REVIEW: Ultra Street Fighter IV

Ultra Street Fighter IV je već peto izdanje Street Fighter četvorke. Od kada se igra pojavila 2008-e (na arcade mašinama u Japanu) odnosno 2009-e na konzolama štirom sveta, održano je nabrojano profi turnira i odigrano online mečeva a Capcom sve vreme svakako nije sedeo skrštenih ruku, pa su u međuvremenu hvatali beleške, dorađivali već postojeće i dodavali novo. Kulminacija svega ovoga je Ultra Street Fighter IV, kako se čini poslednje izdanje ove igre.

USFIV-Decapre-Screenshot-02_resize

Puno toga se promenilo od prve verzije koja je u sebi sadržala 17 likova. Dovoljno je reći da Ultra Street Fighter ima 44 lika i već bi trebalo da vam bude jasno u kvantitativnom smislu koliko je igra napredovala. Mi ćemo se naravno ovoga puta osvrnuti pre svega na novitete koje donosi Ultra u odnos u na polsednji Arcade Edition.

Pre svega i igri se nalaze 5 novih likova. U pitanju su Rolento, Pison,  Hugo i Elena koje znamo iz ih ranijih nastavaka a najsvežije iz Street Fighter vs Tekken. Oni generalno podsećaju na svoje verzije iz ovih igara, osim naravno što je Street Fighter 4 mehanika nešto različita od ove igre. Sva četiri lika deluju dovoljno različito jedni od drugih što po stilu igre, izgledu, pa ako hoćete i personalitiju, i svi deluju kao dobar dodatak već prilično robusnom broju likova. Potpuno novi lik u igri je Decapre. Ona će vas na prvi pogled bez sumnje podsetiti na Cammy, ali kada počnete da igrate videćete da se radi o unikatnom novom liku.

Love_Storm_resize

Osim pet novih likova, Ultra Street Fighter IV donosi i izuzetno veliki broj sitnih balans tvikova za već postojeće likove. Ako ste neko ko nije previše iskusan u Street Fighteru, velike su šanse da vama ove promene neće biti baš preterano očigledne. Ako ste pak iskusni igrač, ove sitnice su vam verovatno najznačajniji novitet koji Ultra donosi. Tu dolazimo i do jedne interesantne stvari koja generalno važi sa Street Fighter serijal. Naime iako tako možda ne deluje na prvi pogled, radi se o jednoj od najkomleksnijih i razrađenih ne samo tuča, već i video igara uopšte. Razlika između početnika i Street Fighter veterana je toliko ogromna, da je zaista nemoguće zadovoljiti želje i jednih i drugih. Street Fighter serijal se uvek više držao ovih drugih, pa ako ste početnik, pred vama su meseci, da ne kažemo i godine treniranja, pre nego što biste mogli iole da uživate u online mečevima.

Jedan od najboljih dodataka koji je prisutan u igri, a koji će opet zanimati samo iskusne igrače, je edition select. Capcom je uveo mogućnost da kada birate lika, izaberete i sa kojim njegovim izdanjem želite da igrate. Opšte je poznata stvar da je recimo Sagat bio izuzetno overpowered u prvom izdanju igre, pa ako vam zabavno zvuči ideja da sa njim objasnite neke stvari online početniku u old school stilu, sada vam je ta mogućnost dostupna.

usfiv-1-02_resize

Ultra takođe donosi i potpuno novi red focus attack. Za razliku od standardnog, on je u mogućnosti da upije više protivničkih udaraca, naravno na račun vašeg health-a. Tu je i mogućnost da vaš karakter ima dostupna oba ultra komboa u istoj rundi. Njihov damage je smanjen u odnosu na to ako selektujete da imate samo jednu, ali je zato sada tu znatno veća mogućnost taktiziranja.

Online mod je takođe doživeo par noviteta. U elimination modu dva tima od po tri igrača se bore dok poslednji igrač u timu ne ostane bez health-a. Slučaj da jedan od igrača izdominira ceo tim je do neke mere sprečen time što se na početku runde ne regeneriše health pobedničkom igraču (mada nemojte se iznenaditi ako naletite na igrača kome ovo i neće biti preterani problem da ispraši trojicu za redom). Training mode je takođe doživeo unapređenja. Postoji opcija save state-a koja vam omogućuje da snimite trenutno stanje borbe i kasnije joj se vratite. Ovo je vrlo korisno ako hoćete da vežbate tačno određeni scenario i ne morate da ga veštački kreirate iznova.

USFIV-Decapre-Screenshot-01_resize

Imajući u vidu šta su sve doradili u igri, moramo da kažemo da nam je potpuno nejasno zašto Capcom ignoriše Trials mode još od Super Street Fighter 4 iteracije. Ne samo da 5 novih likova iz Ultre nemaju svoje trials, nemaju ih čak ni  Yun, Yang, Evil Ryu i Oni, koji su prilično odavno se priključili družini. Zašto ovaj mod jednostavno nisu skroz izbacili, kada ga već ignorišu na ovaj način, ostaje nejasno.

Ultra Street Fighter IV je fenomenalna igra i kulminacija jedne od najboljih (ako ne i najbolje) tuče ikada. Za sada je dostupan samo kao upgrade na Arcade Edition. Retail izdanje će se pojaviti u avgustu, zajedno i sa PC verzijom koja će po prvi put od starta podržavati Steam integraciju. Ako ste neko ko redovno igra Street Fighter, ne časite časa, odmah Arcade edition upgradeujte na Ultru. Ako niste toliko nestrpljivi da probate nove likove i ostale dodatke koje donosi Ultra, možete da sačekate i retail izdanje koje će inače na disku sadržati i sve DLC kostime koji su se do sada pojavili. Dakle definitivno izdanje ove igre, ono koje će vredeti čuvati za sva vremena.

Autor: Marko Narandžić

Ultra Street Fighter IV

0