REVIEW: Hearthstone Goblins vs Gnomes

Prva velika ekspanzija za planetarno popularni kompjuterski CCG naslov , Hearthstone, stigla nam je ovog decembra. Razmak između najave ekspanzije i njenog izlaska bio je iznenađujuće mali, prošlo je nepunih mesec dana od najave na Blizzconu, do 8. decembra kada je igra stigla na naše bnet klijente. Teoretičari zavere to su pravdali time da iz Blizzarda žele da igrači uštede što manje in-game golda kako bi potrošili što više pravih para kada stigne nova ekspanzija. Dodatak toj teoriji je i naizgled „lep gest“ Blizzarda da nove karte pusti u protok u Arena modu nekih nedelju dana pre izlaska nove ekspanzije, kako bi se ljudi oprobali sa novim kartama i nešto ranije, ali naravno, da bi ušli u arenu treba dati 150 golda, a nisu svi dobri da pozitivno „obrću“ gold u areni, što je opet značilo manje golda jednom kada stignu novi packovi.

pO8WWydTRgKw

Elem, igra je zvanično izašla 8. decembra za NA server i 9. decembra u ostatku sveta. Launch day je pratio totalni haos i pad servera koji izgleda predstavlja već tradicionalno dešavanje kada je Blizzard u pitanju. Veze su pucale, transakcije nisu prolazile, igra je kasnila na ostalim serverima, a narod masovno kupovao pogrešne packove. Naime, packovi za novu ekspanziju se jasno razlikuju u shopu od starih packova, ali pošto je kupovina po defaultu nameštena za stare packove, mnogi su svoju ušteđevinu bacali na njih, što je stvorilo dodatni haos zbog žalbi silnih igrača kojima se ovo desilo i traženja refundacije. Kada je sav ovaj haos prošao, sutradan je igra konačno mogla da se igra na miru. Ljudi iz Blizzarda, ne budite stipse, nego se otvorite za povećanje kapaciteta servera da vam se ovo više ne bi dešavalo.

Igra je dobila skoro 130 novih kolektabilnih karata!

Ekspanzija nam donosi nekih ~120 novih karata, od koji je čak 20 legendarnih. Možda glavna novina je i to što je svaka klasa dobila po jednu novu legendarnu kartu. Glavna tema ekspanzije su minioni tipa Mech, koji čine otprilike 1/3 novih karata. Svaka klasa je dobila po nekog Mecha kako bi eventualno pravili Mech deck, ali mnogi Mechovi su karte koje su dobre same po sebi i ne moraju se igrati u sklopu Mech špilova. Osim toga i stare „rase“ su dobile po koje pojačanje, pogotovo Pirati i Murloci. Blizzard je izgleda rešio da forsira Shamana kao klasu oko koje bi se pravili Murloc špilovi. Osim epic Murloc miniona koji vuče kartu svaki put kada vaš Murloc umre, Shaman legendarna karta je, na iznenađenje mnogih, Neptulon, gospodar voda, koji vam kao battlecry puni ruku Murlocima. Ova karta je po našem mišljenu veoma kvalitetna legendarna karta koja se ne mora čak ni igrati u Murloc decku, ali su Šaman igrači ostali razočarani što su se Murloci vezali za njih i što nisu dobili neku „nezavisno“ dobru legendarnu kartu. Primetan je i pokušaj pojačanja Demona kod Warlocka na čelu sa čuvenim Mal’Ganisom, koji ima osobinu da daje vašim demonima 2/2 i čini vašeg heroja imunim. Hunter je dobio par sporijih karata kojima se pokušava uvođenje raznolikosti u Hunter buildovima, pre svega želja da se pojave manje agresivni, a više control Hunter deckovi. Paladin, kao objektivno najslabija klasa pre ekspanzije, je znatno pojačan kartama koje se odlično slažu sa njegovim hero powerom, ali i pojedinačno snažnim kartama.

Fa85n9xKQfW2

Osim Mechova, Goblina i Gnomova, još tri teme se provlače kroz ovu ekspanziju setom od po par karata. Tu je Ogre set – Ogre Warmaul kao warrior oružje, Ogre Ninja koji je rogue 6/6 stealth minion i Dunemaul Shaman za šamana sa windfury osobinom. Za ovaj set karakteristično je da daju solidno više za svoju cenu, ali sa negativnim efektom da imaju 50% šansi da udare drugu metu od one koju ste vi izabrali, što za kreativne igrače ne mora uvek da bude negativna osobina. Veoma zanimljiv koncept koji nam se sviđa, a uz to sjajno se slaže sa Ogreovima kao trapavim i neposlušnim stvorenjima. Na kraju, tu je i legendarni Ogre – Mogor the Ogre koji svim minionima daje šansu da promaše svoju metu! Teško upotrebljiv u ozbiljnom špilu, ali izuzetno zabavan minion. Tu su i veliki neprijatelji Gnomova, Troggovi, u vidu 3 miniona koji benificiraju od toga da vaš protivnik igra spellove, uz legendarnog Troggzora koji sa svakim protivničkim spellom stavlja na tablu svog manjeg saplemenika, jedna od top 3 legendarnih karti iz ovog seta. I na kraju, treća upečatljiva mini tema jesu „pilotirani“ minioni – Piloted Shredder, Piloted Sky Golem i Sneed’s Old Shredder, svaki sa osobinom da samonuje novog miniona na tabli, a o njima čitajte više u Hearthstone rubrici našeg časopisa u ovom broju.

I ako se igra zove po Goblinima i Gnomovima, glavne zvezde ekspanzije su Mechovi

Ekspanzija je donela i ispravku gomile sitnih bagova, ali nažalost stvorili su se i neki dodatni bagovi, a neki i dalje ostali od ranije, pa nam ostaje da se nadamo da će se uskoro to promeniti. Verovatno glavna novina igre, osim naravno novih karata, je spectator mod koji omogućava da lako pristupite partiji bilo kog prijatelja i da u trenutku gledate njegovu partiju koju igra. Ukoliko ste prijatelj sa oba igrača koja igraju, možete u jednom prozoru gledati ruke oba igrača! Karte igrača koji je gore doduše su okrenute naopako i izgledaju čudno, ali ipak to ostavlja autentični utisak kada gledate partiju. Nažalost, spectator mod trenutno pati od solidne količine bagova koja će se, nadamo se, ispraviti sa nekim novim patchom. Tu je i nova tabla sa puno novih zanimacija koje vam ostaju da ih otkrijete dok čekate da vaš protivnik završi potez.

[huge_it_gallery id=”12″]

Ukoliko igrate već dugo Hearthstone, nemamo šta puno da vam kažemo, ulaganje u packove iz nove ekspanzije se svakako isplati jer nove karte nude puno novih mogućnosti kako za zabavu tako i za ozbiljne špilove. Meta se već sada ozbiljno drma i puno se eksperimentiše sa špilovima i bila bi prava šteta da propustite glavnu zabavu. Ukoliko ste pak novi igrač, savetujemo vam da pre svega vaš in-game gold uložite prvo u Naxxramas avanturu i osnove packove, pa kada malo izgradite vašu kolekciju, onda da polako pređete na Gobline i Gnomove.

Autor: Nikola Savić

Hearthstone Goblins vs Gnomes

0