PC

Jozef Fares, čovek iza It Takes Two izrazio nezadovoljstvo strukturom singlplejer igara

Posted on

Iako je šveđanin libanskog porekla, počeo svoju karijeru u glumi i filmu, reklo bi se da se Jozef dobro snalazi i u gejming industriji, a igre njegovog studija Hazelight su dobile dobre ocene od publike i kritičara. Jozef i njegov tim su do sada kreirali Brothers: A Tale of Two Sons, A Way Out, a pre nekoliko dana izašao je njegov novi naslov It Takes Two. Ako ste nekad igrali njegove igre znate da Hazelight Studios voli da razvija igre koje imaju više protagonista i svaka poseduje određeno emotivnu notu i bavi se društvenim i socijalnim temama. 

Čim je izustio rečenicu ‘’Je..š Oskare’’ na The Game Awards događaju, Fares je postao miljenik mnogih gledalaca širom sveta. Od tada postalo je jasno da Jozef ne voli da krije mišljenje, a u nedavnomm intervjuu dao je svoj stav o modernim igrama za jednog igrača. Jozef se skoncentrisao na fokus developera da naprave igru koja može da se igra iz više navrata, koristeći otključavanje sadržaja, traganje za tajnim lokacijama ili predmetima i slično. 

Prema njemu developeri se previše koncentrišu na to da igrači mogu da igraju naslov više puta, a ne dovoljno da li je njihova igra zabavna. On veruje da je većina igara za jednog igrača predugačka i da se previše koriste jedne iste mehanike tokom igranja. Čudno mu je da ljudi žele da iznova prelaze igre, jer po statistikama većina igrača čak ih ni jednom ne pređe. I u ovoj stavci je u pravu. 

Istraživanja sprovedena na Xbox One konzoli su pokazala da je samo oko 10% igrača prešlo igru Alien: Isolation, a oko 17% je to isto uradilo na PS4. Možda AI u ovoj igri jeste prefinjen, ali ništa bolji procenti nisu ni za igre poput Mafia III, Shadow of Mordor i drugih.

Jozef insistira da se prestane pričati o riplejabilitiju i da se developeri posvete pravljenju kvalitetnih igara. Kao primer on je naveo i igru Witcher 3 koja je prodala oko 25 miliona kopija, a samo 30% igrača je uspelo da je završi. Ostaje brojka od 17.5 miliona ljudi koji nikada nisu prešli igru, i zašto se onda priča o riplejabilitiju? U kojoj grupi se vi nalazite?

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version