REVIEW: Deception IV The Nightmare Princess

Hajde odmah da raščistimo s tim – da nema Japana, verovatno ne bi postojalo ni barem 50% žanrova video igara. Tako je, zemlja koja definiše nove, čudne smerove u razvoju bilo kakvog vida zabave, svakako je zaslužna za mnogo igara koje su nas oduševljavale u prošlosti svojom originalnošću, ali i za one za koje nismo imali nikakav komentar, koliko su van svih granica onoga na šta smo navikli. Ali da ne dužimo dalje i da vas ne zavlačimo u kovitlac šarenolikosti japanske industrije, okrenimo naše glave na ovu stranu jer pred nama je nova igra iz Deception serijala, Deception 4: The Nightmare Princess. Ako ste upoznati sa serijalom, neće vas dočekati bog zna šta novo ili inovativno, ali ovaj put ćemo krenuti od same osnove i pretpostaviti da ne znate ništa o ovom serijalu. Što je i možda najbolje kada je nešto japansko u pitanju, jer ko zna kakvo vas ludilo vreba sa istoka. Dobro, nećemo preterivati, verovatno sad očekujete ko-zna-šta u nastavku opisa. Smirimo strasti i počnimo.

Deception-IV-The-Nightmare-Princess-Group_B1

Deception igre su logičke igre refleksa, gde je poenta poraziti neprijatelja postavljenjem zamki na njegov put. Ako u Metal Gear Solid serijalu nikada niste postavili klejmor minu, ako ste oduvek mrzeli Bombermana, ako ne volite da takticizirate ili imate urođenu anomaliju kratkog živčanog fitilja, onda odmah bacite dva grama korektora na reč “deception” u vašem rečniku, i produžite dalje. No ako ste kojim slučajem ljubitelj taktičkog, osmišljenog igranja koje ujedno iziskuje i povremene brze reflekse, a na sve to volite seksi anime cure… Možda opet najbolje da ne čitate dalje, i prosto da kupite igru.

Deception-IV-The-Nightmare-Princess-Group_B12

Vidim da čitate i dalje, dragi prosečni i opušteni drugovi gejmeri. Zaslužili ste da saznate poentu… Deception vas baca u nivo nalik omanjoj tamnici, gde će vam se suprotstaviti jedan protivnik, a vaš zadatak je ga što pre porazite korišćenjem raznih zamki koje su vam na raspolaganju, a čiji se arsenal vremenom uvećava. Prvi utisak koji se stiče igranjem Deception igre je da ste zamenili uloge, i da ste u ovoj igri vi negativac, a lik koji vas juri je neko ko biste inače bili u nekoj drugoj igri. Ovaj pristup zaista zvuči osvežavajuće. I zaista, u pitanju je zabavan način igranja koji ćete ili obožavati, ili odmah bataliti.

Deception-IV-The-Nightmare-Princess-Group_B13

Poenta igre nije samo poraziti protivnika, već to uraditi što pre i što spektakularnije. I to je ono što odmah ubacuje potrebu za taktikom i brzim prstima. Zamke nije dovoljno razbacati po nivou i navlačiti protivnika da se upeca, ne. Zamke je potrebno postaviti na takva mesta, da ćete ih aktivirati jednu za drugom, vezujući udarce u kombo, i posmatrajući kako nesrećni protivnik leti sa jednog kraja ekrana na drugi, sasvim bespomoćno. Poenta je protivnika poniziti, razljutiti, navući na “minu” i – cap! Počinje krvavi balet. Već možete da zamislite – protivnik iznervirano trči ka vama, i niotkuda mu padne bundeva na glavu. Dok pokušava da je skine i hoda dalje napred, nailazi na odskočnu dasku koja ga katapultira pravo ka njišućem čekiću koji ga istovremeno baca na električnu zamku u zidu sa koje pada na postavljene šiljke. Sve na kraju začinite šutom u pleksus i vaš nivo je kompletiran sa najboljom mogućom ocenom! Ovo otključava nove setove zamki sa kojima možete da se igrate uspešnog Pere kojota do mile volje.

Deception-IV-The-Nightmare-Princess-Group_B3

U slučaju da ste obožavalac i da serijal pratite već neko vreme, po ovom pitanju i nećete imati mnogo noviteta pred sobom. Ali ono što ćete imati je novi story mod, nove zamke, nove nivoe kao i mogućnost pravljenja sopstvenih. Mada, ako uporedimo ono što dobijate sa novcem koji je potrebno izdvojiti za ovaj naslov, ne preporučujemo da ga nabavljate osim ako niste tvrdokorni fan. Ili ako će vam ovo biti prva igra u serijalu. Sama igra deluje više kao glomazan DLC na Blood Ties nego kao standalone igra.

U grafičkom smislu, igra izgleda veoma dobro za Playstation Vitu, prosečno za Playstation 3 a poprilično zastarelo za Playstation 4. Mada se ni na jednoj verziji sigurno nećete preterano mnogo žaliti na izgled glavnih likova. Jeste, dobro, sve vreme uspešno obilazimo ponovno pominjanje seksi anime cura… Pa dobro, šta ste očekivali! Nije kao da one prodaju igre, u pitanju su zamke i strategija i… Ma koga mi zavaravamo, lepo se zavalite na kauč i dozvolite da vas provokativni karakteri stimulišu da igrate što bolje. Nikako nije dobar smer u kom ovaj opis ide, zato aktivirajmo sve zamke odmah, dok se i sami na neku ne upecamo: 1. Bleda grafika vas odbija i baca na 2. sporu uvertiru u igranje koja vas lansira na 3. seksi cure od kojih vam se zavrti u glavi tako da padate na 4. pomalo repetativni trial-and-error gejmplej, kad niotkuda 5. vezali ste taj sjajni kombo i osetili da ste dostigli nešto sjajno, posle sedamnaest pokušaja i mislite se “pa ovo i nije tako loše”. Bravo, osvojili ste dve od tri moguće zamke u ovom nivou. Sledeći put nemojte da zaboravite 6. šut u pleksus za kraj! Uživajte.

Deception IV The Nightmare Princess

0

• Uspešna, zabavna formula