isto će i u igri. Sa drugom igrom, objavljenom 1984. godine, došao je prostor za letenje koji pokriva kompletnu teritoriju Sjedinjenih Država, a kasnije sve više svetskih lokacija. Igre su se smenjivale, i to najviše krajem prošlog milenijuma, kada je Microsoft ovaj serijal simulacija iskoristio i za promociju operativnih sistema, dok je u skorijem periodu tempo izdavanja značajno oslabio.
Kompleksnost koji ima nadolazeći Microsoft Flight Simulator nije tu da zastraši igrače, već služi kao kulminacija napretka koji je trajao gotovo 40 godina(!). Let oko sveta će na ekranima izgledati bolje nego ikada, a igrači koji planiraju da ovu simulaciju igraju na PC-u se moraju postarati da ispunjavaju prilično oštre sistemske zahteve.