Opisi igara

Letim kao grom, ubadam kao raža: Thunder Ray recenzija

Ne znam koliko je godina ili pak decenija prošlo otkako sam poslednji put igrao legendarni „Punch-out!!“. U tom smislu, igre gotovo jedva da se i sećam. Ali isto tako znam da igru koja je pred nama, u igračkoj biblioteci mog uma nemam sa čime drugim da uporedim.

Thunder Ray je evidentno inspirisan Nintendovim klasikom, ali da li zaslužuje da bude stavljen rame uz rame sa legendarnim naslovom? Hajde da vidimo.

Po izvođenju, u pitanju je arkadni boks, gde iz ugla kamere koja je fiksirana iza leđa protagoniste, pažljivo odmerenim udarcima pronalazite rupe u protivničkoj odbrani na putu do pobede. Protivnici se nižu jedan za drugim a ceo taj kontinuum povezan je prenaglašenom pričom predstavljenom kroz veoma lepe urađene međuanimacije.

Kada je izgled u pitanju, igra izgleda zaista impresivno. Sve u kompletu je crtano rukom, od priče do gejmpleja, i ne samo da su u pitanju izuzetno tečne animacije, već je crtež pun detalja i primamljive palete boja. Zapravo, sve je na tom nivou da sam u par navrata igru počeo da poredim sa fenomenalnim Cuphead-om koji je pripadnik sasvim drugog žanra.

I dok je u sam izgled igre nesumnjivo uloženo mnogo truda, gejmplej je veoma direktan i sastoji se isključivo iz borbi. Nemate nikakve sporedne aktivnosti već isključivo pesničenje – od protivnika do protivnika. Osim što možete da udarate levom i desnom rukom, tu su udarci u telo ili glavu kao i ojačane varijacije svakog od njih. Naravno, da sve dodatno razmrda, na raspolaganju imamo i specijalne udarce u čak nekoliko nivoa snage.

E sad, probiti protivnički blok nije jednostavno, naročito kada krene da uzvraća udarce pa na vas dođe red da spašavate glavu. Ovo je trenutak kada do izražaja dolazi dizajn igre koja je izuzetno kratka ali ujedno i jako izazovna. Bez obzira što postoji tri nivoa težine, čak i najmanji će pošteno namučiti manje iskusne igrače.

Od vas se očekuje da prepoznate protivnički udarac i iskoristite odgovarajući način da ga izbegnete. Da li ćete se sagnuti, pomeriti u stranu ili podići blok, zavisi od toga koliko ste puta primili taj isti udarac. Tako je, igra najveći deo svog izazova zasniva na „trial and error“ principu, odnosno pokušaj, pa ako ne ide – pokušaj nešto drugo.

Tako ćete protivnika koji vas iz prvog pokušaja totalno demolira, poraziti sa lakoćom nakon što dobro proučite njegove napade. Jedinu zamerku koju ovde mogu da iznesem a da se ne tiče prevelike jednostavnosti gejmpleja, jeste neobično kašnjenje u odzivu kontrola. Verovatno je ovo implementirano dizajnom, ali nakon što pritisnete taster za odgovarajuću odbranu, proći će oko pola sekunde pre nego što vaš lik izvede komandu.

Možda to i jeste bila namera tvoraca igre, ali u jednom naslovu gde se od vas traže brzi refleksi, videti kako lik sporo odgovara na vaše instrukcije može biti krajnje frustrirajuće. Istina, sve ovo je na neki način deo težine igre koju biste savršenim igranje mogli preći i za manje od pola sata (da, dobro ste pročitali). Ali bez obzira na to, izazov treba da leži u fer dizajnu a ne u sporom odzivu – jednom od najvećih košmara svakog igrača na planeti.

O muzici i kompletnom audio doživljaju ne mogu da kažem ništa specijalno pozitivno ali istovremeno nemam ni neku konkretniju zamerku. Što nekako govori mnogo a opet – bukvalno ništa. Hm.

Kao šlag na torti kratkom iskustvu, nameće se epilog koji sugeriše nastavak. Da li u obliku nove igre ili DLC dodatka – ne znam. Ali ovo drugo bi bilo pametnije, kako je i sama osnovna igra nekako jedva dovoljno velika da bi se mogla nazvati kompletnim naslovom.

Thunder Ray je zanimljivo iskustvo za jedno popodne a može poslužiti i kao odličan izazov igračima koji vole da ponavljaju jedno te isto kako bi usavršili svoje veštine kojima će posle na rođendanskim žurkama impresionirati društvo. I dok bih ja radije da naučim da žongliram nego da tako nešto pokušam u ovoj igri, ne mogu a da je ne preporučim onima koji su voleli „Punch-out!!“ ili im ovakav tip igara deluje primamljivo.

Možda kratko i ne sasvim fer, ali definitivno iskustvo u čiju je sirovu prezentaciju uložen trud kakav se ne treba zanemariti.

Thunder Ray je dostupan za Nintendo Switch, PC, PS4, Xbox One i Series X/S

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: Purple Tree Studio

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Thunder Ray

14,99€
6.6

6.6

6.6/10

Za:

  • Božanstvene, rukom crtane animacije
  • Pristupačno i izazovno

Protiv:

  • Izuzetno kratko
  • U svojoj težini, često nepošteno
  • Igra poseduje samo jedan jedini režim igranja
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top