Tokom svoje istrage o kupovini Activision Blizzard grupe od stranije Majkrosofta, CMA je sproveo različite ankete, uključujući i onu koja je otkrila da bi otprilike 15 procenata Playstation korisnika prešlo na Xbox ako bi Microsoft učinio Call of Duty ekskluzivnim. Microsoft je sproveo sopstvenu studiju o tome, otkrivši da bi broj korisnika koji bi se udaljili od Playstation-a verovatno bio mnogo manji.
Ovaj argument je pomalo glup, pošto se Microsoft već potrudio da saopšti da ne želi da Call of Duty učini ekskluzivnim. Međutim, ako hipotetički jeste, Microsoft osporava tvrdnje CMA da bi Sony automatski izgubio 15 odsto svog tržišnog udela. U studiji koju je sprovela Microsoftova grupa za pravo konkurencije i poslata Axiosu, kompanija otkriva da bi se samo 3 procenta korisnika prešlo ako bi Call of Duty postao ekskluziva za Xbox.
CMA-ovo istraživanje anketiralo je igrače koji provode najmanje 10 sati nedeljno u Call of Duty ili su potrošili najmanje 100 dolara u igri u poslednjih godinu dana. Majkrosoftova studija cilja na sličnu grupu, ali je došla do mnogo manjeg broja korisnika koji su spremni da promene. Međutim, vredi napomenuti da bi nešto više od 10 odsto korisnika koji su naveli Call of Duty kao jednu od svoje dve omiljene franšize igara promenilo konzole.
Naravno, reći da ćete promeniti konzole u anketi koja ide preko hipotetičkog scenarija i zapravo ispustiti novac su dve različite stvari. U svakom slučaju, Microsoft je potpisao zakonske ugovore kako bi osigurao da Call of Duty ostane multiplatforman, i otvorio je svoje first-party naslove i za rivalske servise za cloud gaming, odnosno za Nvidijin GeForce Now. Ovi potezi su, kako se izveštava, uveliko ubedili Evropsku komisiju da odobri sporazum, iako EU svoju zvaničnu odluku o tom pitanju neće objaviti do aprila. CMA u UK takođe treba da donese konačnu odluku 26. aprila.
U SAD, FTC je tužio da blokira dogovor i Microsoft se trenutno priprema za suđenje. Kao deo faze otkrivanja, sudija je naložio kompaniji Sony da odobri Microsoftu pristup dokumentima, uključujući ugovore o licenciranju i ekskluzivnosti, koji datiraju iz 2019. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.