PC
U ne tako dalekoj prošlosti, EA je zamalo preuzeo Grand Theft Auto developere
Otvorena je sezona akvizicija gejming studia. Već nam je poznato da je Majkrosoft prisvojio nekoliko developera kao što je Ninja Theory, Obsidian, Double Fine, ZeniMax, a izgleda da su Amazon i Google isto odlučili da se umešaju u trku. Najsvežija novost je ipak da je čuveni Codemasters odlučio da prihvati ponudu kompanije EA od $1.2 milijardi. Nije sve prošlo baš tako lagano, jer je u jednom momentu i Take-Two dao svoju ponudu, ali se EA vratio sa još većom cenom tako da je Take-Two odlučio da odustane od trke.
Ali da li ste znali da su ova dva izdavača u jednom momentu mogli da rade zajedno pod istim krovom? Početkom 2008. godine, EA je pokušao da kupi Take-Two koji se tada nalazio u ne baš najboljem poslovnom stanju, a naslovi poput GTA, FIFA, Bioshock i Battlefield su se zamalo našli pod kontrolom jednog izdavača. Take-Two je pre 15 godina bila kompanija koja se borila sa različitim problemima iako je posedovala GTA franšizu, a nadolazeći naslovi poput Rockstar Games Table Tennis, The Da Vinci Code nisu baš uspeli da zapale gejming scenu.
Take-Two je zabeležio ogromne gubitke 2006. a izvršni direktor je morao da prizna da je falsifikovao finansijske rezultate. Naredne godine kompanija je promenila kopletan upravni odbor i krenula da pravi plan za budućnost. Iste godine, Vivendi je objavio da kupuje Activision i spaja dve kompanije u Activision Blizzard. Ovo je značilo da EA potencijalno može da izgubi poziciju najvećeg nezavisnog izdavača video igara na svetu. U nadi da se zadrži na vrhu EA je bacio oko baš na Take-Two.
EA je dao dve ponude, ali je Take-Two u oba slučaja odbio iako nije baš bio u finansijski zavidnom položaju. Ovo nije zaustavilo predstavnike EA-a koji su počeli da vrše javni pritisak, putem intervjua i različitih objava, a Take-Two je kasnije optužio korporaciju da želi da se domogne njihove kompanije po nerazumnoj, ceni jer se nalaze u lošoj situaciji, i pre nego što izađe novi naslov. Stvari su postale napete jer je očigledno bilo da EA pokušava svim načinima da Take-Two akcionare nagovori da je prodaja najbolja solucija.
Borba za akcionare je počela i dok je EA pokušavao direktno da komunicira i posluje sa njima Take-Two je na sve načine pokušavao da zadrži vlasnike. Rat je trajao sve do 2008. Godine kada je GTA IV izašao na Xbox 360 i PS3 i uspeo da koliko toliko kompaniju vrati na noge. Šest meseci nakon razmene pisama i inicijalnih ponuda, predstavnici EA su objavili da su odlučili da odustanu. Take-Two akcije jesu se stabilizovale ali već sledeće godine opet je zabeležen drastičan pad koji je brinuo vlasnike.
Priča na kraju ipak ima srećan kraj. Take-Two je uspeo da pregrmi ogromne gubitke pomoću igara GTA V, Red Dead Redemption 2 i ogromne popularnosti NBA 2K serijala čije akcije su u proseku $200, što je sedam puta više nego što je EA pre desetak godina nudio. Take-Two i EA su trenutno giganti izvadačke scene sa prihodima o kojima su samo mogli da sanjaju te 2008. godine.