Razvoj igre i ispravke bagova nikada nisu bili zanimljiviji: Out of Bounds recenzija

Jedan problem sa video igrama koji se meni lično nazire na horizontu jeste onaj kreativne prirode. U svet video igara sam ušao kao klinac, i sada sa stažom od 5+ godina rada na časopisu, primetno mi je da je sve više i više igara koje liče jedna na drugu i teško je naći neku koja se može nazvati pravim osveženjem. To je baš osetno u svetu AAA igara i u određenim žanrovima, dok je kod indie igara situacija nešto blaža.

Out of Bounds je upravo igra koja se ne vodi zacrtanim normama već nastoji da se sama izdvoji svojim kreativnim idejama i karakteristikama koje je odlikuju. Originalno nastala kao ideja na jednom game jam događaju, developer Tobias Rusjan je rešio da proces pravljenja video igre predstavi u jednom zanimljivom formatu i to u vidu pucačine iz prvog lica. Out of Bounds je FPS igra sa prostom premisom – developer, inače protagonista igre, prenatrpan poslom biva uvučen u digitalni svet u kojem mora nastaviti svoju misiju, da kreira igru radeći na zvuku, grafici i rešetanju bagova (bukvalnih), ali ne kroz linije koda već trčanjem po nivoima i sa puškom u rukama.

Imate određeno vreme tokom kojeg je potrebno da sakupljate predmete u vidu blueprintova, šejdera i zvučnih efekata, a usput se pojavljuju i čudovišta u svojstvu bagova koje je potrebno uništiti. Tu se javlja element rešavanja zagonetki, jer do tih stvari nije baš lako doći i njihova pozicija se uvek smenjuje. Naravno, to nije baš tako jednostavno jer dalje kroz igru težina postaje sve ozbiljnija a gejmplej daleko brži. Dobar element gejmpleja je to što se vašim napretkom kroz igru nivoi šire, dobijaju na konkretnom izgledu i počinju da liče na ”završen proizvod”. Počinjete sa oštrim ivicama i “golim” teksturama, a tokom igranja nivoi dobijaju na detaljima sa više poligona i sve bogatijim efektima. Time se vidi direktna progresija i kako sve postaje produkt vašeg igranja.

Smrt nije permanentna već se nakon stradanja vraćate na početak istog zadatka. Takođe, postoje voćkice i sendviči koji se mogu sakupiti kako bi se protagonista regenerisao, a tu su i bonusi, u vidu kafe koja dodaje na brzini, inverzije nivoa i sličnih stvarčica.

Sa tehničke strane, prisutni su bagovi zbog kojih se dešava da igra “pukne” i da se time malo poremeti progresija, ali sem toga, drugih problema nema. Grafička i audio komponenta su skromne, što se i očekuje od igre koja košta svega 5 evra, ali to nimalo ne kvari ugođaj igranja. Igra je dosta kratka i može se preći vrlo brzo, ali s druge strane ima veliki replay value. Neko ko zaista želi dobru poziciju na leaderboardu mora da uloži mnogo vremena u Out of Bounds.

Iskreno, od igre bih voleo da vidim još više, nešto kao level editor ili samo više nivoa uopšte. Out of Bounds je i dalje dobra osnova za neku veću igru, tako da jedva čekam da vidim šta će developer sledeće uraditi.

Out of Bounds je stvarno jedinstvena igra sa odličnom idejom koja osvežava FPS žanr, koji je pomalo učmao ovih dana. Ako tražite pucačinu koja donosi nešto drugačije i pritom želite dobru zabavu, onda Out of Bounds ne smete propustiti.

Autor: Milan Janković

Out of Bounds

5€