Crnokosa u zemlji čuda: Ravenlok recenzija

Alisa u zemlji čuda je toliko čudna priča da može da se interpretira i adaptira na bezbroj interesantnih načina. Njen potencijal na ovom planu smo mogli da vidimo u mnogim filmovima i video igrama, koji su često zalazili i u žanr horora. Sopstvenu adaptaciju ove priče predstavio nam je studio Cococucumber kroz svoj novi naslov, Ravenlok.

U ulozi mlade protagonistkinje, vrlo brzo ćete biti uvučeni u mistični i magični svet inspirisan titularnom zemljom čuda. Tamo ćete naići na već poznate face kao što su beli zec, Tweedledee i Tweedledum, kao i mnoge druge preimenovane likove. Naravno, tu je i zla kraljica koja je korumpirala čitav svet, pa je na vama da je pobedite i oslobodite sve koji su pod njenom strašnom vladavinom.

Sam stil gejmpleja je miks nekolicine različitih žanrova koji su inkorporirani na veoma osrednjem nivou. Ravenlok se u prvom planu prezentuje kao akciona avantura, gde ćete se boriti protiv neprijatelja u klasičnoj 2.5D prezentaciji. Standardno ćete mlatiti mačem, blokirati štitom, dashovati u stranu, koristiti jednu od četiri sposobnosti ili jednostavno trčati oko protivnika. Nažalost, oružje koje dobijete na početku, iliti mač i štit, ćete koristiti do samog kraja bez načina da promenite stil borbe. No protivnici neće biti nešto preterano bistri, sa ponavljajućim setom napada očiglednijim nego u souls igrama – veoma lako ćete ih savladati, pa čak i glavna boss čudovišta.

Drugi veliki segment igre je istraživanje u metroidvania stilu. Skupljaćete zadatke od brda NPC likova koje ćete većinom moći da uradite usput ili u trenutnoj zoni, ali ćete se definitivno vraćati tamo-amo da biste sve postigli ili otključali nešto novo. Ako dovoljno ”gurate nos svuda”, uglavnom ćete usput pronaći sve što vam je potrebno. U suprotnom ćete se lako zaglaviti jer igra nema nikakvu naznaku šta su quest itemi a šta nisu, gde se nalaze ili bilo kakav hint osim ”eto, verovatno su u toj zoni”.

Kako se budete vraćali u svaku zonu, tako će se protivnici i ćupovi koje možete razbiti ponovo pojavljivati. Pored protivnika i NPC questova, naletećete i na zagonetke koje je potrebno rešiti. Nažalost, ni protivnici, pa ni zagonetke vam neće pružiti nikakav značajan izazov, što Ravenlok čini pomalo dosadnom igrom. Ne očajavajte, pošto postoji posebno dugme koje će naterati glavnog lika da igra. I to je nešto.

Voksel grafički stil može izgledati vrlo lepo, ali će češće načiniti da svet izgleda veoma, veoma čudno. No ako malo načkiljite oči i ne gledate preterano detaljno u svet, možete videti da je art direkcija skroz solidna. Svet je veoma šarenolik a svaka lokacija odaje utisak da su se umetnici jako potrudili da je učine jedinstvenom i zanimljivom. Muzika je dobra, ali ako dugo ostanete u jednoj lokaciji skapiraćete da je takođe veoma repetativna. Nedostatak glasovne glume koja bi i te kako učinila ovu igru zanimljivijom takođe umanjuje celokupno iskustvo.

Tu mukama nije kraj, jer su developeri iz nekog razloga odlučili da izdaju ”DLC” od 3$ za četiri šešira koji ne rade ništa. UI je takođe veoma prost i neinspirativan, i izgleda kao da su ga pokupili sa neke asset radnje i vrlo malo izmenili. Sa vedrije strane, igra generalno radi bez ikakvih problema – ponekad ćete naleteti na neki pogrešan hit box, ali to je to.

Ravenlok je definitivno igra za nekog mlađeg igrača koji želi da se oproba u hack and slash žanru sa minimalnim metoridvania elementima. Ako ste iskusan igrač, ovaj naslov ćete vrlo brzo preći i još brže zaboraviti.

Ravenlok je dostupan za PC, Xbox One i Xbox Series X/S

Igru ustupio: Stride PR

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.