Opisi igara

Okeanovih 11 botova: Payday 3 recenzija

Okeanovih 11, Vrelina, Baby Driver, Italian Job i razni drugi filmovi ovog tipa su kratki i zabavni i uvek su držali publiku na ivici sedišta u bioskopima. Bili su napeti, brzi i relativno pametno napisani da smo svi mi ponekad imali želju da se nađemo u ovakvim filmovima. Okej, dotična Rick i Morty epizoda je imala dosta poente (za one koji su gledali) ali su ovi filmovi i dalje barem malo, pa, kul. Payday serijal je obećavao ovaj vid zabave gde vi kao igrač zapravo možete da učestvujete i napokon nam je stigao treći nastavak koji obećava mnogo više, ali mnogo manje ispunjava. 

Da krenemo prvo od najvećeg problema a to je nemogućnost igranja u offline modu (obećali su patch, ali tokom pisanje ove recenzije i dalje nije bilo moguće). Bilo da želite da igrate solo ili sa drugim nasumičnim igračima, potpuno ste na milost i nemilost stabilnosti servera. Toliko je bilo loše da u prvih par sati otkako sam dobio ključ uopšte nisam mogao da probam igru. Toliko je bilo loše da čak i kada sam upao u queue, igra nije uspevala da mi pronađe igrače i dobijao sam botove koji su katastrofa loši. Igra je očigledno dizajnirana oko co-op igranja ali pošto ja nemam prijatelje koji imaju Payday 3, nisam uspeo da iskusim verovatno najbolje što igra može da pruži – bio sam osuđen na botove. 

Payday je simulacija pljački kao što smo viđali u gore spomenutim filmovima. Posle kratkog brifinga i bez nekog detaljnog spremanja za krađu, igra vas sa još tri igrača ubacuje u nivo koji ima razne zadatke u odnosu na konačni cilj. Igra ima relativno malo različitih mapa to jest misija koje će sigurno biti proširene u budućnosti, ali hajde da uzmemo primer pljačke banke radi ove recenzije. 

Pljačku krećete sa ulice i morate sami da pronađete najbolji način kako da pristupite novcu. Igra dozvoljava više pristupa od relativno dobrog stealth pristupa do potpunog haosa sa oružjem i bombama. Cela banka je pod potpunim nadzorom, kako u smislu kamera tako i stražara, tako da morate lepo da planirate kako ćete pristupiti sefu koji spada u zabranjenu zonu. Ako idete stealth putem, imate niz zadataka koje treba da ispunite, kao što je isključivanje struje i sigurnosnog sistema. Do njih možete doći samo ako uspete da nabavite posebne ključeve koje nose stražari i morate ih opljačkati. Prvi put sam probao stealth pristup ali zbog botova se cela pljačka vrlo brzo pretvorila u haos. Srećom, botovima možete narediti da ostanu na mestu i sami da ispune stealth zadatke, ali ovo zapravo ubija celu poentu igre. Pošto je banka puna raznih NPC-eva, možete ih skoro sve uhvatiti, vezati ili pretvoriti u taoce i žive štitove, u zavisnosti kako igrate. Ako izaberete put haosa, zadatak će vam se usred misije promeniti gde ćete koristiti termit (supstanca koja gori na visokim temperaturama) i njime probušiti plafon do sefa. Samim tim se aktivira policija i tu kreće apsolutni džumbus gde se štitite taocima i pregovarate, kupujete sebi vreme ili krećete u direktan oružani okršaj. 

Osećaj pucanja i kretanja je vrlo dobar i fluidan i čini mi se da je dosta vremena posvećeno oružju. Ovo mi je čudno za ovakav tip igre gde bih rekao da je poenta stealth ili vrlo stroga taktika. Policija će postavljati snajpere, slati oficire u teškim oklopima i što duže traje misija, to će vam biti teže da pobegnete. 

Ako uspete da pobegnete i zaradite neki novac, moći ćete da unapređujete opremu i klasu koju igrate. Problem sa ovom mehanikom je to što XP dobijate tako što ispunjavate posebne izazove i igra vas tera da ponavljate misije da ispunite iste. Ovo je dosta čudan izbor jer vas ne nagrađuju za vašu kreativnost nego samo za ono što su developeri smislili. XP mi je jako sporo išao tako, pogotovo što sam bio sam jer botovi ne rade ništa što doprinosi izazovima, i nisam daleko dogurao sa unapređenjima što je šteta. 

Ono što je isto čudno što igra ne podržava dogovor između igrača pre misije ili čak tokom iste. Jesam igrao isključivo sa botovima ali mislim da ne bih imao baš mnogo izbora za dublju komunikaciju sa drugim igračima sem ako ne igram sa ljudima koje znam. 

Iskreno da vam kažem, ni u jednom momentu se nisam osećao kao Val Kilmer, Robert DeNiro ili Džordž Kluni. Više sam imao osećaj obične stealth igre koje sam igrao više puta do sad. Najnoviji Hitman, na primer, dozvoljava više imerzije i kreativnosti koju sam očekivao od Payday 3. Iako je gunplay solidan, i misije sigurno mnogo zanimljivije u društvu, Payday 3 vam u trenutnom stanju nikako ne mogu preporučiti.

Payday 3 je dostupan za PC, PS5 i Xbox Series X/S

Autor: Igor Totić

Igru ustupio: Iris Mega

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Payday 3

39,99€
5

5

5.0/10

Za:

  • Gunplay je solidan
  • Igra nagrađuje stealth pristup

Protiv:

  • XP sistem
  • Online ne radi a offline mod ne postoji
  • Ne izdvaja se kao poseban žanr
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top