REVIEW: Superfighters Deluxe

Ovaj tekst je originalno izašao u januarskom 122. broju časopisa Play!Zine, koji možete besplatno preuzeti na ovom linku.

Nekako je u većini slučajeva prvi žanr koji nas je uveo u ovaj divni svet video-igara žanr tabačina. Generalno proste kontrole, beskrajno pikselizovano nasilje na ekranima ili u arkadama, te društveni faktor, su bili sasvim, i jesu, dovoljni razlozi da se ovim igrama divimo svakoga dana. Baš zato smo se oduševili kada smo ugledali Superfighters Deluxe, studija MythoLogic Interactive, naslov koji pobuđuje sva lepa sećanja, ali i donosi nešto više.

Ova tabačina u stilu 2D platformera sa sobom nosi splet gejmplej mehanika koje baš i ne bismo očekivali da vidimo u istom ringu, ali je upravo ta apsurdnost jedna od jačih strana Superfightersa. Cilj je dobro poznat, uskočiti u borbu pronaći oružje i započeti makljažu sa okolnim žrtvama, pardon, igračima. Oružja su visokog variteta pa tako počinjemo od najprostije flaše, barske stolice i preko hladnog oružja idemo do pištolja i bacača plamena. Svaki nivo je randomizovan do neke mere, pa ne liči na onaj prethodni, i samim tim igrači sreću druga mesta za borbu i drugačiji raspored predmeta kojim mogu gađati druge igrače, čime dolazimo do još jednog povoljnog elementa ove igre – stalna varijacija i adaptacija.

Igrači u borbu mogu uskočiti kroz nekoliko različitih modova igranja, kao što je kampanja koja se može preći u singlplejeru ili sa još tri druga igrača, Survival mod u kojem se 1-4 igrača bori protiv beskrajnih talasa neprijatelja, i na kraju imamo versus mod za do 8 igrača u kojem se igrači u timovima ili svako za sebe bore do poslednjeg oružja. Kampanja iza sebe drži određenu priču, koja nas smešta u filmsko distopijsko okruženje sa sci-fi elementima, i koga interesuje imaće šta da isprati, a developeri su najavili i dodatne kampanje za budući period. Singlplejer jeste priča za sebe, ali se u ovakvim igrama najbolje uživa u multiplejeru sa drugim igračima, pa tako osim onog utemeljenog, mislimo na onlajn igranje, Superfighters Deluxe donosi i lokalni multiplejer sa deljenim ekranom koji podržava do 4 igrača, šta ćete bolje!

Kastomizacija je prisutna u većini igara, pa je isto tako ovde ne manjka. Borca kojeg ćete slati u krvavu arenu možete prilagođavati počevši od boje kože i pola, pa do nasitnijih odevnih detalja i kozmetičkih dodataka koje otključavate kompletiranjem izazova. Uz sve modove igranja i kastomizaciju, pred igračima postoji i opcija za pravljenje zasebnih mapa za igranje mečeva, a developeri su ostavili i otvoren kod za sve one koji imaju volje da kreiraju nove kampanje ili da u potpunosti izmene gejmplej, opcije su bezbrojne.

U suštini bagova i sličnih problema ovde nemamo, gejmplej teče glatko, haotičnost i ludarije su na nivou… prosto rečeno – čeka vas jedinstveni brawler, ali imamo dva problema preko kojih i nije baš lako preći. Prvi leži u tome što ne postoje zvanični serveri za multiplejer igranje, već se morate oslanjati na servere držane od strane drugih igrača ili da sami napravite svoj server, ali u oba slučaja to ume da bude izuzetno trusna vožnja, pogotovu kada su tabačine ovakvog tipa u pitanju. Druga stvar jeste cena igre. I pored silne zabave koju smo doživeli igrajući ovaj naslov, ne možemo a da se ne dotaknemo cene, koja je nekako i sa svojih 11 dolara visoka za Superfighters Deluxe. Ono što je moglo da opravda cenu svakako jeste postojanje posvećenih servera na više kontinenata, ali tu smo gde smo.

Za kraj nema se mnogo toga reći, Superfighters Deluxe je zbilja tabačina koja donosi nešto novo u arenu i to na jako prost način zbog čega je ljubitelji ovakvih igara ne smeju zaobići, a popusti na Steamu su tu gotovo svakog dana, pa tako gledajte da je ugrabite kada je sa nižom cenom.

AUTOR: Milan Janković

Igru za potrebe opisa ustupio MythoLogic Interactive

Superfighters Deluxe