REVIEW: Grand Theft Auto V

Ponovo smo ove godine u situaciji da je jedan od najvećih hitova 2013-e dobio svoje reizdanje za current-gen konzole. Kao što je bio slučaj i sa The Last of Us, i ovoga puta se suštinski radi o istoj igri, koja je doživele neke od kozmetičkih promena koje ne utiču značajno na sveukupni utisak koji je ostao isti. A to je da se radi o fenomenalnoj igri i verovatno najboljem GTA naslovu do sada.

Stoga smo ponovo odlučili da vas podsetimo na naš originalni opis, našeg starog dobrog Kojota koji je u to vreme žario i palio PLAY! Zine-om.

Kada su u pitanju unapređenja kod next-gen verzije,  Rockstar se pobrinuo da igra izgleda sveže i na znatno moćnijim PS4 i Xbox One konzolama u odnosu na last-gen hardver. Brojna vizuelna i tehnička unapređenja su implementirana u igru kako bi Los Santos izgledao atraktivnije nego što je to bio slučaj prošle godine. Tu su i nova oružja, nova vozila i nove aktivnosti koje vam stoje na raspolaganju. Novi dodatni život u divljini, gušći saobraćaj, unapređen damage sistem, sistem promene vremena i još puno toga.

Tu su i nove radio stanice sa dodatkom od 100 novih pesama. Ako dolazite sa PS3 i Xbox 360 verzija igara dobićete i neke od rare automobila. Unapređenja su prisutna i u GTA Online, gde je sada broj igrača povećan na 30. Takođe je tu i opcija da prenesete progres iz GTA Online sa PS3 i Xbox 360.

Možda i najviše pažnje od svega zaslužuje novi FPS mod, koji je baš ono kako i zvuči – GTA petica iz prvog lica.

Sve u svemu, ako ste se već naigrali GTAV na last-gen konzolama, suštinski se ovde radi o istoj igri, pa vam je preporučujemo samo ako vam se jednostavno ponovo igra GTA. A ako ste slučajno propustili ovaj naslov prošle godine, ovo je svakako za sada ultimativna verzija GTA petice. Bar dok se ne pojavi i PC verzija koja je najavljena za početak sledeće godine.

[huge_it_gallery id=”50″]

GTA V, šta reći  a da nije u superlativu? Rockstar je utrošio 5 godina, 250 miliona dolara i ko zna koliko radnih sati da napravi najbolju open-world igru ikada napravljenu.  Mnogi su mislili da su zagrizli preveliki zalogaj ali igra pred nama je dokaz da su uspeli.  GTA V nije revolucija već evolucija postojećeg koncepta, gde je razvojni tim pazio na bukvalno svaku sitnicu tokom pravljenja igre bilo da je u pitanju raznovrstan radio program koji traje nekoliko sati ili autentični stil priče kriminalaca.

Radnja igre se odvija u fiktivnom gradu Los Santos-u (kao inspiracija je poslužio Los Angeles) . Pored urbanog dela tu su ruralni predeli gde možete naći sve vrste terena od pustinje preko livada i farmi pa sve do stenovitih vrhova.  Po okolini grada su strateški razmešteni  rančevi, vinogradi, aerodromi, vojne baze, jezera , planine… u stvari što god vam padne na pamet verujte da se nalazi negde u samoj igri.

ss_92fab89b4f21fb0be6bdc6f8af23701dfe2ab706.1920x1080

Glavna priča se vriti oko trojice junaka, Michela, Trevora i Franklina.  Kroz veliki deo igre naša tri ugursuza će se otimati, pljačkati i ubijati po Los Santosu sve do samog kraja . Pored njih imaćemo zadovoljstvo da upoznamo  i Lamara, Frenklinov drugara i wanna-be kriminalaca. Za IT sektor je zadužen Lester, koji će momcima davati sve neophodne informacije vezane za raznorazne kriminalne aktivnosti.

Za razliku do prošlih igara koje su se uglavnom svodile na odnesi paket sa tačke A na tačku B ili pobi toliko i toliko neprijatelja dizajn misija u GTA V je dramatično bolji zbog mogućnosti da kontrolišete bilo koga od trojice glavnih junaka.  Tako misiju možete započeti kao ludi Trevor koji će utrčati vrišteći u protivnike pucajući na sve strane iz svoje sačmarice, onda se prebaciti na Michalea koji će sa svojim snajperom da eliminiše par problematičnih drugara i onda se sa Trevorom prišunjate protivniku iza leđa dok je zauzet borbom sa vaša dva kompanjerosa. Veliki broj misija je koncipiran na ovaj način što znači da ćete često menjati lika sa kojim igrate. Naše junoše takođe imaju i neke specijlane osobine pa tako Trevor može da uspori vreme dok vozi kola što zgodno dođe prilikom bekstva sa mesta zločina, Lester može da poludi a kada se to desi nanosi mnogo  više štete sa svojim oružjima  dok Michael može da aktivira bullet-time tokom borbe za preciznije headshoot-ove.

ss_abb2fbff4e06add9c9265fd63edaf9330afbd40b.1920x1080

Rekosmo već da su misije sada drugačije skriptovane. Kada momci izaberu metu, Lester im daje spisak stvari koje su potrebne za uspešnu pljačku kao i par mogućih planova. Na igraču je da izabere na koji način će izvršiti pljačku u zavisnosti od svoga stila. Nakon toga sledi sakupljanje informacija ili predmeta koji su vam potrebni i na kraju “posao”. Ovaj način izvođenja misija uparen sa konstantnim menjanjem aktivnog karaktera  prilično eliminiše monotoniju od koje većinom umeju da boluju ovakve igre. Ukoliko  ne želite da se cimate sa glavnom misijom Los Santos nudi pregršt izazova kriminalcu u usponu. Ulične trke, švercovanje razne robe, pljačke su samo neke od njih ali pored toga tu je i pomaganje papracu da uslika teenage zvezdu koja se seksa sa ostarelim producentom ili šlepovanje nepravilno parkiranih kola. Rockstar je nabio toliko sporednih misija, easter egg-ova i ostalih ludosti u GTA V da će vam trebati meseci (manje ako ste zaludni) da ih sve završite. Dovoljno je reći da u igri postoje tri svemirska broda a mapa koja stiže uz colectors edition ima na sebi oznake koje se vide tek pod ultraljubičastim svetlom.

GTA ili ti Grand Theft Auto je oznaka za krađu automobila u Americi što ćete vi raditi non stop. Za razliku do 4 dela  GTA V nudi mnogo bolji osećaj tokom vožnje. U četvrtom delu ste više pokušavali da kontrolišete kola nego što ste sa njima upravljali. Ovaj pojednostavljeni osećaj vam omogućava da izvodite prave bravure tokom vožnje i samo dodaje na kvalitetu igranja.

ss_720ba5673f136c023c7ef06dfe5893a08fc62fac.1920x1080

U igri postoji ogromna količina implementiranih vozila od motocikla, quad-ova, običnih kola pa sve do raznih vrsta helikoptera i borbenih aviona.  Svako vozilo se specifično ponaša u zavisnosti od težine i terena po kome se kreće pa tako motor i kamion neće isto reagovati na vaše komande.

Glavna alatka u kriminalnom zanatu je oružje. Našim momcima je na raspolaganju nekoliko desetina različitih komada od običnih pištolja, preko automatskih pušaka pa sve do bacača granata  i ručnog minigun-a. Svako od oružja se može modifikovati sa dodacima kao što su optički ili laserski nišan, prigušivač i tako dalje.

ss_22529b0537a8c64142f7a79acd95713ffbf428eb.1920x1080

S obzirom na to da su Xbox 360 i PS3 već dugo vremena prisutne, programerima nije bilo teško da izvuku maksimum iz njih.  Grafika je odlična, animacija fantastična, jedino su teksture malo slabije za nekoga ko je navikao na PC igre. Ali s obzirom na brzinu same akcije nećete imati vremena da primetite takve sitnice. Zvučna komponenta je ono što ovu igru odvaja od sličnih naslova. Glasovna gluma je apsolutno fantastična a količina audio fajlova u igri je neverovatna. Dok vozite kola možete slušati nekoliko desetina različitih radio-programa sa sve parodijama od reklama.

ss_255d8706452157cb9e7f9b3b58c1ec68d6af5107.1920x1080

GTA V sigurno spada u najambiciozniju open-world igru ikada napravljenu. Igra vam pruža toliko različitih mogućnosti da se povremeno osetite zatrpani opcijama. Priča koja prati doživljaje naša 3 junaka je prilično kvalitetna sve do samog kraja ili pravilnije bi bilo reći krajeva.  GTA V vam nudi tri različita kraja igre koji nisu tako spektakularni kao što smo očekivali.

Kada se podvuče crta, sumnje nema da je  GTA V sigurno jedna od najboljih igara ikada napravljena.  Rockstar je postavio domaći zadatak svim razvojnim studijima i ne verujemo da će neko brzo uspeti da ih nadmaši.

Autor: Aleksandar Ašković

Grand Theft Auto V

0