Domaća Scena

INTERVJU: Foxy Voxel(Going Medieval)

Posted on

Prošle godine smo imali priliku da popričamo sa novosadskim studijem Foxy Voxel, koji poslednje dve i po godine radi na svom ostvarenju Going Medieval. Igra je ovog meseca ušla u Early Access fazu, pa smo odlučili da isprobamo igru, damo prve utiske, ali i da ponovo proćaskamo sa razvojnim timom.

Play!Zine: Ćao ljudi! Going Medieval Early Access nam se jako dopao, pa bismo voleli da saznamo malo više o daljem razvoju igre. Za početak nam recite nešto o Vašem studiju.

Foxy Voxel: Foxy Voxel se sastoji od sedmorice iskusnih developera koji su se okupili u avgustu 2019. godine kako bi nastavili rad na igri Going Medieval. Iako nas je samo sedam, tim je formiran tako da svako od nas po potrebi može da radi više poslova.

Play!Zine: Naše čitaoce smo već upoznali sa Going Medieval u prvim utiscima. Kako biste svojim rečima opisali vaše čedo?

Foxy Voxel: Going Medieval je igra za ljude koji žele meditativno iskustvo,  izazov, i za one koji žele da pišu svoju priču, ali i igra sa prijatnom estetikom i muzikom. Going Medieval je igra za sve one kreativce koji vole da odlutaju u potpuno drugačiji svet i eksperimentišu unutar njega.

Play!Zine: Kako je nastala ideja za Going Medieval? Koje igre su vam uzori?

Foxy Voxel: Satisfakcija kada igrač nešto sam napravi od nule, a to funkcioniše, je bio primarna zvezda vodilja tokom dizajniranja ove igre. Razumevanje prirode i korišćenje primitivnih resursa nam je dalo ideju da pravimo igru koja vas neće držati za ruku i pokazivati vam svaki korak. Želimo da igrač pomoću gore navedenog razumevanja spoji 2 i 2 i dobije taj “ahaaa” momenat kada uspe nešto da proizvede ili sagradi. 

Svi smo veliki fanovi igara kao što su Dwarf Fortress, RimWorld, Banished i imamo veliko poštovanje prema njima. One su i uticale na kreaciju i evoluciju samog žanra i svakako su izvor inspiracije. Going Medieval se nadograđuje na taj žanr dodavanjem vertikalnosti u 3D okruženju. Imamo još planova za nove mehanike i sadržaj koje ćemo dodavati postepeno tokom Early Access-a.

Play!Zine: Going Medieval nije obična strategija, već ima neke dodatne elemente, poput brige o ljudima i sličnog. Može li se reći da je igra hibrid ili čisto proširenje žanra?

Foxy Voxel: U osnovi Going Medieval igre je gradnja naselja i briga o naseljenicima. Kao takva, igra pripada žanru simulacije izgradnje kolonije iliti “colony sim builder”. Ubacili smo strateške elemente, ali oni nisu primarni fokus igre. Trudili smo se da poznatu formu colony sim builder igara ubacimo u 3D svet, gde će ljudi moći da prave svoje kreacije u visinu i dubinu. Going Medieval je zamišljen tako da igrač vodi svoje naseljenike i štititi ih od klimatskih promena, životinja, odmetnika, divljaka i religijskih fanatika u svetu u kojem ne postoje klasne razlike, granice i zakoni. Ideja nam je da svaka nova partija generiše novu priču i uvek donosi novo iskustvo.

Play!Zine: Koliko godina je igra provela u razvoju pre objavljivanja na Steam-u?

Foxy Voxel: Dve i po godine.

Play!Zine: Gde se sve može kupiti Going Medieval? Da li postoje planovi za druge platforme, možda Linux i Mac?

Foxy Voxel: Igra je izašla kao Early Access naslov na Steam-u, Epic Games Store-u i GOG-u. Za sada nemamo zvaničnu podršku za Linux i Mac, ali dobijali smo informacije da ljudi mogu da pokrenu igru na Linuxu preko Valve-ovog Proton softvera, dok na Mac-u neki mogu da koriste Windows preko BootCampa i tako igraju našu igru. Ovo je najbolje što možemo da ponudimo u ovom trenutku.

Play!Zine: Da li je generalno teško izvesti igru na Steam sa ovih prostora? Koliko je bitna uloga izdavača u tom procesu?

Foxy Voxel: Potrebno je istražiti tržište pre početka rada na projektu. Nakon toga je potrebno napraviti solidnu osnovu sa realnim mogućnostima tima. U tom procesu će se razviti i marketing materijal i trailer koji će biti dobar start za privlačenje izdavača i investitora. Veliku podršku nam je pružio Fond za inovacionu delatnost – od fonda su dobili grant i to nam je pomoglo da osiguramo dodatno vreme za razvoj, što je na kraju dovelo do kvalitetnijeg proizvoda. Kvalitet originalnog teaser trailera je zapao za oko izdavaču The Irregular Corporation sa kojim smo na kraju i potpisali saradnju. Ispostavilo se kao odlična ideja jer su nam i pored finansijske podrške, omogućili i marketing, testiranje i lokalizaciju igre.

Play!Zine: Kakvi su utisci publike do sada?

Foxy Voxel: Sudeći po broju prodatih primeraka i oceni od 91% na Steam-u, moglo bi se reći da su fantastični. Naša zajednica i fanovi su divni – svesni su kakav je tip igre, svesni su da je Early Access naslov i svi su puni podrške i razumevanja. Stalno se trude da pomažu jedni drugima i prave fenomenalne kreacije koje pokazuju na Discord-u, Reddit-u, Steam-u i Twitter-u.

Play!Zine: Na koje elemente se najviše žale da im nedostaju?

Foxy Voxel: Pored krupnih delova igre koji su planu, kao što su trgovina, interakcija sa drugim naseobinama, mehanika poput vatre, najčešće se traži skladište za knjige, oružja i oklope u formi polica, ormana i sličnog. Očekivali smo da će ovo biti traženo, ali ne baš na ovom nivou. Sva sreća, sve se poklapa sa našim internim planom. Ovo nam samo govori da igrači uživaju u samoj gradnji i uređivanju svojih kreacija i to nas posebno raduje.

Play!Zine: Šta se može očekivati od novina u Going Medieval Early Access fazi?

Foxy Voxel: Bolja optimizacija postojećih sistema, i mnoštvo novih mehanika. Nedavno smo objavili plan unutar igre i šta igrači mogu da očekuju – trgovanja, socijalne interakcije, vatru i mnoge druge elemente. Iako imamo plan, naši igrači su uvek dobrodošli da nam kažu svoje ideje. Često se nađe dobra ideja koja je prilično laka za implementaciju.

Play!Zine: Koji je očekivani datum izlaska 1.0 verzije igre?

Foxy Voxel: Planiramo da budemo u Early Access fazi najmanje godinu dana. Shvatamo da je potrebno još mnogo mehanika i sistema da bi se dobio “kompletan” osećaj igre. Ako dodamo na to i činjenicu da planiramo i podršku za modding, možete da vidite da nas čeka dosta posla. Ali spremni smo na to. Going Medieval je maraton, a ne sprint.

Play!Zine: Hvala vam na izdvojenom vremenu i intervjuu! Sa vama u priči, Going Medieval je definitivno u dobrim rukama! Jedva čekamo finalni izlazak!

Podržite Foxy Voxel studio na njihovoj zvaničnoj stranici, i naravno probajte Going Medieval!

Pripremili: Milan Janković i Božidar Radovanović

Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version