REVIEW: Valthirian Arc: Hero School Story

Ovaj tekst je originalno izašao u oktobarskom izdanju časopisa Play!Zine, koji možete preuzeti besplatno na ovom linku.

Biti direktor škole za heroje, ne može biti dosadan posao, a još manje loša ideja za jednu video igru. Nešto što su igre sa Hari Poter tematikom odavno trebale imati, dolazi nam u vidu igre Valthirian Arc: Hero School Story. Igra to odmah i sugeriše ironičnom paralelom, dajući školi ime “Bogvorts”. Dobro, dosta je bilo ubeđivanja, igro. Vidimo kakvu “igru” igraš…

U ulozi direktora, pred vama su dva glavna zadatka. Od novih učenika, stvoriti što bolje heroje, a ujedno izgraditi i što veću i bolju školu za sve nove pridošlice. Ove dve stvari su usko povezane, jer sva herojstva vaših učenika doprinose ka mogućnostima za izgradnju škole, dok nove mogućnosti koje škola kasnije nudi, ujedno stvaraju i bolje heroje.

Osim menadžmenta nad školom, gejmplej se ogleda i u akcionim nivoima, odnosno misijama na koje šaljete svoje učenike da se dokazuju i stiču iskustvo. Na ovom polju moglo se i više poraditi, jer akcija je krajnje simplistička i ume brzo da dosadi, a osim upravljanja školom, predstavlja glavnu mehaniku igre.

Zapravo, ceo vizuelni i igrački doživljaj ima jaku notu mobilnih igara. Ovo nije ni čudo, s obzirom da su upravo takve igre do sada bile glavni fokus razvojnog tima, ali ne menja ni činjenicu da posmatrati ovu igru na velikom ekranu ostavlja nešto bleđi utisak. Vizuelni stil ume da bude simpatičan, ali kada se grafika i akcija na ekranu zaokruže kao celokupan doživljaj, ovde baš i ne cvetaju ruže.

Ni od priče ne očekujte neko naročito šekspirovanje. Osim povremenih tema koje se tiču pomaganja i odnosa sa okolnim kraljevstvima, ceo narativ deluje kao “filler” sa svrhom da poentu igre tera dalje. To i nije toliko strašno, pogotovo ako niste neko ko mnogo voli da se zamara kojekakvim zapletima. A i pristaje dovoljno dobro jednoj igri koja se zasniva na menadžmentu.

Nakon što se nivo heroja podigne do određene granice, mogu da biraju klasu kojoj će pripadati u budućnosti. Ovo je zapravo proces koji se često ponavlja, jer klase se mogu birati više no jedanput. A nakon što ste u potpunosti zadovoljni svojim malenim junakom, možete ga pustiti da diplomira i napusti školu. U zavisnosti od toga kakav je heroj postao, bićete i bogato ili još bogatije nagrađeni iskustvom koje će pomoći daljoj izgradnji škole.

Ovo naravno znači i da će novi herojski učenici imati bolje uslove za napredak i tako se sve u krug vrti, definišući ujedno već pomenutu glavnu mehaniku igre. Koncept koji zvuči jako zarazno, pogotovo ako ima neki dalek cilj kom se teži, na žalost podbacuje na duže staze. Koliko god vas igra uvukla u svoje menadžerske procese, vrlo je verovatno da će ubrzo dojaditi.

Razlog ovome jesu poprilično neinventivne misije kao i plitak akcioni gejmplej koji nedovoljno koristi mogućnosti kakve ovaj koncept pruža. Izgleda da je razvijanje heroja do pravih, epskih proporcija i nezaboravnih avantura, ostavljeno za njegov život nakon diplomiranja…

Dobro, ruku na srce, nije sve tako crno. Ukoliko ste u prilici da birate, savetujem vam da igru probate na Nintendo Switch konzoli. Igranje na prenosivoj konzoli delovaće znatno prirodnije. A to u ovom slučaju može itekako da pomogne da se mane, koje se tiču jednostavnosti, daleko više zanemare. Valthirian Arc je jednostavna igra koja nedovoljno koristi kapacitet koncepta, ali je ujedno i simpatičan simulator dekanskog posla u školi za heroje, koji će vas zabaviti bar na desetak sati ukoliko mu pružite priliku.

Igru za potrebe opisa ustupio Evolve

Valthirian Arc: Hero School Story

0