Opisi igara
Skriveno objavljena šunjačka igra: Stargate: Timekeepers recenzija
Fanovi ove franšize su godinama, pa čak i decenijama, u iščekivanju gledali i nadali se da će se konačno vremenom pojaviti neki veći naslov koji bi ovaj serijal preveo u gejmerske vode u bilo kakvom žanru. I pored nekih prastarih igara iz devedesetih i veoma kratkog životnog veka jednog MMO naslova, već decenijama nije bilo ičega. Tako nam sada Timekeepers dolazi u stealth tactic žanru, što je ironično pošto je i sam po sebi veoma iznenadno i prikriveno objavljen.
Prva epizoda (da, misije se klasifikuju kao epizode što je pomalo slatko znajući da je igra bazirana na seriji) počinje tokom dešavanja u sedmoj sezoni pod nazivom Lost City. Tu ćemo upoznati našeg glavnog lika, Evu McCain, koja će voditi tim specijalista kroz mnoge epizode i opasne avanture. Svaka misija iliti epizoda će se odvijati na novoj lokaciji i sa različitim zadacima, a generalna premisa će se voditi oko pomaganja Jaffa otporu u borbi protiv Moloka. Najveća mana ovakvog uvoda jeste to da je igra pravljena za fanove serije – ako je niste gledali, teško da ćete skapirati šta se dešava.
Kada neko pomisli na Stargate serijal i kakva bi video igra bila napravljena u tom svetu, većina bi verovatno pomislila ili na neku pucačinu ili u najboljem slučaju XCOM tip igre. Svakako tip naslova gde biste pravili svoj tim specijalista, obnavljali neku poluraspalu bazu i rešavali taktičke potezne misije negde po svemiru. Mislim da bukvalno niko nije očekivao igru sa stealth mehanikom u stilu starog legendarnog Commandos ili Desperados serijala. No, iako igra uzima ekstremno dobru inspiraciju i zapravo se lepo uklapa u ceo SG-1 šmek, sama izvedba nije baš najbolja.
Kao što smo pomenuli, ceo fokus igre je na šunjanju, uklanjanju protivnika što neprimetnije i na kraju obavljanju zadatog zadatka. Na raspolaganju će vam biti dva ili više operativca, u zavisnosti od misije, i svaki od njih će, pored par standardnih, imati nekoliko veoma jedinstvenih i specifičnih akcija, od snajperisanja, preko granata za ometanje, do levitirajućih dronova. Neke od akcija možete koristiti više puta, a to su uglavnom sposobnosti koje vam daju neki privremeni benefit, dok će vas druge, koje su većinski borbene, koštati resurs poene. Igra je bazirana na tome da budete šunjalo a ne da pucate na sve strane, pa vas ovom mehanikom dodatno ograničava i usmerava. Pošto vas igra apsolutno odvlači od ”pucam po svemu što se kreće taktike”, bar vam daje pregršt opcija da protivnike onesposobite, uspavate, ili samo onesvestite. Međutim, često se javlja veliki problem ukoliko ne uspete da se sakrijete na vreme, pošto će vas čuvari aktivno tražiti. Borba sa njima na otvorenom će uvek loše proći po vas i samo u idealnim slučajevima ćete nešto moći da uradite.
Novi sistem sa kojim se Timekeepers poigrava u ovom žanru jeste mogućnost sinhronizacije poteza svih likova. U taktičkom modu gde možete zadati više komandi i isplanirati neki manevar takođe možete aktivirati da se taj manevar izvede sinhronizovano, i time recimo možete da se pozicionirate i onesvestite nekoliko protivnika odjednom sa svim vašim likovima. Sa tim na umu, vreme je da napomenemo najbitniju, najvažniju i najpotrebniju opciju – quick save i quick load. Igra zna koliko je ovo bitno da će vam bukvalno 30 sekundi pošto uradite quick save nasred ekrana izbaciti upozorenje i tajmer kada ste poslednji put snimili poziciju. Kapiramo da je ova opcija važna ali takav prikaz je veoma iritantan.
Mape su ogromne i samim tim treba često snimati kako se ne biste izgubili, a svaka, čak i najmanja lokacija treba da se tretira kao mini zagonetka (cela igra je zagonetka više nego što je klasična šunjalica). Protivnici će generalno uvek biti na istim patrolnim putanjama, uvek biti na istim lokacijama i uvek raditi iste stvari dok vi na neki način ne interagujete sa njima. Samim time možete lako ponoviti neki deo misije i provaliti bolji način da rešite taj konkretan deo zagonetke i susreta sa neprijateljima.
Grafički, igra nažalost izgleda kao nešto što je trebalo da izađe pre deset godina, a i tada bi izgledala veoma zastarelo. Svi ključni elementi su jasno vidljivi, ali količina detalja je ekstremno niska. Animacije su takođe veoma proste i bez nekih ekstremnih pokreta ili akcija, čak i tokom sinematskih momenata. Jedini vizuelni benefit je posvećenost prikazivanju novih vanzemaljskih lokacija u svakoj misiji.
Glasovna gluma je opšte prisutna tokom cele igre, što je veoma prijatno i lepo s obzirom da je igra bazirana na seriji. Doduše, sami snimci kao i gluma mogu da variraju od prihvatljivog do pomalo lošeg. Muzika je takođe tu ali je praktično neprimetna, dok je zvuk oružja iz serije i dalje prisutan.
UI i kontrole će biti poprilično čudne i moraćete da se naviknete da brzo reagujete i kombinujete akcije, što će vam dodatno zakomplikovati sama igra koja ima običaj da vas ne posluša ili da vam oteža kliktanje. Takođe, vidi se da se dev tim prvi put bavio ovim ”sinhronim taktičkim modom” pa će ponekad i taj sistem pobrkati šta treba da radi. Pathfinding takođe može da poludi u nekim momentima. Ali najsmešniji element igre, koji tehnički nije bug, je to koliko blizu možete udariti i onesvestiti nekog protivnika dok njegovi saborci bukvalno stoje odmah pored i pričaju kao da se ništa nije desilo. Takođe jednostavno možete da se prošunjate pored takvog para protivnika.
Teško je preporučiti Stargate: Timekeepers fanovima Commandos tipa igara pošto ovde nećete naći isti izazov niti slobodu, a ako ste fan Stargate serijala teško da ćete naći tip zabave koji je sama serija pružala. No, ako ranije niste igrali šunjalice i stvarno konačno želite da isprobate neku Stargate igru, onda joj možete dati šansu pošto sama cena nije prevelika. Ali imajte na umu sledeće: Igra bi trebalo da se sastoji od 14 misija iliti epizoda za prvu sezonu, ali za sada je dostupno samo sedam. Preostalih sedam misija će biti izdato kasnije u toku godine kao Part 2 koji će biti besplatan za sve koji su kupili igru.
Stargate: Timekeepers je dostupan za PC
Autor: Stefan Mitov Radojičić
Igru ustupio: Slitherine
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.