Beskonačno dosadno: Endless Dungeon recenzija

Jako volim top-down twin-stick shooter igre. Često su dizajnirane tako da ne oduzimaju mnogo vremena ali pružaju mnogo zabave. Endless Dungeon je trebalo da bude još jedna u nizu ovakvih igara, ali sa odličnim pedigreom Endless serijala kao spiritualni nastavak na Dungeon of the Endless. Nažalost, Endless Dungeon me je vrlo razočarao svojim previše jednostavnim izvođenjem, dosadnim mehanikama i vrlo strmoj težini.

Endless Dungeon nije samo klasičan twin-stick shooter, već ima elemente strategije i tower defense mehanika. Ako igrate solo, birate tri karaktera koja možete da igrate u isto vreme (tako što u datom momentu kontrolišete jednog a izdajete naređenja ostalima), i cilj vam je da na svakoj misiji sprovedete robota koji nosi kristal sa jednog dela mape na drugi. Svaka mapa je podeljena na prostorije koje su zatvorene i otvaranjem istih generišete resurse i prolazite dalje kroz proceduralne mape. Zvuči komplikovano, ali je više nego jednostavno.

Pre početka svake misije, birate koju mapu želite da igrate i one se razlikuju po težini, dizajnu a i questovima koje dobijate od lokalnih NPC-eva. Kada izaberete mapu, birate svog glavnog karaktera i krećete na misiju. Kao što rekoh, mapa je podeljena na prostorije i na vama je da istražite skoro svaku jer možete naći izlaz, unapređenja ali i neprijatelje. Otvaranjem vrata se povećava i nivo opasnosti tako da morate da pazite da li je pametno otvoriti neka vrata ili ne. Kada se nivo opasnosti poveća na određeni nivo, kreće talas neprijatelja i vaš cilj je da odbranite kristal.

Odbrani možete pristupiti na više načina. Prvo, vaš heroj ima niz oružja koje može da koristi i koje nalazite tokom misija. Svako oružje ima neki drugačiji način pucanja kao i elementarne osobine koje dodaju štetu u zavisnosti od tipa neprijatelja. Pored oružja imate jednu sposobnost i jednu ultimativnu sposobnost koja ima veliki cooldown. Ono što se meni najviše dopalo je izgradnja odbrambenih topova koje možete postaviti u svakoj sobi. Postoji velik broj različitih topova koji nisu samo ofanzivni ili defanzivni, nego postoje i strukture koje pojačavaju vaše heroje u vidu veće štete, veće odbrane i slično. Dodatni izazov, a i ono što vas zaustavlja da popunite svaku sobu topovima, jeste menadžment resursa.

Imate tri resursa, nauku, industriju i hranu (grubo prevedeno). Otvaranjem svake prostorije dobijate malu količinu svakog resursa ali ako pronađete specijalne lokacije, možete da napravate strukture koje vam generišu znatno veći broj resursa. Neprijatelji će napadati ove građevine, tako da je koordinacija bitna da se svaki talas pobedi i odbrani kako biste lakše prešli nivo. Ovo je sve super bajno i krasno ako igrate multiplejer, ali je singlplejer potpuno druga priča.

U singlplejer modu, u datom momentu možete da igrate jednog heroja i da zadajete vrlo bazične naredbe ostalima. Možete u bilo kom trenutku da preuzmete kontrolu nad drugim herojem, ali tada nastaje ludnica jurnjave po mapi, pogotovo ako horda napada. A.I. nije dovoljno pametan za singlplejer i mislim da uopšte ne treba igrati igru na ovaj način.

Generalno, Endless Dungeon ima super ideje na papiru ali je jako repetativan i dosadan. Sve se svodi na „otvori sobu, ubi nekoga ako je tu, unapredi oružje, otvori drugu sobu, čuvaj kristal“. Neprijatelji su u početku vrlo jednostavni i lagani tako da igra već u startu postavlja loš presedan, jer čim pređete jedan nivo, težina skače eksponencijalno. Ovo pravdaju rogue lite elementima gde skupljate posebne predmete po mapama koji će vam možda otključati novog heroja, ili scrap koji koristite da unapredite heroja, oružja i otključate dodatne mape.

Endless Dungeon u trenutnoj formi meni nije bio zabavan. Igrao sam ga na Steam Deck-u (na kom radi odlično) solo i može da ubije neko vreme. Igra je u multiplejeru mnogo zabavnija, ali već posle sat vremena igranja repetativnost izlazi na površinu i nagli skokovi težine ne pozivaju na ponovno igranje, bez obzira na rogue lite mehanike. Štaviše, tek po pisanju ove recenzije je izašao patch koji dozvoljava progres igračima koji nisu host. Iako igra nije skupa, preporučujem da sačekate besan popust, kao i da dobije još par zakrpa koji bi je učinili možda malo zabavnijom ili dinamičnijom.

Endless Dungeon je dostupan za PC, PS5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch i Android

Autor: Igor Totić

Endless Dungeon