Vesti

Zašto je dobro da je Starfield Xbox eskluziva?

Pete Hines, šef izdavaštva kompanije Bethesda, dao je razlog zašto je budući svemirski RPG Starfield ekskluziva za Xbox zapravo dobra stvar. Iako su neki igrači pokrenuli peticiju da se Starfield dovede na PS5, to se skoro sigurno neće desiti, a postoji nekoliko objašnjenja za tu odluku.

Prvo i najvažnije objašnjenje je očigledno to što je razvojni tim igre Bethesda akvizirala kompanija Microsoft, ugovor koji je završen u martu 2021. Pre akvizicije, očekivalo se da će ova dugo iščekivana nova igra biti dostupna na Sony i Microsoft konzolama, čak se šuškalo da Sony želi Starfield kao privremenu ekskluzivu za PS5. Međutim, sve se promenilo ubrzo nakon što je ugovor bio zaključen, kada je procureli trejler sa E3 2021 otkrio da će igra biti dostupna samo na Xbox Series X/S i PC platformama.

Microsoft trenutno pokušava da završi akviziciju kompanije Activision Blizzard, ali suočava se s brojnim preprekama. Kompanija Xbox se trenutno nalazi u sudskom postupku sa Federalnom trgovinskom komisijom (FTC), koja traži privremenu zabranu u cilju blokiranja ove transakcije. Tokom trajanja saslušanja, na svedočenje su bili pozvani neki visoki izvršni direktori, među kojima je bio i Pete Hines, šef izdavaštva kompanije Bethesda. On je izjavio da lično podržava ekskluzivnost Starfielda za Xbox konzole.

“Ne postoji sumnja u mom umu da je mogućnost da se fokusiramo na manji broj platformi i hardvera od velike koristi za tim”, rekao je Hines. Drugim rečima, ne brinuti se o specifičnostima dvoje  konzolnih ekosistema omogućilo je programerima da rade efikasnije. Hines je objasnio da kvalitetna kontrola može proći kroz više rundi testiranja kada se radi samo na jednoj platformi, navodeći primer stavljanja 100 testera na izgradnju za Xbox u poređenju sa podelom radne snage na dve platforme.

Kada bi se Starfield istovremeno razvijao za PS5 i Xbox i kada bi se pažnja testera podelila, rekao je Hines, “nalazili biste manje problema, ne biste išli tako brzo. Trebalo bi više vremena, koštalo bi više”. Zapravo, ranije je Matt Booty, šef Microsoft Studios, tvrdio da će Starfield imati najmanje grešaka od bilo koje druge Bethesda igre, a deo toga može biti zbog ekskluzivnosti za Xbox. Ipak, Hines je takođe izjavio u svom svedočenju da ga je “pogodilo” to što su fanovi PlayStationa bili nezadovoljni ovom najavom.

S druge strane, FTC tvrdi da ekskluzivnost Starfielda pobija tvrdnje kompanije Microsoft da će zadržati Call of Duty na PlayStation konzolama ukoliko se dogodi akvizicija kompanije Activision Blizzard. Pre kupovine ZeniMaxa, postojala su neodređena uveravanja da će Bethesda naslovi ostati dostupni na svim platformama, ali su ekskluzivnost Starfielda i Redfalla za Xbox otkrivene ubrzo nakon zaključenja ugovora. Takođe, tokom saslušanja o zabrani FTC-a 22. juna, saznalo se i da je nadolazeća igra o Indiani Jonesu trebala biti dostupna na više platformi sve do trenutka kada je Microsoft akvizirao Bethesdu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu

Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top